بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

مدیر گروه تخصصی پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: افراد بالای ۱۸سال دارای سابقه ضعف سیستم ایمنی می‌توانند یکی از واکسن‌های نوترکیب را به فاصله حداقل چهار ماه پس از مرحله سوم به عنوان نوبت چهارم دریافت کنند.

انتخاب ضدآفتاب خوب و استفاده درست از آن یکی از مهمترین راه‌های حفظ سلامت و زیبایی پوست است. ۸ نکته مهم در این رابطه را با کمک متخصصان پوست در این گزارش بخوانید.
داستان قلبی که ۸۰ دقیقه پرواز کرد، از جریان مرگ مغزی جوانی ۳۹ ساله خبر می‌دهد که قلب وی از اهواز تا تهران به پرواز درآمد تا به یک جوان ۲۲ ساله پیوند زده شود.
کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: روزه‌داری برای بیماران دیابتی با سن کمتر از ۶۵ سال که دیابت آنها با رژیم غذایی کنترل‌شده مفید است.
مدیر گروه تخصصی پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران اعلام کرد: افراد بالای ۱۸سال دارای سابقه ضعف سیستم ایمنی می‌توانند یکی از واکسن‌های نوترکیب را به فاصله حداقل چهار ماه پس از مرحله سوم به عنوان نوبت چهارم دریافت کنند.
جناب دکتر عین اللهی! فرموده اید : « در بیمارستان‌های بسیار مجهز و بزرگ، حتی یک مسجد هم وجود ندارد و نمازخانه‌ها در مکان‌های بسیار نامناسبی در نظر گرفته شده‌اند. بهبود این وضعیت برای ما یک رسالت است و توسعه فضای معنوی نه تنها برای پزشکان، اساتید و دانشجویان بلکه برای بیماران مهم و موثر است.»

بیمه‌ها در همه جای دنیا وظیفه دارند بر اساس منابع مالی که از جیب مردم تامین می‌شود، حداکثر خدمات با کیفیت را به بیمه‌شدگان ارائه کنند. اما، این اصل غیر قابل کتمان، در کشور ما تحریف شده است.

شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان تاکنون به ۵۰۶ میلیون و ۸۳ هزار و ۸۰ نفر رسیده، مرگ شش میلیون و ۲۲۸ هزار و ۳۰۷ نفر بر اثر این بیماری تأیید شده و ۴۵۸ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۹۱ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو ضمن انتقاد از تکرار واژه های گرانی و کمبود دارو که باعث باور پذیری جامعه می شود، گفت: رییس جمهور، دولت و وزیر بهداشت دغدغه رفع نگرانی مردم در حوزه دارو را دارند.
متخصص بیماری‌های عفونی گفت: علیرغم کاهشی شدن شیب اُمیکرون در کشور؛ این بیماری همچنان تهدیدی برای افراد مسن و بیماران زمینه ای است و عوارض شدید و درجه ای از کُشندگی را به همراه دارد.

شما افرادی را دیده باشید که مدام فکر می‌کنند که بقیه می‌خواهند به او آسیب بزنند یا دوربین در محل زندگی و کار او کار گذاشته‌اند یا کسانی مرتب کنترلش می‌کنند و همه این موارد باعث می‌شود تا زندگی طبیعی فرد مختل شود.
یکی از روسای داروسازی، با اشاره به اینکه در برخی اقلام دارویی شاهد افزایش قیمت بودیم، اظهار کرد: این افزایش دارو بیش‌تر مربوط به داروهای خارجی است، اما در داروهای تولید داخل نیز با افزایش قیمت مواجه هستیم.