احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی درباره تعداد کاندیداهای تأییدصلاحیت شده جریان اصلاحات، گفت: آمارها در این زمینه متفاوت است چون برخی دوستان ما در تهران ثبت‌نام کردند اما قصد تغییر حوزه انتخابیه به شهرستان را دارند و نمی‌توان فعلاً آمار دقیقی اعلام کرد.
یادگار امام می گوید: باید پرسید که آن‌چه در روزهای اخیر در مورد اجرای تعزیرهای بدنی (شلاق) بر روی برخی بانوان منتشر شده، واقعاً «بازدارندگی» به همراه داشته‌ است؟
حضرت آقا در دیدار پر شور مردم قم با ایشان از این گزاره منطقی و تجربه‌شده رونمائی کرده و تاکید فرمودند که «‌حضور مردم در صحنه معجزه‌آفرین است‌» نگاه حکیمانه‌ای که مروری هرچند گذرا بر رخدادهای ۴۵ سال گذشته و عبور پیروزمندانه از توطئه‌های پی‌در‌پی دشمنان، کمترین تردیدی در واقع‌بینانه و عالمانه بودن آن باقی نمی‌گذارد. این همه اگر معجزه نیست، پس چیست؟!
او تحت تعقیب اینترپل و دارای اعلان قرمز به شماره ۲۰۰۲-۵۳۱/۶-A است

متهم ردیف یازدهم دادگاه منافقین کیست؟

علی خدایی صفت متهم ردیف یازدهم دادگاه رسیدگی به اتهامات اعضای سازمان مجاهدین (منافقین) و مسئول عملیات‌های تروریستی شیراز بوده است.
امیری فر گفت: در مورد احمدی‌نژاد به نظر می‌رسد که می‌خواهد تا چند ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری سکوت خود را ادامه دهد و مانند دوره قبل با اینکه می‌داند ردصلاحیت می‌شود، مجدداً می‌آید، صحبت‌های می‌کند و باز دنبال کارش می‌رود.
ادعای حسن روحانی مبنی بر تأیید صلاحیت فقط یک جناح سیاسی در حالی است که به راحتی با مراجعه به آمار تأیید و ردصلاحیت‌شده‌ها در استان‌ها می‌توان دریافت در این دوره بیش از همیشه تکثر سیاسی بین نامزدها وجود دارد.
رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در حکمی اسدالله بادامچیان را به‌عنوان رئیس ستاد مرکزی ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری منصوب کرد.
چهره های جریان اصلاحات با بیان اینکه تحریم انتخابات عملا تلاش برای مشروعیت زدایی از حاکمیت معنا یافته و ترجمه می شود تصریح می‌کنند که بی شک مشروعیت زدایی از یک نظام مستقر، به معنای برداشتن گام‌های برای برپایی یک دور از اغتشاشات جدید است.
تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: اصلاح طلبان کلی گویی نکنند بگویند چه چهره های مشهور یا نیمه مشهوری ثبت نام کردند اما احراز صلاحیت نشدند. همه این نام را جمع بزنیم به تعداد انگشتان یک دست نمی شود.
در هفتمین سالگرد فقدان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هنوز هم آنچه بیشتر جلب توجه می‌کند، تحریم همه‌جانبه‌ای است که رسانه‌ها و دستگاه‌های رسمی از حدود دو دهه قبل علیه او اِعمال کرده بودند و همچنان ادامه دارد.