احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

زاکانی در مناظره اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ۱۴۰۰:

دولت آقای روحانی چه بلایی بر سر مردم آورده است؟!

علیرضا زاکانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهارداشت: در سال ۹۸ پیمایش دیگری انجام شد و ۶۰ درصد مردم گفتند که سه فرزندی مطلوب است اما دولت وضعیتی را به وجود آورده که اکنون پوشک بچه اینقدر گران شده که خانواده باید ماهی یک میلیون تومان برای تامین پوشک بچه کنار بگذارند. پدر و مادر باید این را از کجا بیاورند؟ دولت آقای روحانی این بلا را سر مردم آورده است.
قاضی‌زاده هاشمی در مناظره اجتماعی، فرهنگی و سیاسی 1400:

ما بودجه را به صورت منطقه ای توزیع خواهیم کرد

قاضی زاده هاشمی کاندیدای ریاست جمهوری اظهار داشت: برای فرار از پاسخگویی شوراهایی درست شده و مصوبات مد نظر در شوراها به تصویب می رسد که معلوم نیست مسئولیتش با کیست. لذا باید این را برای دولت بازطراحی کنیم. ما در نظر داریم که بودجه را به صورت منطقه ای توزیع کنیم و آن را در اختیار استانداران، فرمانداران و هیات وزیران قرار دهیم.
همتی در مناظره اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ۱۴۰۰:

به شیوه مناظره انتقاد دارم/ من صدای بی صدا ها و قدرت بی قدرتان هستم

عبدالناصر همتی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: لازم می‌دانم به شیوه مناظره انتقاد وارد کنم و اینکه شبیه مسابقه هفتگی شده است. مردم باید پاسخ به سوالات مهمتر را از کاندیداها ببینند.
مهرعلیزاده در مناظره اجتماعی، فرهنگی و سیاسی 1400

باید برجام و مذاکرات وین به نتیجه برسد

مهرعلیزاده افزود: باید همه امکانات کشور و همه تصمیم گیران کشور در همه نهادها همکاری کنند که برجام و مذاکرات وین به نتیجه برسد.
سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری:اگر نمایش جای کار واقعی را گرفت نمی توان انتظار جلو رفتن کارها را داشت. زیرا کشور با نمایش اداره نمی شود. اگر مرتب به جای اینکه نتیجه کار را بیان کنید فرآیند کار را توضیح دهید که مثلا چقدر سفر رفته اید ولی اینها نتیجه نداشته باشد، موجب می شود کارها پیش نرود. اگر به جای کار ریشه ای، کارهای نمایشی انجام شد مشکلات باقی می ماند. اگر اقدامات مسئولان در زندگی مردم ملموس نباشد، معلوم می شود کار نمایشی بوده نه واقعی.
رضایی در مناظره اجتماعی، فرهنگی و سیاسی 1400:

چرا درباره یارانه 450 هزار تومانی سر و صدای یک عده بلند می شود؟

محسن رضایی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: چرا درباره یارانه 450 هزار تومانی سر و صدای یک عده بلند می شود؟ چرا برای رانت پول و سلاطین مفت خور منابع داریم که مثل جاروبرقی منابع را به سمت خودشان می کشند، اما برای فقرا منابع ندایم؟ دولت ما با تمام قوت و بدون نگرانی و ترس از کسی حق مردم را به خودشان می دهد.
زاکانی پیش از آغاز مناظره دوم:

دولت "اقدام و اصلاح" تحول در کشور ایجاد می‌کند

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با دادن وعده ایجاد تحول در کشور گفت که دولت "اقدام و اصلاح " قول می‌دهد که ریشه فقر مطلق را در کشور برچیند.
جلیلی پیش از آغاز دومین مناظره:

مناظره ها باید مبتنی بر اخلاق باشد

یک داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: امیدوارم در مناظره امروز به مسائل اساسی کشور و پاسخ به این مسائل و چگونگی اجرای راه حل ها در محیطی دوستانه و اخلاقی پرداخته شود.
قاضی زاده هاشمی پیش از آغاز دومین مناظره:

کسی که حاشیه پردازی می کند، دستش خالی است

یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر ضرورت تبیین برنامه کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری از کاندیداها خواست حاشیه را رها کرده و به متن بپردازند؛ چرا که به گفته وی کسی که حاشیه پردازی می کند دستش خالی است.
سخنگوی ستاد‌های مردمی حامی سید ابراهیم رییسی گفت: این نامزد انتخاباتی نسبت به هیچ یک از افراد ثبت‌نام کرده و احراز صلاحیت شده در انتخابات شورای شهر و هیچ یک از لیست‌های انتخاباتی، نفیا یا اثباتا نظری اعلام نکرده‌ است.
«سید ابراهیم رئیسی» کاندید سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در بدو ورود به ساختمان صدا و سیما برای شرکت در نوبت دوم مناظرات گفت: به دلیل تهمت و افترا در مناظره قبلی، 5 دقیقه برای پاسخ به تهمت ها، برای من در نظر گرفته شد تا پاسخ بدهم اما من از این 5 دقیقه صرف نظر کردم.
اولین مناظره تلویزیونی کاندیداهای ریاست جمهوری برگزار شد مناظره‌ای که در آن کاندیداها به بسیاری از مسائل مهم نپرداختند مثل آسیب‌های اجتماعی. البته در مورد بیکاری صحبت کردند اما آسیب‌های اجتماعی که عوامل بسیاری در آن دخیل هستند با یک یا دو عامل حل نخواهد شد.
مرتضی طلایی، نائب رئیس سابق شورای شهر تهران در نامه‌ای به وزیر کشور، با اعلام اینکه «پس از تایید صلاحیت اولیه در هیات نظارت تهران» در اقدامی که آن را فراقانونی و عجیب خوانده، نام برخی نامزدهای تایید صلاحیت شده در لیست نهایی از سوی هیات نظارت مرکزی انتخابات شوراهای شهر و روستا حذف شده؛ خواستار رسیدگی به این موضوع از سوی وزیر شده است.
تحلیل محتوای کلامی و مفهومی سخنان نامزدها در مناظره روز شنبه این معنا را به دست می‌دهد که کمر مردم ایران زیر بار گرانی خم شده، ارزش پول ملی کاهش یافته و قدرت خرید مردم از دست رفته، حجم نقدینگی افزایش چشمگیری داشته و خط فقر به طرز فجیعی رو به تزاید بوده، طبقه متوسط در حال حذف‌شدن و زباله‌گردی امری مرسوم در تمامی شهرهای ایران شده است.
از پیش از شروع کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری، زبان تهدید به رد صلاحیت نامزدها «‌تا لحظه آخر» بر روند انتخابات سایه افکنده است. هرچند شورای نگهبان با رد صلاحیت گسترده‌ نامزدها معتقد است انتخاب اصلح را انجام داده، اما همچنان موضوع رد صلاحیت نامزدها مطرح است.
خدا رحمت کند آیت‌ا... هاشمی را که «انتخابات غیر‌رقابتی» را بلای جان «اعتماد مردم» می‌دانستند!. مردمی که پیوسته در کنار نظام بوده و هستند ولی تنها انتظارشان لااقل این است که کاندیدای مدنظرشان را در صحنه ببینند.
همتی و مهرعلیزاده در مناظره نخست اقتصادی با یک گارد بسته به جای پاسخ و ارائه برنامه اقتصادی بیانیه سیاسی خواندند، به رقبای خود انگ پوششی زدند و مدارک تحصیلی و تخصص آنها را زیر سوال بردند اما در عین حال باز هم نتوانستند نظر اصلاح‌طلبان را تغییر دهند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: از اولویت‌های دولت مسئله معیشت مردم است و دغدغه مردم نسبت به سفره‌شان باید کاهش پیدا کند.
احمدرضا دلیران فیروز عضو شورای کمیته جوانان شورای وحدت اصولگرایان:

شورای نگهبان در تایید همتی و مهرعلیزاده تجدید نظر کند/اصلاح طلبان بی اخلاقی نکنند

احمدرضا دلیران فیروز عضو شورای کمیته جوانان شورای وحدت اصولگرایان درباره صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نکاتی را بیان کرد که در ادامه می‌خوانید