احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

قوه عاقله نظام کماکان و همچنان طرفدار مشارکت حداکثری است.در واقع آنچه بعضا در خصوص اینکه میزان مشارکت آنچنان مهم هم نیست صدای نظام نیست.عقلای قوم می دانند وضعیت کشور به شکلی است نیازمند طرفدار و وجهه مردمی است.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: تحریم‌ها را می‌توان پشت سر گذاشت، اما نه از طریق پشت سر گذاشتن جمهور و جمهوریت.
با اشاره به وعده های فضایی کاندیداها؛

سنگ بزرگ نشانه نزدن است؟!

15 روز مانده است تا روز رای گیری. رییس جمهوری که قرار است بار مشکلات اقتصادی را یک تنه به دوش بکشد. وعده هایی که این روزها رسانه ای شده اند، آنقدر شیرین و دلفریب اند که سنگ بزرگ نشانه نزدن است را به یادمان می اندازد.
نماینده سابق مجلس به بیان توضیحاتی درباره وضعیت فعلی جریان اصلاح طلب و اصولگرا در انتخابات پیش رو پرداخت.
مشاور رسانه ای سابق محمود احمدی‌نژاد به او هشدار داد که اگر به اعتراضاتش ادامه دهد پرونده قتل دکتر سامی را که اطلاعات آن به تازگی به دستش رسیده بازخوانی خواهد کرد.
یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری مرتبه اول ⁧‫آزادی‬⁩ برای مردم را آزادی «قدرت خرید» دانست و گفت که میان گوشت، مرغ، روغن و برنج با مردم دیوار بلندی کشیده‌اند.
عیسی فرهادی گفت: در ایام تبلیغات تجمع در مکانهای مسقف نخواهیم داشت و اصل بر این است که مکان های رو باز مانند استادیوم ها، محیط های روباز آموزشی، در تبلیغات استفاده شود.
روابط عمومی رادیو فرهنگ اعلام کرد، سعید جلیلی برای ضبط برنامه های فرهنگی در زمان تعیین شده به استودیو معاونت صدا نرسید و برنامه «انتخاب و فرهنگ» از این نامزد انتخاباتی امروز پخش نمی شود.
کاندیداهای ریاست جمهوری برای آنکه بیشتر خود را به مردم معرفی و برنامه‌هایی که برای کشور در سر دارند را به آن‌ها بگویند، مستندهای تبلیغاتی که بازیگر نقش اول آن خودشان هستند، می‌سازند.
به نظر می‌آید هرچه به روز انتخابات نزدیک می‌شویم، برنامه نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم بیشتر به سمت افزایش یارانه یا دیگر موارد رایگان سوق پیدا می‌کند و پس از یارانه ۴۵۰ هزارتومانی یکی از نامزدها حالا نوبت به مسکن رایگان نامزدی دیگر رسیده است.
قاضی‌زاده هاشمی:

مشهور شدن ضدارزش من است

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: از سر تفنن یا برای خرید شهرت و دیده شدن به انتخابات نیامدم و بیشتر در پی خلوت‌گزینی هستم و مشهور شدن ضدارزش من است.
جبهه اصلاحات با انتشار یک بیانیه اعلام کرده است که در انتخابات نامزد ندارد، برخی اصلاح‌طلبان این اقدام را حرکتی عجولانه بدون در نظر گرفتن وضعیت سیاسی این جناح تعبیر می‌کنند.
در حالی که شورای نگهبان با رد صلاحیت گسترده نامزدهای انتخابات تلاش در تک‌قطبی‌شدن انتخابات داشت و تقریبا هم موفق بود، اکنون حداقل حضور نامزدهایی غیر از اصولگرا را که تاکنون نامزد رسمی اصلاح‌طلب‌ها هم نبوده و بعید است این‌گونه هم شود نیز بر‌نمی‌تابد و به دنبال رد صلاحیت آنهاست.