بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

توافقنامه همکاری برای ترویج، فرهنگ‌سازی، برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه فناوری و کمک به بهره‌برداری از دارایی‌های فکری، بین کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی امضاء شد.
سال نو که برای خیلی از هموطنان با واژه استراحت و تعطیلی و مسافرت همراه است، اما برای نیروهای حوزه سلامت، نشانه افزایش حجم وظایف و خدماتی است که در روزهای عادی سال انجام می دهند.
قائم‌مقام همراه اول در پنل تخصصی نظام سلامت الکترونیک، ضمن تشریح جایگاه هوش مصنوعی در این نظام، به ارائه ظرفیت‌های توسعه یافته توسط همراه اول به عنوان نخستین دارنده مجوز اپراتوری سلامت در کشور پرداخت
درحالی که کارشناسان حوزه سلامت وضعیت کنونی رزیدنت‌ها را به کارگران بی جیره و مواجب تشبیه می‌کنند مسئولان وزارت بهداشت معتقدند وضعیت کاری و معیشتی این گروه بهبود یافته است.
مدیرکل اقتصاد درمان سازمان نظام‌پزشکی با بیان اینکه شرکت‌های تجاری در پشت صحنه پزشک-بلاگرها فعال بوده و سود و رشد عایدِ بخشِ غیرتخصصی می‌شود، گفت: در این صورت وجهِ اساسیِ درمان مردم روزبه‌روز دچار ضعف بیشتری خواهد شد.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از استخدام ۱۷ هزار و ۴۰۰ نفر در سال تحصیلی جاری در آموزش و پرورش کشور خبر داد.
رئیس کانون کشوری پزشکان درمانگر اعتیاد با غیرکارشناسی خواندن توزیع داروهای مخدر در داروخانه‌ها گفت: اولین تجربه اعتیاد ۲۴ درصد جوانان مصرف «ترامادل» است و نگرانیم با توزیع متادون در داروخانه‌ها و دسترسی آسان و ارزان به آن، اولین اعتیاد جوانان به «متادون» تبدیل شود.
مدیرعامل سازمان انتقال خون اعلام کرد:

میزان ذخایر خون در آستانه نوروز نگران کننده است

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه میزان ذخایر خون مقداری کاهش یافته است، اظهار کرد: اگر مردم برای اهدای خون مراجعه نکنند این احتمال وجود دارد میزان ذخایر خون در آستانه تعطیلات نوروزی دچار شرایط نگران‌کننده شود.
بنیانگذار پیوند مغز استخوان در ایران اعلام کرد:

2 سرطان در ایران رو به کاهش است، اما 3 سرطان افزایشی شده

این که برخی می‌گویند ایران با بحران و سونامی سرطان مواجه شده غلط است، ما در بسیاری از سرطان‌ها شیوع ثابت داریم و دو سرطان هم روند کاهشی و نزولی دارند. اما سه سرطان هم در کشور صعودی شده و دلایل مختلفی برای آن مطرح است.
مدیرکل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو نسبت به خطرات ترکیب شوینده‌های خانگی هشدار داد و گفت: گازهای ناشی از ترکیب برخی شوینده‌ها بسیار سمی و خفه‌کننده است.
روابط عمومی سازمان غذا و دارو درباره تبلیغ یک واکسن به بلاگرها هشدار داد و از کلیه شهروندان درخواست می‌کند داروهای مورد نیاز خود را صرفا از داروخانه‌های مجاز و تحت نظارت مسئول فنی تهیه کنند
نایب رئیس هیأت مدیره انجمن اهدای عضو ایرانیان و متخصص اهدای عضو، با اعلام اینکه سالانه نزدیک به ۷ هزار عضو قابل قبول برای پیوند، به دلیل عدم رضایت خانواده به خاک سپرده می‌شود، بر ضرورت فرهنگسازی برای اهدای عضو تأکید کرد و گفت: وقتی می‌شود با فرهنگ‌سازی جان بخشید، چرا باید شاهد از دست رفتن روزانه بیش از ۷ بیمار از ۲۶ هزار بیمار نیازمند اهدای عضو در کشور باشیم؟
نایب‌رئیس اول شورای عالی نظام پرستاری با بیان این که سالانه ۶۰۰۰ پرستار در کشور بازنشسته می‌شوند؛ گفت: به علت کمبود شدید نیروی پرستاری حداقل ۱۰۰ هزار نیروی پرستاری دیگر باید به صورت فوری و ضرب الاجل جذب شوند.
رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت از آمادگی حداکثری مراکز درمانی کشور برای ارائه خدمات به مصدومان احتمالی چهارشنبه آخر سال خبر داد و گفت: طرح سلامت نوروزی نیز از ۲۴ اسفند تا ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ اجرا می‌شود.
بنابر تازه‌ترین به‌روزرسانیِ «ورلداُمتر» از آمار جهانی کرونا (کووید ۱۹)، روز گذشته در کشورهای مختلف در مجموع بیش از ۳۰۰۰ مورد جدید ابتلا به کروناویروس شناسایی و ۱۸ فوتی گزارش شده است.