سیاست خارجی

آخرین و مهمترین خبر ها از تحولات جهان و خبرهای سیاست خارجی را در صفحه سیاسی پرسون بخوانید.

سفیر عربستان سعودی در تهران گفت: سلام و درود وزیر فرهنگ عربستان را به شما می‌رسانم و از تلاش های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران تشکر می‌کنم و انشاالله روابط میان دو وزارتخانه ارتقا یابد.
وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی خطاب به وانگ یی عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین، از این که مشارکت جامع راهبردی دو کشور و مناسبات فی‌مابین در مسیری روشن و نوید بخش قرار گرفته است، ابراز خرسندی کرد.
رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دولت آقای رئیسی در سیاست خارجی موفق نبوده است و این نگاه کلی بنده است. در شروع این دولت، نوع نگاهی که به روسیه شکل گرفت با تاریخ مناسبات ایران و روسیه همخوان نبود و روس‌ها یک دست پوچ را با سه کارت ایران عوض کردند؛ یعنی یک دست پوچ دادند و سه تا کارت و کار عمده را از ایران گرفتند.
سفیر پادشاهی عربستان سعودی در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان پیام پادشاه عربستان سعودی در پاسخ به پیام رئیس جمهور کشورمان و همچنین پیام‌های تبریک پادشاه و ولیعهد عربستان سعودی خطاب به رئیس جمهور کشورمان را تقدیم کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه امروز با محکوم کردن اقدامات تروریستی اخیر در پاکستان گفت که ایران در روند مردمسالاری و مقابله با تروریسم در کنار دولت و ملت دوست، همسایه و برادر پاکستان خواهد بود.

نماینده ایران در سازمان ملل در گفت‌وگویی با یک رسانه آمریکایی ضمن رد ادعاها علیه ایران مبنی بر حمایت نظامی و مالی از گروه‌های مقاومت منطقه و کنترل اقدامات آن‌ها، گفت که بهترین راه برای کاهش تنش‌ها در منطقه، آتش‌بس میان اسرائیل و گروه حماس است.
عملیات‌های غیرقانونی آمریکا به صورت تعمدی غیرنظامیان را هدف قرار داده است

ایران به شورای امنیت نامه نوشت

نمایندگی ایران نزد سازمان ملل متحد در نامه‌ای به شورای امنیت در واکنش به حملات آمریکا به عراق و سوریه نوشت: این عملیات‌های غیرقانونی به صورت تعمدی غیرنظامیان و زیرساخت‌های ضروری را مورد هدف قرار داده است.
کارشناس مسائل خاورمیانه درباره احتمال خروج نیروهای آمریکایی از عراق گفت: آمریکا متکی به نیروی دریایی است و عملا حضورشان در منطقه خیلی شکل نظامی ندارد. بنابراین خروج کامل از عراق هم تاثیری در حضور امریکا در منطقه نخواهد داشت.
نماینده ایران در شورای امنیت بامداد سه‌شنبه گفت که اگر ایران با هر گونه تهدید حمله یا تجاوز مواجه شود، در استفاده از حقوق خود برای پاسخ قاطع تردید نخواهد کرد
فریدون مجلسی دیپلمات پیشین معتقد است ما در منطقه نتیجه جنگ‌ها را دیده ایم و بنابراین جنگ از نظر ما هیچ وقت راه حل نبوده است هرچند ماجراجویی‌های غیرتمدارانه برخی نهاد‌ها می‌تواند پای ایران را به جنگ باز کند.