احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

سخنگوی حزب اعتدال گفت: در دیداری که اعضای حزب اعتدال با آقای پزشکیان برقرار کردند، مقرر شد تا کلیه ظرفیت های بالقوه حزب در جهت پیروزی دکتر مسعود پزشکیان در کارزار انتخابات به کار گرفته شود.
جلایی‌پور اظهار داشت: «راه نجات کشور «اصلاحات» بوده و هست. با این انتخابات دوباره اصلاحات در ایران جان می‌گیرد و براندازی به حاشیه می‌رود. این یعنی بازآفرینی مجدد سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان. پزشکیان هم تنها لازم است که دنبال تحقق شعارهایش در این انتخابات باشد. همه سود می‌برند.»
مردم نه تنها نقد علمی و کارآمد از تجربه‌های گذشته از سوی نامزدهای انتخاباتی را می‌خواهند بلکه آینده‌نگری براساس ترمیم کاستی‌های گذشته و «شرایط سنجی» همراه با ارائه برنامه‌های اجرایی برای حل مشکلات جامعه و ارائه برنامه‌ها را می‌طلبند.
نامزد انتخابات اگر خود اهل تشخیص مستقل و جمع‌بندی و درایت نباشد، قطعا دولت درست اداره نخواهد شد و به آشفتگی ستادی و فرماندهی گرفتار می‌شود؛ چنان که در برخی دولت‌ها به شکل تعارض میان وزارتخانه‌‌های اقتصاد، صمت، کار و رفاه، کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی دیده شد.
دو روز بعد از تایید صلاحیت‌ها جهش اولیه نامزدهایی مثل پزشکیان شروع شد. در مرحله دوم یعنی پیشا مناظره چند اتفاق افتاد. پور‌محمدی توانست با چند اقدام رسانه‌ای و مخالفت با فیلترینگ دیده شود و آماده دیده شدن و ‌ای بسا شگفتی در مناظره‌ها شود.
رقیب ما در این مرحله نامزدهای دیگر نیستند، چون اگر مشارکت در سطح پایین باشد، در درجه اول نامزد موردنظر ما پیروز نمی‌شود، سپس حتی اگر پیروز هم شود فایده چندانی ندارد. نه فقط در این مورد، بلکه در گذشته هم مطلوبیت سیاسی هنگامی حاصل می‌شد که مشارکت بالا باشد. پس کوشش خود را باید در جهت رسیدن به توافق مردم برای شرکت در انتخابات متمرکز کنیم.
سعید جلیلی در جریان سفر انتخاباتی به قم در دیدار با مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، اظهار کرد: امروز در صحنه انتخابات باید یک توصیف درستی از میدان داشته باشیم. اگر توصیف نداشته باشیم، تحلیلی درست نخواهیم داشت و تجویز هم معلوم نیست، دقیق و درست باشد.

صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، در مدار تکلیف رسانه‌ای، طرح‌ها و برنامه‌ها نامزدهای انتخابات را در معرض برگزینندگان قرار می‌دهد تا صاحبان رای و انتخاب، قادر باشند بعد از تحقیق و تطبیق برنامه‌ها، خردمندانه‌ترین انتخاب را داشته باشند.
پورمحمدی گفت: بخشی از مشکلات اقتصادی ما ناشی از سنگ‌اندازی‌هاست. دیپلماسی ما باید به صورت مشخص برنامه ریزی کند تا این موانع را از سر راه ملت بردارد. نباید اجازه بدهیم دشمنان منافع ما را تهدید کنند و شاخص‌های اقتصادی ما را تعیین کنند و بگویند که با چه کسانی داد و ستد کنیم.

مسعود پزشکیان در پاسخ به پرسشی درباره «فدرالیسم» تصریح کرد: به «هر ایده‌ای» که یکپارچگی سرزمینی ایران را خدشه دار کند، باور ندارم. وی همچنین درباره مهاجران افغانستانی گفت که دولت وی سه اقدام همزمان را در رابطه با مهاجرین افغانستانی پیش می‌برد.

سرپرست ریاست جمهوری با اشاره به انبوه مشکلات در زمان آغاز به کار دولت مردمی گفت: شهید رئیسی با روحیه مجاهدانه و تلاش شبانه‌روزی پای حل مشکلات ایستاد تا جایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی که سال گذشته را سال رشد تولید اعلام کرده بودند، امسال را سال جهش تولید اعلام کردند، چرا که بستر این جهش توسط دولت مردمی ایجاد شده بود.

علیرضا زاکانی گفت: امر به معروف مسئولان از سوی مردم یک قانون است اما کدام مسئول حاضر است مردم او را نقد کند؟ اگر آن مسئول پذیرای امر به معروف از مردم باشد، مردم هم پذیرای امر به معروف می‌شوند.