احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

۱۳ هزار و ۴۰۰ نفر از اساتید بسیجی دانشگاه‌های سراسر کشور در بیانیه‌ای از ملت بزرگ ایران برای حضور حماسی در پای صندوق‌های رای دعوت و تاکید کردند: با حضور در میدان سیاست و انتخاب فردی اصلح، زمینه ایران قوی و سرافراز را فراهم کرده و اجازه نخواهیم داد سرنوشت ملت ایران را دیگران بنویسند.
مجتبی لشکربلوکی در یادداشتی نوشت: آیت‌الله رئیسی هم بسیار تهمت شنید، افترا خورد و صبر کرد و چیزی نگفت تا جایی که رهبر انقلاب در حرم امام خمینی(ره) پس از شهادتش گفت که «من دلم سوخت» به حال رئیس‌جمهور شهید دلم سوخت.
امیر عطاران، عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردیس طی یادداشتی اختصاصی نوشت: کلیدیسم‌ها که کلیدِ سیاست خود را در بازار اندیشه‌های لیبرالیسم خریده بودند، نوید می‌دادند که با گشودن درب‌های جامعه و در آغوش گرفتن کدخدا می‌توان سر یک سفره به گفتگو نشست.
فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: امروز در آستانه انتخاب رییس‌جمهور هستید و می‌خواهید کسی را انتخاب کنید که در استمرار راه شهید رییسی حرکت داشته باشد، توجه داشته باشید آن کسی که شهید رییسی و شهید امیرعبدالهیان را بزرگ کرد، معیارهایی است که باید در انتخابهایمان به آنها توجه کنیم.
هشت صبح فردا مهلت قانونی تبلیغات انتخاباتی نامزدها به پایان می‌رسد و تا زمان تنظیم این گزارش، خبری از اجماع میان اصولگرایان نیست. تحلیل‌ها حاکی از آن است که انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود.

پس از خبر وخامت حال سرکرده گروهک تروریستی منافقین و انتقال به بخش مراقبت‌های ویژه، گروهک منافقین به خاطر فشارها و تنش‌های داخلی با مدل‌های مختلف دست به انکار ماجرا پرداختند.

ماراتن تبلیغاتی ۱۷ روزه ۶ کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری درحالی صبح پنجشنبه به پایان می‌رسد که روز جمعه ایرانیان برای خلق حماسه‌ای دیگر، پای صندوق‌های رای حضور می‌یابند تا مسیر ۴ ساله پیش روی کشور را رقم بزنند و سکان اموراجرایی کشور را به دست «گزینه اصلح» بسپارند.

طحان نظیف با بیان اینکه «در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری همچون سایر دوره‌ها جریانات سیاسی مختلف حضور دارند و افرادی که نامزد هستند طیف وسیعی از سلایق جامعه و جریانات سیاسی را نمایندگی می‌کنند»، تأکید کرد: شورای نگهبان آرای مردم را حق‌الناس و خود را پاسدار آرای مردم می‌داند.
سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با انتشار بیانیه‌ای درباره انصراف خود از کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری گفت: در پاسخ به درخواست مکتوب شورای عالی اجماع نیروهای انقلاب و برخی از علمای اعلام و دلسوزان، انصراف خود را از نامزدی چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری اعلام می‌دارم.
ستاد انتخابات کشور با انتشار اطلاعیه شماره ۷ اعلام کرد: آقای سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نامزد انتخابات ریاست جمهوری انصراف خود را به وزارت کشور اعلام نموده است.
گفته می‌شود -و البته میزان صحت آن مورد تردید است- که شماری از اطرافیان دو نامزد مورد اشاره مانع ائتلاف و حضور تک کاندیدایی هستند! -که ان‌شاءالله این خبر صحت نداشته باشد-‌ و در صورتی که خدای نخواسته صحت داشته باشد باید به آن عزیزان گوشزد کرد که اصرار شما در پیشگیری از ائتلاف می‌تواند نشانه ترجیح منافع و بایسته‌های انقلاب به خواسته‌های سیاسی خود و یا برخاسته از غفلتی زیانبار باشد.
نه جای تعجب، بلکه تاسف و تحیّر دارد که‌ کسانی که بدون استثنا در ۴۵سال گذشته، یا بر صندلی اجرا نشسته بودند یا در مقام تقنین غنوده بودند، سرسختانه کمر به اصلاح امور و جبران مافات بسته‌اند!