رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران:

ایران جز بهترین کشورها در عرصه جراحی پلاستیک و زیبایی است

رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران گفت: کشور ما جز بهترین کشورها در عرصه جراحی پلاستیک و زیبایی است و در حال حاضر نه تنها هیچ‌گونه اعزام بیمار به خارج از ایران نداریم بلکه مراجعینی از کشورهای مختلف برای اعمال جراحی داریم.
تصویر ایران جز بهترین کشورها در عرصه جراحی پلاستیک و زیبایی است

به گزارش سایت خبری پرسون، بابک نیکومرام تصریح کرد: کشور ما جز بهترین کشورها در عرصه جراحی پلاستیک و زیبایی است و در حال حاضر نه تنها هیچ‌گونه اعزام بیمار به خارج از ایران نداریم بلکه مراجعینی از کشورهای مختلف برای اعمال جراحی داریم. جراحان پلاستیک ایرانی در مجامع بین المللی خوشنام بوده تکنیکها و نتایج اعمال جراحی پلاستیک و زیبایی ایران طرفداران زیادی دارد.

دکتر نیکومرام با اشاره به برخی از کمبودهای تجهیزات پزشکی این حوزه در کشور، اذعان کرد: این نوع مشکلات و کمبودها همگی ناشی از تحریم است اما معمولا با درایت و همراهی وزارت بهداشت و دیگر ارگانهای مسوول، مسیر هموار شده و وسایل و تجهیزات مورد نیاز، در کشور فراهم می‌شود.

وی عملکرد وزارت بهداشت در عرصه آموزش این رشته را بسیار خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: در حال حاضر سالانه حدود ۲۵ تا ۳۰ فوق تخصص جراح پلاستیک در کشور تربیت می‌شود و خوشبختانه سطح کیفیت آموزش در ایران بسیار خوب است.

دکتر نیکومرام از مردم خواست به هیچ عنوان فریب اعمال جراحی زیبایی توسط افراد غیرحرفه‌ای را نخورند تا سلامت جسم و روان آنها دچار مخاطره نشود و اگر بدنبال جراحی پلاستیک و زیبایی می گردند، می توانید به سایت انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی مراجعه نموده و یا از سایت نظام پزشکی از پزشک بودن و نوع تخصص و فوق تخصص جراح مورد نظر اگاهی یابند.

حضور مداخله‌گران در اقدامات مربوط به جراحی‌های زیبایی

در ادامه دکتر محمدرضا قاضی سعیدی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی، ضمن انتقاد از حضور مداخله‌گران در اقدامات مربوط به جراحی‌های زیبایی، گفت: باید آگاهی عمومی به قدری افزایش یابد که افراد خواستار انجام اقدامات زیبایی ,حتما قبل از مراجعه به پزشک، صلاحیت وی را بررسی کنند و صرفا براساس تبلیغات فضای مجازی به ویژه اینستاگرام به این افراد مراجعه نکنند.

وی فضای مجازی و بویژه اینستاگرام را عامل مشکلات بسیاری از جراحی‌های زیبایی دانست و تصریح کرد: بسیاری از افراد مداخله‌گر در حوزه زیبایی، معمولا عکس‌هایی را از مراجع خارجی دریافت کرده و پس از کمی تغییر با عنوان کار خود تبلیغ می‌کنند و متاسفانه هیچ نظارتی بر این افراد نیست.

علیرضا صابری، دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی با اشاره برگزاری همایش سالانه این انجمن طی سه روز از ۲ لغایت ۴ تیرماه در سالن سازمان مدیریت صنعتی شهرک والفجر، یادآور شد: باتوجه به استقبال مخاطبان از این کنگره از حدود ۴۲۰ عضو انجمن، بیش از ۲۵۰ پزشک از نقاط دور و نزدیک کشور در کنگره امسال شرکت کرده‌اند.

وی ارائه تازه‌های جراحی پلاستیک و زیبایی در ایران و جهان را مهمترین هدف برنامه‌های علمی این همایش خواند و خاطرنشان کرد: برنامه‌ها به گونه‌ای طراحی شده تا پزشکان جوان با مباحث علمی و تکنولوژی‌های جدید آشنا شوند و پزشکان باتجربه‌تر اطلاعات خود را به روزرسانی کنند که در نهایت خدمات زیبایی و ترمیمی با کمترین عوارض و به بهترین نحو به بیماران و مراجعان ارائه شود.

ارائه تازه‌های جراحی پلاستیک مهمترین هدف کنگره سالانه

ابوالفضل عباس‌زاده، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره هدف علمی کنگره سالانه انجمن جراحی پلاستیک و زیبایی، اظهار کرد: مهمترین هدف این کنگره ارائه تازه‌های جراحی پلاستیک در حوزه‌های مختلف است که مخاطبان آن همکاران فوق تخصص‌ جراحی پلاستیک هستند.

به گفته وی، برگزاری چنین گردهمایی‌های علمی طی سال، به پزشکان جوان و همچنین فارغ‌التحصیلان این رشته، فرصت آشنایی با آخرین دستاوردها و تکنولوژی‌های روز دنیا و به روز رسانی دانش و مهارت خود را می‌دهد.

این جراح پلاستیک افزود: ارائه به روزترین مطالب علمی دنیا در حوزه جراحی پلاستیک و زیبایی، علاوه بر ارتقاء سطح دانش و مهارت پزشکان، هدفی مهمتر دارد و آن هدف ارتقاء سطح خدمات برای بیماران و مراجعان اقدامات زیبایی و یا درمان‌های ترمیمی است.

عباس زاده با تاکید بر افزایش آگاهی عمومی جامعه برای انجام جراحی‌های زیبایی، تصریح کرد: زیاد بودن تقاضا برای اقدامات زیبایی باعث شده تا برخی افراد بدون صلاحیت و مهارت کافی در این حوزه فعالیت کنند و این افراد معمولا با عکس‌های غیرواقعی و برگرفته از سایت‌های خارجی، و یا با فریب قیمت کمتر افراد را جذب می‌کنند اما لازم است مردم قبل از مراجعه به این افراد حتما درباره صلاحیت پزشک اطمینان حاصل کنند.

به روز کردن دانش این حوزه برای پزشکان ضروری است

مجید لاهوتی عضو کمیته روابط عمومی انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، ارتقاء سطح دانش علمی جراحان پلاستیک را یکی از اهداف و وظایف مهم انجمن دانست و گفت: باتوجه به وسعت حیطه جراحی پلاستیک و پیشرفت روزافزون این رشته در جهان، به روز کردن دانش این حوزه برای پزشکان ضروری است.

وی برگزاری کنگره‌های متعدد سالانه را از جمله فعالیت‌های انجمن جراحی پلاستیک و زیبایی برای کمک به ارتقا دانش پزشکان این حوزه برشمرد و اظهار کرد: کنگره سالانه هم یکی از گردهمایی‌های علمی است که خوشبختانه همواره مورد اقبال و توجه بسیاری از همکاران سراسر کشور بوده است.

دکتر لاهوتی سطح علمی سخنرانی‌ها و برنامه‌های عملی کنگره امسال را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: براساس بررسی‌ها و مشاهدات سطح دانش این کنگره با بسیاری از مجامع علمی بین‌المللی برابر است و این امر در وهله اول منجر به ارتقا دانش پزشکان و در نهایت به نفع گیرندگان خدمات جراحی پلاستیک و ترمیمی است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا تعرفه برخی از اعمال زیبایی در کشور با هم یکسان نیست، توضیح داد: جراحی‌های زیبایی به طور معمول یک فوریت پزشکی محسوب نمی‌شوند و گاهی بصورت نادرست برخی افراد این اعمال را با اقدامات درمانی مقایسه می‌کنند.

این جراح پلاستیک ادامه داد: به طور کلی بخشی از جراحی‌های پلاستیک و ترمیمی مانند ناهنجاری های مادرزادی و بدخیمی ها ، آسیب‌های سر و صورت و بدن ، سوختگی و ... از جمله مواردی است که تعرفه مشخص و معینی دارند اما درباره اعمال زیبایی که اضطرار ندارد تعرفه آن‌ها در همه جای دنیا بر اساس عرف و توافق بین مراجعه کننده و پزشک است.

منبع: ایرنا

693734