احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

مناظره نخست کاندیدای ریاست‌جمهوری در حالی برگزار شد که در این مناظره هیچ برنامه راهبردی برای برون‌رفت از مشکلات کنونی اقتصاد کشور ارائه نشد و بیشتر وقت این مناظره صرف جنگ لفظی کاندیداهای ریاست‌جمهوری شد.
رییس بنیاد امید ایرانیان گفت: اولین مناظره انتخاباتی به نوعی سقوط اخلاق بود، آنچه بیش از هر چیز در مناظرات اخیر، اذهان را به خود مشغول کرده، سقوط اخلاق سیاسی است.
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: ۲۹ بار با بردن اسم بنده به من تهمت زدند با توجه به اینکه به رقیب اصلی بنده ۵ دقیقه فرصت اضافی داده شد، باید ۲۰ دقیقه فرصت اضافی برای پاسخگویی به بنده هم اختصاص یابد.
در مناظره اخیری که داشتم، اولین پرسش این بود که مسوولیت وضع اخیر به عهده چه کسی است؟ در واقع این پرسشی بسیار مهم است و پاسخ به آن نیز باید منطقی و با عدد و رقم و به دور از شعار باشد. در چارچوب عوامانه به راحتی می‌توانیم پاسخ دهیم که همه مسوولیت‌ها متوجه دولت فعلی است.
آمار نامزدهایی که در تاریخ انتخابات کمترین رأی را آورده اند

چه کسی نفر آخر می‌شود؟

در این گزارش مروری داریم بر افرادی که در تاریخ انتخابات ریاست جمهوری ایران کمترین رأی را آورده اند.
دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: ورود آقای همتی به صحنه انتخابات ریاست جمهوری به عنوان یک مدیر اجرایی با تجربه و با سابقه خوب نقطه امیدی برای حل معضلات و گرفتاری‌ها و مشکلاتی است که بدان مبتلا هستیم.

معاون اول رییس جمهوی نخستین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را هم در برنامه‌ریزی و هم اجرا عجیب خواند و نوشت: اگر فهم مسائل واقعی کشور و راه حل های به دور از شعار و تبلیغات سیاسی مد نظر باشد باید صدا و سیما امکان پاسخگویی وزرا و اظهارات نخبگان و کارشناسان مطلع را فراهم کند.
مناظره نخست نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری با موضوع اقتصاد، هفت عنصر مغفول داشت. از نگاه کارشناسان، بیشتر نامزدها «پارادایم و چارچوب فکری» مشخصی برای حل ابرچالش‌های اقتصادی معرفی نکردند. همچنین اکثر نامزدها به جای ارائه راهکار درمان، به «تشریح صورت مساله» پرداختند.
ستاد انتخابات محسن مهرعلیزاده کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری از سانسور نخستین فیلم مستند این کاندیدا توسط صدا و سیما خبر داد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه انتظارم از اولین مناظره خیلی بیشتر از این بود،گفت: فکر می‌کردم که در مناظره آمدیم که بحث‌های اقتصادی با هم بکنیم و مدل فعالیت خود را ارائه دهیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: رییس جمهوری از نظر اختیارات چیزی کم ندارد ولی کسی که رییس جمهور می‌شود باید هماهنگی با سایر قوا زیر نظر رهبری را مد نظر داشته باشد.
محسن رضایی در مناظره دیروز با اشاره به وقوع یک حادثه بزرگ گفت: «چالشها و اَبَر چالشهای مهمی مثل آب، جمعیت، صندوق‌های بازنشستگی، ناترازی بانک‌ها، نقدینگی، بیکاری، گرانی و بدتر شدن محیط کسب و کار در راه است و من برای همه‌ی این مسائل خودم را آماده کرده‌ام.
نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: رئیس‌جمهور باید بین بانک مرکزی، بیمه مرکزی و سازمان بورس، هماهنگی ایجاد کند و تدابیری اندیشید که اگر کسی وارد بازار بورس شد، با اطمینان وارد شود.

انتقاد مصباحی مقدم از اولین مناظره؛

مناظره بود یا کنکور؟

غلامرضا مصباحی مقدم، عضو جامعه روحانیت مبارز بر این باور است که مناظره های قبلی بیشتر ایجادِ هیجان می‌کرد، آن مناظره‌ها بیشتر موجب تفکر و تعقل افراد مخاطب‌ می‌شد و به توانایی‌های کاندیداها و برنامه داشتن یا نداشتن آنها آشنا می‌ساخت.

نامزدهایی که همه خود را مدعی نجات کشور می‌دانستند و پدر علم اقتصاد ایران، چرا در مورد وضعیت کرونایی کشور حرف نزدند؟