احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

حسین شریعتمداری طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت: ۱- یکی از مدعیان اصلاحات در مصاحبه‌ای گفته است هرچه میزان مشارکت بالاتر برود و حضور مردم در انتخابات بیشتر باشد، شانس رای‌آوری نامزد جبهه اصلاحات بیشتر خواهد بود!
محمدباقر قالیباف تاکید کرد: امروز در حین اینکه در حال رقابت در جبهه انقلاب هستیم باید وحدت، یکپارچگی و ید واحده را به نمایش بگذاریم که از هر یک از نامزدها گرفته تا ستادها این موضوع را رعایت نکنند اولین ظلم را به انقلاب اسلامی، به شهدا و به سیدالشهدای خدمت کرده اند.

جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: بعد از دفاع مقدس، دشمن به این واقعیت پی برد که رمز پیروزی ما اتحاد خوب ملت و دولت است و رمز شکست دشمن در مشارکت باشکوه در انتخابات نهفته است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری نوشت: در دولت خدمت و پیشرفت، حقوق کارکنان دولت، بازنشستگان و حداقل دستمزد کارگران و مستمری افراد مشمول نهادهای حمایتی به میزان تورم سالانه بعلاوه رشد اقتصادی افزایش خواهد یافت.
دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با تأکید بر اینکه دو قطبی کردن کار خیلی بدی است، گفت: همان طوری که در مورد نامزد خودمان به نظر شورای نگهبان احترام گذاشتیم، هرکسی هم ملت رأی بدهد به او احترام می‌گذاریم. مگر ما به نامزدی که دوم خرداد برنده شد تبریک نگفتیم؟! همان شب تبریک گفتیم و بعد هم همراهی کردیم. هر دولتی که رأی اکثریت مردم را می‌آورد و تنفیذ، ولی فقیه را دارد، طبعا رئیس جمهور مملکت است و باید به او کمک کرد و نباید او را تضعیف کرد.
فرض کنید که چهار سال رئیس مجلس و عضو شورایعالی امنیت‌ملی و مجمع تشخیص مصلحت و از همه مهمتر عضو سران سه قوه باشید، بعد بیایید وعده دهید که «درباره افراد غیرمجاز که در داخل کشور هستند نیز پیش‌بینی شده که طرد کامل صورت گیرد. افرادی که مجاز هستند می‌توانند بمانند.» این سخنان جناب آقای قالیباف، رئیس مجلس و نامزد انتخابات است.
جلیلی در برنامه «گفت‌وگوی ویژه خبری»:

باید یک ایران جهش داشته باشیم

سعید جلیلی گفت: من می گویم یک جهان فرصت داریم و باید یک ایران جهش داشته باشیم. برنامه داشتن و باور داشتن به آن لازمه جهش کشور است.
فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل با بیان اینکه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نظام را بیمه خواهد کرد گفت: حضور گسترده مردم در واقع رژه پولادین اقتدار، تداوم آرمان‌ها برای تحقق اهداف شهدا، موجب عزت، عظمت و مایه حفظ استقلال کشور است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری باید به این نکته توجه داشته باشند که اینجا آمریکا نیست که بخواهند برای پیروزی از هر ابزاری استفاده کنند بلکه ما مسلمان بوده و باید در چارچوب مبانی اخلاقی و اسلامی به رقابت با یکدیگر بپردازند.