احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

در بیانیه روحانی آمده است: موسم انتخابات، خود آیینه تمام‌نمایی از اخلاق سیاسی رایج است. ردصلاحیت برخی شخصیت‌ها، بدون هرگونه توضیح و تبیین برای مردم، علاوه بر آن که غیرقانونی است، رفتاری غیراخلاقی است که قبح استبداد و تحمیل نظر را می‌زداید و اعتماد مردم را می‌شکند. در تبلیغات و رقابت‌های انتخاباتی هم، عدم رعایت انصاف در دادن فرصت دفاع و توضیح به افراد مورد تعرض، پیام بی‌اخلاقی برای پیروزی را به جامعه مخابره می‌کند.
احمدی نژاد گفت: ما هر قراردادی به نفع کشور است، انجام دهیم. الان آمریکایی‌ها بیایند در صنعت نفت ما سرمایه‌گذاری کنند، اشکالی دارد؟ دعواها و اختلافات ما در مسائل جهانی سر جای خودش است.
چهره شاخص اصلاح طلب و دبیرکل سابق حزب کارگزاران سازندگی می‌گوید: اصولگرایان نهایتا یک هسته مرکزی دارند که وضعیت بین آنها را به گونه‌ای تنظیم می‌کند در نتیجه به نظر نمی رسد درگیریِ چندان قابل توجهی بین آن ها رخ دهد و در نهایت بین خودشان مشخص می‌کنند که کدام شخص باید در انتخابات باقی بماند.
کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری گفت: تأمین نیازهای زنان و دختران و موقعیت شغلی آنها بایستی مورد توجه قرار بگیرد و نباید مسائل زنان را منحصر به حجاب و پوشش کنیم.
یک تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه احتمال زیادی دارد انتخابات ریاست‌جمهوری به مرحله دوم کشیده شود، گفت: قالیباف رای بیشتری در بین اصولگرایان دارد و او با پزشکیان رقابت می‌کند.
نزدیکی به پایداری ها و چرخش های سیاسی در ادوار انتخاباتی؛

هدف قالیباف از اهدای ریاست ستادش به وزیر احمدی نژاد

محمدباقر قالیباف در چهارمین حضورش در انتخابات ریاست جمهوری، مسئولیت و ریاست ستاد انتخاباتی اش را به کسی سپرده است که سابقه وزارت احمدی نژاد، نزدیکی به پایداری ها و چرخش های سیاسی در ادوار انتخاباتی اخیر را داشته اشت.
هرگاه مردم از منظر اقتصادی با بی‌کاری و تورم روبه‌رو باشند و سیاست‌های اقتصادی دولت کارآمد نباشد و سایر حوزه‌های زندگی نیز با چالش مواجه شده باشد، از دولت مستقر، ناامید شده و نسبت به آن بی‌اعتماد می‌شوند.
بخشی از مشکلاتی که جامعه دچار آن است محصول عدم شرکت در انتخابات است که باعث می‌شود آنها که از حضور حداقلی مردم با شوق و ذوق استقبال می‌کنند، راحت‌تر به کرسی قدرت برسند.