احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

نگاه اصولگرایان تندرو به مرجعیت، حمایت بی‌چون‌و‌چرای آیات عظام و روحانیون از مواضع مقبول تندروها به دور از هرگونه انتقاد از سیاست‌های غلط است و از این‌رو کمترین نقد به وضع موجود سبب حمله تند این دسته از افراد به مرجعیت شده است.
جمعی از هواداران محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور دولت های نهم و دهم به مناسبت ۶ آبان، زادروز ۶۵ سالگی او در میدان ۷۲ نارمک حضور یافتند.
مدت‌هاست که از رئیس دولت اصلاحات و از چهره جنجالی‌اش خبری نیست. آخرین بار با شعار "تَکرار کردن" به میدان آمده بود.
امروزه پس از گذشت حدود یک ربع قرن از آغاز حیات پدیده‌ای به نام «جنبش اصلاح‌طلبی» در ایران، اگر چهره‌های موثر این پدیده را به بحث و گفت‌وگویی درباره آسیب‌شناسی اصلاحات فرا بخوانیم، معمولا نخستین حرف‌شان این خواهد بود که: «ابتدا باید مشخص شود چه ‌چیزی، چگونه در این نظام باید اصلاح شود!» در واقع همین یک جمله، از بی‌برنامگی و سردرگمی و بی‌نظمی عملکردِ اصلاح‌طلبان در 25 سال گذشته پرده برمی‌دارد و دلیل اصلی ناکامی سیاسی آنها را توضیح می‌دهد.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه ما باید در برابر زیاده‌خواهی دشمنان اسلام ایستادگی کنیم، گفت: جوامع و گروه‌های اسلامی باید با مردم سالاری دینی به دنبال حل مشکلات باشند و از نزاع دوری کنند و صلح عادلانه و مدارای عاقلانه را در دستور کار خود قرار بدهند.
گفت‌وگوی آقایان سیدمصطفی تاج‌زاده و مهدی نصیری، درباره «دولت/ملت» و «امت/امامت»، فرصتی بود تا آقای نصیری روایت خویش از امت و امامت را بازنمایی کند. تاج‌زاده در این گفت‌وگو کوشید تا مبتنی بر نظریات مدرن، دستاوردهای علم سیاست، اندیشه‌های سیاسی جدید، دستاوردهای نظری روشنفکران و نواندیشان دینی و تجربه بیش از چهار دهه استقرار جمهوری اسلامی، روایت شهروندمدار و معطوف به حقوق شهروندی ارائه دهد؛ روایتی که سال‌هاست منادیان گفتمان اصلاحات عرضه می‌دارند.
نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی بیان کرد: معتقدم احمدی‌نژاد ذاتاً آدمی است که به دنبال فرصت‌ها و زمینه‌هایی است تا بتواند مطرح باشد، وی یک کیش شخصیت خاصی دارد و مترصد فرصت‌هایی است که بتواند از آن‌ها برای مطرح شدن در بین طرفدارانش و جامعه استفاده کند تا از ذهن‌ها دور نباشد و فراموش نشود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

تفرقه بزرگترین آفت دنیای اسلام است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: سیاست‌مداران و خدمتگزاران واقعی امت اسلام در جهت پیشبرد دنیای اسلام و در جهت مبارزه با کفر و شرک و استکبار و نفاق و صهیونیسم هم‌سو و هم‌جهت باشند.
ریس سابق مجلس خطاب به سخنگوی شورای نگهبان که در مورد دلایل عدم‌احراز صلاحیت نامزدها صحبت کرده بود، نوشت: بیانات شما ابهام‌های دیگری نیز ایجاد می‌کند و شفاف‌کردن موضوع را بیش از پیش ضروری می‌سازد.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب گفت: هفته وحدت بر اساس شعار امام راحل مبنی بر حمایت از مستضعفان جهان، پایه گذاری شده است؛ این هفته، هفته بین مذاهب و نحله‌های مختلف اسلامی و سازمان‌های مختلف جهان اسلام است و از آرمان‌های قرآن و اسلام است.
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، خود کنترلی را عاملی مهم در پیشگیری از بروز خطا عنوان کرد و ضمن اشاره به وضع فرهنگی شهر گفت: وضع فرهنگی شهر نگران کننده است و این امر با مبارزه با معلول حل نمی‌شود بلکه باید علت را مورد توجه قرار داد تا خود به خود معلول‌ها نیز مرتفع شوند.
سازمان آگهی های پرسون