احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: اصلاح طلبان کلی گویی نکنند بگویند چه چهره های مشهور یا نیمه مشهوری ثبت نام کردند اما احراز صلاحیت نشدند. همه این نام را جمع بزنیم به تعداد انگشتان یک دست نمی شود.
در هفتمین سالگرد فقدان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هنوز هم آنچه بیشتر جلب توجه می‌کند، تحریم همه‌جانبه‌ای است که رسانه‌ها و دستگاه‌های رسمی از حدود دو دهه قبل علیه او اِعمال کرده بودند و همچنان ادامه دارد.
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: وقتی شما مقامات انتظامی را درگیر افتادن روسری از سر یک خانم در ماشین می‌کنید یا برای توقیف ماشین‌های مردم آنان را وارد درگیری با بدنه اجتماعی می‌کنید یا دوربین‌های شهری به دنبال این هستند که کدام خانم روسری‌اش عقب افتاده است، متاسفانه این روند دقیقا آدرس غلطی بوده که برای مقامات انتظامی و امنیتی تعریف می‌شود.
یک روزنامه ردصلاحیت گسترده چهره‌های نزدیک به علی لاریجانی را ناشی از نگرانی برخی گروه های سیاسی برای انتخابات ریاست جمهوری آتی دانسته است.
عضو نهاد ریاست جمهوری دولت دهم گفت: احمدی‌نژاد با این برخورد نسبت به حادثه کرمان امتحان بدی داد و اگر فردا توبه کند و صحبت هم کند، قابل توجیه نیست یعنی هیچ‌کس نمی‌تواند از این حرکت ناجوانمردانه دفاع کند.
استاد دانشگاه گفت: بر اثر رقابت های انتخاباتی، سطح فکری و آگاهی جامعه به شدت بالا خواهد رفت. بعد از انتخابات نیز نامزد پیروز تمام ایده های توسعه ای رقبای خود را پیگیری می کند که این مسئله نقطه عطفی برای پیشرفت کشور می شود.
مردی که به هر بهانه‌ای نیش و کنایه‌های خود را نثار مقامات مختلف کشور می‌کرد، به سران کشورهای دنیا برای هدایتشان به راه راست نامه می‌نوشت، اسرائیل و آمریکا را به چالش می‌کشید، حالا گویی به مجسمه صامتی بدل شده که نسبت به هیچ اتفاقی چه در ایران و چه در جهان واکنشی نشان نمی‌دهد.
پشت قیافه‌ی عجیبش مصادر بزرگ صلح یا جنگ، ترقی یا انحطاطی وجود داشت که ممکن بود خیلی از کشورهای دوردست را تحت‌تاثیر قرار دهد.
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: باید سازوکار تغییر می‌کرد و روشی پیش گرفته می‌شد که مردم احساس کنند یک انتخابات پرشور و واقعی پیش‌رو است و باید در آن انتخابات بر اساس نظر و سلیقه خودشان نمایندگان را انتخاب و اعمال‌نظر کنند.
محمد مهاجری از فعالان رسانه‌ای حامی روحانی در شبکه ایکس مدعی شده: همان عصر چهارشنبه که کودک دو ساله گوشواره قلبی در کرمان با کینه داعش تکه پاره شد، آقای ابراهیم رئیسی در پاستور مشغول دستور پرونده‌سازی به عواملش برای رد صلاحیت حسن روحانی در انتخابات خبرگان بود. اسم این کار کثیف هر چه باشد واقعیتش رئیسی گیت است.