احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

ادبیات و پاره‌گفتارهای کاندیداهای منتسب به جریان اصولگرایی در کمپین‌ها و مناظره‌های انتخاباتی حول این چند گزاره کانونی سامان یافته است که «وضعیت کنونی به‌دلیل پایین‌تر از سطح استانداردبودن معیشت جامعه غیرقابل‌پذیرش و ناخوشایند است».
بیانیه سیدحسن خمینی:

رای صحیح راه حفظ جمهوریت است

در آستانه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی با صدور بیانیه‌ای ضمن انتقاد از «بی توجهی عمیق به جمهوریت» به عنوان علّت اصلی نابسامانی‌های اقتصادی و اجتماعی، تأکید کرد: یکی از راه‌های حفظ جمهوریت نظام، دادن «رأی صحیح» است.
سه چهره سیاسی مشهور که به‌طور غیررسمی به عنوان رهبران جریان اصلاح‌طلبی در ایران شهرت یافته‌اند، هر کدام موضع متفاوتی در برابر انتخابات جاری اتخاذ کرده‌اند.
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران پیش‌بینی کرد با شکسته شدن سبد رای اصولگرایان به دلیل کنار نکشیدن نامزدهای این جریان، رقابت اصلی در دور دوم انتخابات میان رییسی و همتی باشد.
رئیس ستاد انتخابات استان تهران خبر داد:

لغو ممنوعیت تردد شبانه در ۲۷ و ۲۸ خردادماه

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به برگزاری انتخابات گفت: شب جمعه و شب شنبه یعنی ۲۷ و ۲۸ خرداد منع تردد شبانه، لغو و خودروها جریمه نمی شوند.
اگر قصد ندارید رأی بدهید و فردای انتخابات نمی‌گویید کاش، رأی ندهید اما اگر «کاش»‌ی باقی می‌ماند تصمیم متفاوتی بگیرید. چرا که این کاش‌ها رهامان نخواهد کرد. خشم و کین هم راه به جایی نمی‌برد. چه کینه‌ای که صدا وسیمای ایران پمپاژ کند و چه نفرتی که تلویزیون من وتو.
سید ابراهیم رئیسی مطرح کرد؛

توجه ویژه دولت مردمی به ورزش همگانی

سید ابراهیم رئیسی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دیدار با جمعی از ورزشکاران و پیشکسوتان رشته‌های ورزشی تأکید کرد که موضوع خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را در دولت مردمی با جدیت پیگیری خواهد کرد.
طی چند روز گذشته شایعاتی در مورد حمایت علی دایی و عادل فردوسی‌پور از برخی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح شده بود، اما هر دو نفر به شکلی کوتاه و گویا این حرف و حدیث‌ها را تکذیب کردند.
محسن مهرعلیزاده از حضور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انصراف داد.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر حضور تعیین کننده مردم در انتخابات سال‌های ۷۶، ۸۰، ۹۲ و ۹۶ گفت:‌ بازندگان این انتخابات، تلاش دارند اینگونه القا کنند که انتخاب‌های گذشته درست نبوده تا به هدف غایی خود یعنی ناامیدسازی و اثبات اشتباه مردم برسند.

عضو هیئت علمی دانشگاه و تحلیلگر سیاسی در گفت‌وگو با پرسون مطرح کرد؛

لزوم رعایت ملاحظات اخلاقی و شئونات اسلامی توسط کاندیداهای ریاست جمهوری

افرادی که می‌خواهند در کشور ما مسئولیت بگیرند آن هم در حد رئیس‌جمهور که مقام دوم کشور است اگر ملاحظات اخلاقی را رعایت نکنند این رفتار آن‎ها در جامعه تأثیرگذار خواهد بود. بنابراین ضروری است این مسئله را جدی بگیریم و اجازه ندهیم اخلاق در جامعه اسلامی کمرنگ شود و آثار بدی را بر جامعه بگذارد.