بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان از وعده کنترل بازار دارو و برطرف شدن کمبود دارویی کشور توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.
جعفر میعادفر گفت: بازدیدی از منطقه سرپل ذهاب و منطقه عملیاتی بازی دراز در پیش داریم که شروع برنامه راهیان نور در سال ۱۴۰۱ است.
معاون بهداشت وزارت بهداشت:

نباید ماسک ها را برداریم

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: امیدواریم با همراهی و رعایت بهتر شیوه نامه‌های بهداشتی و تزریق واکسن، شاهد موج جدیدی نباشیم.
محققان ظرفیت‌های شناختی ۴۶ بیمار بستری شده بر اثر ابتلای شدید به بیماری کووید-۱۹ را ۶ ماه پس از این عفونت حاد بررسی کرده‌اند و دریافته‌اند که تأثیر ابتلای شدید به این بیماری بر توانایی‌های شناختی مغز برابر با ۲۰ سال پیر شدن مغز است.
معاون وزیر بهداشت گفت: اثر واکسن‌ها بعد از چند ماه کاهش می‌یابد و با توجه به بروز زیرگونه‌هایی از کرونا و همچنین پیش‌بینی سازمان جهانی بهداشت که ممکن است جهان موج جدیدی از ویروس را در تابستان تجربه کند، امیدواریم مردم تزریق واکسن را در برنامه خودشان قرار دهند.
اصلا فرضیه "هدف خدمت به مردم و رفع درد از دردمندان" و "دلسوزی و ترحم و نازک دلی"، واقعیتی است که بر بخش گسترده ای از جامعه پزشکی به وضوح دیده می شود و کاش یک مطالعه آماری این درصد را مستند می نمود.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد، طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ هموطن دیگر بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند.
دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: حداقل در ۱۴ کشور جهان، مبتلایان به کرونا در هفته گذشته دو برابر شده و این یک هشدار است اما در ایران مبتلایان کرونا نسبت به هفته‌های گذشته کاهش یافته است اما نمی‌توان گفت که پاندمی کرونا در یک کشور(ایران) تمام شده و در کشورهای دیگر در حال افزایش است.
یکی از راهبردهای رساندن مواد ژنتیکی به بدن، به عنوان راهی برای ترمیم عضله قلب آسیب‌دیده پس از حمله قلبی آزمایش می‌شود.
اگر رشد دادن دندان در آزمایشگاه امکان‌پذیر شود، راه جدیدی برای درمان بسیاری از مشکلات دندانی مانند پوسیدگی یا شکستگی گشوده می‌شود و دانشمندان در حال تحقیق در این باره هستند.
ویتامین D ویتامین بسیار مهمی است که تاثیر زیادی روی چند سیستم بدن دارد. ویتامین دی، برخلاف سایر ویتامین­ ها، مانند هورمون عمل می­ کند و تک­­ تک سلول­ های بدن برای آن گیرنده دارند.
فوق تخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه در خصوص سویه استرالیایی و حتی چینی هنوز گزارش جدیدی منتشر نشده است، گفت: در هر صورت بیشترین نگرانی ما در خصوص افرادی است که واکسن نزده‌اند و از ایمنی پائین‌تری برخوردار هستند، چون متأسفانه آنها حتی در برابر اومیکرون نیز ایمن نیستند.