احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: وظیفه من در مناظرات صیانت از چارچوب‌های انقلاب و امید زایی در کشور بود که به وظیفه خود عمل کردم، خیلی سخت بود که بتوانم این کار را انجام دهم.
رئیسی با تاکید بر پیگیری جدی حل مشکلات بورس گفت: همه تلاش ما این است که مشکلات مردم حل شود و امید و اعتماد به جامعه برگردد و این هم با حرف نمی‌شود؛ باید ساز وکار‌ها را دنبال کنیم.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: نبود شغل مناسب و مهاجرت جوانان برای اشتغال باعث شرمندگی دولت هاست، خراسان شمالی باید استان مهاجر پذیر باشد، چون ظرفیت و امکانات خدادادی بسیار بالایی دارد.
رئیس کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات تهران گفت: اگر بخواهیم خلق حماسه سیاسی داشته باشیم که به طور قطع این محقق می شود باید با بصیرت و آگاهی و پشت پا زدن به توطئه های دشمنان نقشه های شوم آنان را خنثی کنیم.
سخنگوی ستاد کشوری مردمی متخصصان و مدیران ایران (حامیان حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی) اعلام کرد که به منظور بهره گیری از نیروهای متخصص و مدیران کارآمد با گرایش‌های سیاسی مختلف، بانک اطلاعات متخصصان و مدیران ایران در ستاد حامیان رئیسی شکل گرفته است.
بله، مردم همین مردم‌اند که در خیابان‌ها رفت و آمد می‌کنند. من و شما و آقا و خانم گزارشگر اما بی‌گزینش. مثلا یک بار در میدان ولی عصر تهران بایستند و هر که، واقعا هر که عبور کرد از او دربارۀ موضوعات مختلف و نه فقط قیمت مرغ و تخم مرغ بپرسند. چه با حجاب کامل باشد چه کم حجاب چه شُل حجاب. چه با ریش چه با صورت تراشیده. مردم واقعی متنوع است...
علی لاریجانی در پاسخ به اظهارات یک عضو شورای نگهبان نوشت: «علی‌رغم تقاضای مکرر اینجانب و درخواست رسمی و کتبی، شورای محترم نگهبان هیچ مطلبی را در مورد عدم احراز صلاحیت به اینجانب ارائه ننموده است».
انتخابات ۱۴۰۰ تاثیر زیادی بر آرامش اجتماعی، معیشت و اقتصاد ایران دارد و انتخاب با مشارکت بالا و درست چه در ریاست‌جمهوری و چه در شوراهای اسلامی شهر و روستا می‌تواند جایگاه کشورمان را در عرصه بین‌المللی نیز تقویت کند.
سومین مناظره کاندیداهای ریاست‌جمهوری در شرایطی برگزار شد، که بسیاری از مردم و طرفداران‌شان انتظار داشتند در آخرین مناظره‌ دغدغه‌های آنها از سوی هفت کاندیدا مطرح شود، اما متاسفانه این موضوع برآورده نشد.
سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا 3روز دیگر یعنی 28 خرداد برگزار خواهد شد اما هنوز هم به اذعان بسیاری از فعالان سیاسی و کارشناسان فضای جامعه به آن صورت انتخاباتی نیست و فضای داغ تبلیغات را شاهد نیستیم. به قرائت برخی شاید به دلیل اینکه مردم با خود فکر می‌کنند برنده انتخابات از پیش معلوم است چندان نگاه مثبتی به انتخابات و کاندیداها ندارند و لذا فضای سردی بر فضای حاکم بر انتخابات قالب است.
حسین کروبی به نقل از پدرش گفت: نظر به شناختی که از آقای همتی دارم و توان ایشان را در اداره کشور می‌دانم رای من به آقای همتی خواهد بود.
آقای حیدر مصلحی وزیر وقت اطلاعات در دوره آقای احمدی‌نژاد، سخنان مهمی را ابراز کرده است. او درباره رد صلاحیت آقای هاشمی در سال ۱۳۹۲ اعلام می‌کند که «براساس گزارش کف خیابان آقای هاشمی رای می‌آورد و بچه حزب‌اللهی‌ها می‌گفتند مگر ما مُرده‌ایم که این اتفاق بیفتد؟... من گزارشی در دو صفحه از جهت مصلحت نظام نوشتم و به شورای نگهبان رفتم و گفتم که ردصلاحیت آقای هاشمی به مصلحت نظام است.
کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه۴۰ درصد سپرده مردم در بانک‌ها به تهران آمده تبدیل به ارز شده و از کشور خارج می‌شود گفت: چرا باید تهران استان‌های کشور را استثمار کند؟