احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

محمدرضا باهنر گفت: حتی اگر اصلاح‌طلبان یک لیست قدرتمند هم داشته باشند با آنها وارد ائتلاف نمی‌شوم، چرا که عمر مهر اصولگرایی که روی پیشانی‌ام جا خوش کرده است، به ۴۰ سال می‌رسد.
عطریانفر گفت: آقای رئیسی به عنوان رئیس جمهوری ایران با کدام پشتوانه سیاسی از کدام حزب به قدرت رسیده است که در برابر او پاسخگو باشد و ما بتوانیم یقه آن حزب پشتیبان را بگیریم.
یک فعال سیاسی گفت: «افرادی امثال حجاریان و تاجزاده و طیف‌های دنباله‌روی آنها گفتمان‌شان نخ‌نما شده است و موضوع تازه‌ای برای گفتن ندارند. آنها تصور می‌کنند می‌توانند بر آینده سرمایه‌گذاری کنند اما به آنها می‌گوییم شتر در خواب بیند پنبه‌دانه.
سخنگوی حزب اعتمادملی گفت: تعداد زیاد و گسترده‌ای از نامزدهای حزب ما و جریان اصلاح‌طلب ردصلاحیت شدند. شاید در ۹۰ درصد حوزه‌ها نتوانیم لیستی ارائه کرده یا از نامزدی که گرایش به اصلاح‌طلبی دارند، حمایت کنیم. نامزدهای انتخابات مختص به جریان اصولگرا هستند.
دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت: جریان‌های انقلابی اگر بخواهند موفق باشند، باید به سمت وحدت بروند اما وحدت خودش هدف نیست‌ بلکه وسیله است و باید با حفظ اصول به سمت وحدت حرکت کنیم.
رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا در بازدید از مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس اظهار کرد: رهبر انقلاب امر فرمودند؛ محبت و سلام ایشان را خدمت شما، خانواده‌های عزیزتان و همه کسانی که در این مرکز کار می‌کنید، بیان کنیم.
اگر چه تسنیم نوشته بود که «اخبار پس از تایید محمدباقر نوبخت و علی مطهری حکایت از این دارد که حسن روحانی و علی لاریجانی احتمالا در تهران لیست انتخاباتی مشترک می‌دهند.» اما به‌نظر نمی‌رسد لاریجانی قصد ارایه لیست مشترک با روحانی داشته باشد.
سایت منتسب به محسن رضایی از اظهارات حجت الاسلام غلامرضا قاسمیان رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس در مراسم گرامیداشت سردار سلیمانی و شهدای حادثه تروریستی کرمان به شدت انتقاد کرد.
روزنامه اصولگرای فرهیختگان از رویکرد انتخاباتی صداوسیما انتقاد کرد و نوشت: مهیج کردن فضای سیاسی و بسترسازی برای افزایش مشارکت نیاز به زمینه‌چینی‌هایی دارد که فرآیندش ماه‌ها قبل از انتخابات آغاز می‌شود.
نماینده نزدیک به احمدی‌نژاد می‌گوید: اگر قرار است به واسطه رابطه با احمدی‌نژاد از سوی شورای نگهبان تصمیمی مبنی بر ردصلاحیت بنده گرفته شود، حرفی ندارم و تابع نظر این شورا هستم.