احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

انتخابات ریاست‌جمهوری پایان این هفته برگزار می‌شود. از همه شواهد به نظر می‌رسد فرمان دولت آینده را یکی از گزینه‌های اصولگرا به دست خواهد گرفت و به احتمال فراوان این گزینه سید‌ابراهیم رئیسی خواهد بود.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: همچنین سالانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی وجود دارد و همین کسانی که فرار مالیاتی دارند در سال بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان هم یارانه دریافت می‌کنند.

کاندیدای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: مهم‌ترین مشکل در این ۸ سال آن است که توسعه‌یافتگی کشور را به لبخند دیگران و اقدامات خارج از مرزها متصل کرده‌ایم و این پیشرفت کشور را معطل کرده است.
نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به مشکلات تاکسیرانان گفت: کم‌تر از نصف راننده‌ها بیمه هستند و ما ان‌شاءالله موضوع بیمه تاکسیرانان و خانواده‌هایشان را پیگیری می‌کنیم.

احتمالا در سال‌های آینده روایتی مثل ماجرای رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی در مورد علی لاریجانی هم مطرح خواهد شد و البته دوباره آقای کدخدایی آن را تکذیب خواهد کرد.
پرونده مناظره‌های انتخابات 1400 بسته شد و حال آنچه انتظار می‌رود کناره‌گیری نامزد‌های پوششی است؛ نامزد‌های اصولگرایی که به نظر می‌رسید برای ضربه‌گیری ابراهیم رئیسی در مناظرات حاضر شده‌اند؛ چرا که هم از لحاظ فکری به رئیسی نزدیک هستند و هم در مناظره‌های عملا برنامه‌ای ارائه نداده‌اند و جز حمله به دولت و عبدالناصر همتی، سخن دیگری نزده‌اند.
مناظره‌ها به پایان رسید. اظهارات نامزدهای انتخاباتی نیز در فیلم‌های مستند یا پشت تریبون‌ها هم کم‌کم به آخر خط نزدیک می‌شود؛ گویی حرف تازه‌ای نمانده است.
جاویدنیا که همتی مدعی است به عنوان نماینده قوه قضاییه حکم به فیلترینگ اینستاگرام داده است، حتی در مقطعی که معاون فضای مجازی دادستان کل کشور بود در کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، صاحب حق رأی نبود.

احمدرضا دلیران فیروز عضو شورای مرکزی کمیته فرهنگی و دینی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب:

نامزدهای جبهه انقلاب به نفع آیت الله رئیسی کناره گیری کنند

احمدرضا دلیران فیروز طی یک گفت‌وگو بیان کرد که کاندیداهای جبهه انقلاب در مناظره‌ها رسالت خود را انجام دادند و بهتر است به نفع رئیسی کنار بروند
تبلیغات انتخاباتی 7 نامزد احراز صلاحیت شده به ایستگاه پایانی نزدیک می‌شود و کمتر از یک هفته از فرصت نامزدها برای ارایه دیدگاه‌ها و برنامه‌های‌شان برای اداره کشور باقی مانده است.
انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری روزهای پایانی خود را سپری می‌کند و مناظره‌های نامزدها به پایان رسیده، این در حالی است که در یک سوی میدان جریان اصولگرا با کمک اهرم شورای نگهبان با دستی باز وارد عرصه شده و در گوشه‌ای از این میدان هماورد می‌طلبد و در سوی دیگر میدان جریان اصلاح‌طلب با دست بسته به تماشای این منظره نشسته‌ است.
تصمیمات و اقدامات انجام شده در کشور در حالی از سوی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری زیر سوال می‌رود که اغلب نامزدها در اتخاذ آن تصمیمات نقش داشتند اما نوع رفتار و گفتار آن‌ها و فرافکنی تبعات تصمیمات خود بر دوش دولت به گونه‌­ای است که به تعبیر رییس جمهوری گویی از مریخ آمده‌اند.
مروری بر زندگی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری/ قسمت دوم؛

محسن رضایی؛ همواره کاندیدا/ «تام جی اندرسون» پسر رضایی بود؟

محسن رضایی از ابتدای انقلاب در عرصه‌های سیاسی و نظامی کشور حضور داشته. او سابق بر این از زمره اصولگرایان بود اما در این انتخابات، حتی نام جبهه ایستادگی را بر زبان نمی‌آورد.
یدالله شمایلی یکی از سنگرسازان بی‌سنگر دفاع مقدس ظی بیانیه‌ای حمایت خود را از محسن رضایی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کرد.
شورای هم اندیشی اهل سنت ایران، پس از جلسات و بحث و گفتگوهای بسیار با ملاحظه برنامه نامزدها و نیز شرایط حاکم بر کشور و وضعیت خاص این دوره از انتخابات، با اکثریت آرا به این نتیجه رسید که حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی می تواند گزینه مناسب این دوره از انتخابات ریاست جمهوری باشد .