احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

قاضی زاده هاشمی درباره شایعه انصراف خود از طرف صدا و سیما گفت: اینکه صدا و سیما برخی از کار‌ها را می‌کند، بله قبول دارم و از کاری که صدا و سیما کرد شرمنده شدم. امیدوارم عزیزان در صدا و سیما بی طرفی را رعایت و به وظیفه قانونی خود عمل کنند.
بـا وجــود اختلاف‌نظــر و ســلایــق گـونـاگـون در میــان جریان‌های سیاسی، چهره‌‌ها و حتی کاندیداهای ریاست‌جمهوری اما فصل مشترک همه آنها دعوت مردم به حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای است؛ هر چند پیش از این برخی از عدم‌اهمیت کاهش مشارکت در انتخابات گفته بودند اما امروز که به فضای سیاسی کشور می‌نگریم همه از انتخابات باشکوه و مشارکت حداکثری می‌گویند؛ امری که برای اصلاح‌طلبان مسرت‌بخش و برای جریان رقیب بعضا ملال‌آور بوده است.
رئیس بنیاد مستضعفان در آستانه‌ سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: علی‌رغم کاستی‌ها و گله‌هایی که وجود دارد، حضور پر شور آحاد ملت، مسیر پیشرفت و حل مشکلات داخلی و خارجی را برای دولت بعد هموار می‌کند.
پناهیان گفت: انتخابات ایران زمینه‌ساز اتفاقات مبارک و تحقق وعده‌های ظهور است لذا انتخاب فردی که ایران اسلامی را آماده ظهور کند لازم است پس باید دقت کنیم فردی صالح و عدالت خواه را انتخاب کنیم.
اظهارات مصلحی موجی از شگفتی را به دنبال داشت.
بسیاری این سوال را مطرح می کنند که چگونه یک وزیر توانسته بر اساس مصلحت نظام، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام را رد صلاحیت کند.
پیش از انتخابات را به ارتباط دو موضوع مهم اختصاص می‌دهم؛ اولی نقش متن سیاسی در رای‌آوری و دومی رای دادن یا ندادن. برخی از پرسش‌ها این است که چرا مشارکت کم است؟ یا اینکه فلان نامزد ضعیف است یا قوی؟ یا اینکه قبلی‌ها چه کار کردند که جدیدی‌ها بتوانند انجام دهند؟ داوری‌ها درباره پدیده‌ها تحت تاثیر مسائلی فراتر از آن پدیده است.
وی با ابزار تاسف از اینکه امروزه جریان نفوذی که به تعبیر مقام معظم رهبری در کشور راه افتاده و زندگی تمامی آحاد جامعه اسلامی را به تباهی کشیده است و مردم این را با پوست و گوشت و استخوان خود لمس می‌کنند، گفت: مشخص بوده که این دولت و کاندیداها به دنبال چه بوده‌اند و چه بلایی سر تولید کشور و زندگی مردم آورده‌اند و حال با وقاحت تمام خود را کاندید ریاست جمهوری معرفی می‌کنند.
سخنان حیدر مصلحی وزیر اطلاعات دولت دهم در زمانی انتشار یافت که انتقادهایی از شورای نگهبان درخصوص ردصلاحیت‌های انتخابات ریاست جمهوری مطرح بود.
سخنگوی ستاد سعید جلیلی:

تصمیمی برای انصراف نداریم

سخنگوی ستاد انتخاباتی سعید جلیلی با بیان اینکه مرزبندی نامزدهای انتخابات در مناظره‌ها مشخص و روشن شد گفت: ما اصلاً فضای انصراف نداریم و ستاد کاملاً مشغول کار است.الان که با شما صحبت می‌کنیم، ما تا پایان روز چهارشنبه برنامه‌هایمان را پر کرده‌ایم.
تکاندن سفره‌ی غذا روی فرش در فیلم تبلیغاتی یکی از نامزدهای محترم ریاست جمهوری، ضمن اینکه بیننده را به یاد مردی می‌اندازد که سال‌ها قبل، علف‌های هرز را به نماد ریشه‌کن کردن فساد و رانت از باغچه می‌چید؛ نکته دیگری را هم گوشزد می‌کند که می‌تواند نگران‌کننده باشد. در واقع بی‌دقتی و کیفیت کم برخی از تولیدات رسانه‌ای کاندیداها بیش‌از آنکه طنز و تمسخرآمیز باشد، نگران‌کننده است.