بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در واکنش به اظهارات آنتونی فائوچی مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا مبنی بر این که همه گیری کووید۱۹ به پایان رسیده است، گفت: کرونا تمام نشده است و فقط شاید بتوان گفت وارد مرحله جدیدی از همه‌گیری (پاندمی) شده ایم.
رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت با اشاره به شرایط واکسیناسیون کرونا در کشور، گفت: اکنون کلیه افراد بالای ۱۸ سالی که دچار ضعف سیستم ایمنی باشند، افراد بالای ۸۰ سال و کارکنکان نظام سلامت با اولویت شاغلان بیمارستانی می‌توانند دز چهارم را بعد از گذشت ۴ ماه از دریافت نوبت سوم واکسن، تزریق کنند.
سازمان غذا و دارو تایید کرد؛

ارسال دارو به منزل بیماران مزمن

مدیر کل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ارسال دارو به منزل بیماران مزمن، با تایید سازمان غذا و دارو انجام می‌شود.
با اینکه هنوز افزایش تعرفه‌ها به‌صورت قانونی به مراکز درمانی ابلاغ نشده، اما گروهی از پزشکان، خودسرانه اقدام به افزایش تعرفه‌ها کرده‌اند. سعید معنوی، معاون دبیرخانه شورای‌عالی بیمه سلامت، هم به ابلاغ نشدن تعرفه‌های جدید پزشکی اشاره می‌کند و می‌گوید تا زمان ابلاغ تعرفه‌های جدید، مراکز درمانی باید تعرفه‌های مصوب هیأت وزیران برای سال ۱۴۰۰ را از بیماران دریافت کنند.
در شرایطی که هیچ محدودیتی در کشور برای شیوع کرونا دیده نمی‌شود و به‌نوعی تنها ماسک زدن تنها یادگار تلخ دوران کروناست، این ویروس همچنان در کشور قربانی می‌گیرد و از روز سه‌شنبه تا چهارشنبه، 17 خانواده را داغدار، 1009 نفر را بیمار و 251 نفر را بستری کرد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به نبود زیرساخت‌های کافی و آماده نبودن بیمه‌ها، یارانه‌ دارو مانند گذشته اعمال می‌شود.
موضوع پرمناقشه تعرفه‌های پزشکی پس از تصمیم دولت به نتیجه رسید، اما اکنون دل نگرانی بیماران، افراد با بیماری خاص و دهک‌های پایین جامعه برای پرداخت هزینه‌های درمانی از جیب مطرح است چرا که افزایش تعرفه‌های پزشکی، بار مالی آنها در بخش درمان را افزایش می‌دهد.
کرونا فروکش کرده و آمارهای مرگ‌ومیرهای کرونایی بین 10 تا 30 بیمار در روز در نوسان است، اما این خبر برای برخی از پرستاران زیاد هم خوشایند نیست. حالا که کرونا روزهای فرودش را طی می‌کند، دیگر به پرستارانی که از آغاز کرونا پای ثابت دفاع از مردم در برابر ویروس کرونا بودند و قراردادهایشان هر 89 روز تمدید می‌شد، نیازی نیست. دیروز بخشنامه‌ای از سوی وزارت بهداشت در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شد که بر اساس آن قرار است مراکز بهداشتی و درمانی دیگر قراردادهای 89 روزه نداشته باشند.
کبد برای مبارزه با عفونت ها و تمیز کردن خون به بدن کمک می کند و درد کبد می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، برای جلوگیری از آسیب به کبد باید از علت اصلی درد مطلع شوید.
هادی یزدانی، پزشک عمومی درباره بیماری «لانگ کووید» توضیحاتی داده است که در ادامه می خوانید.
طبق آخرین آمارهای جهانی درخصوص واکسیناسیون کرونا در جهان تا امروز ۱۱میلیارد و ۵۰۲میلیون و ۷۰۹هزار و ۹۹۰دوز واکسن کرونا در کشورهای مختلف تزریق شده است.
علیرضا رحیم نیا مدیر کل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت گفت: برخی از داروخانه‌ها فروش اینترنتی دارو دارند که این امر تخلف است.