سید احمد نبوی دبیر کل حزب همت نوشت:

داعش، ایران خودرو و سایپا، داود منظور، کدام قویترند؟

هیچکس نیست که به دکتر منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بگوید جان مردم مهمتر است یا مخالفت شما؟ مگر این ارز در درجه اول برای رضایت و آسایش مردم در صندوق توسعه ملی قرار داده نشده است ؟
تصویر داعش، ایران خودرو و سایپا، داود منظور، کدام قویترند؟

به گزارش سایت خبری پرسون، سید احمد نبوی دبیر کل حزب همت در یادداشتی اختصاصی نوشت:

*پرده اول*

در حمله تروریستی داعش به سالن کنسرتی در مسکو ۱۴۳ نفر کشته و ۱۴۵ نفر مجروح شدند.
دنیا در بهت و حیرت این فاجعه در شوک فرو رفته است ، پوتین در تمام کشور بزرگ روسیه عزای عمومی اعلام کرده و تمامی سران جهان در حال محکوم کردن تروریستها در ایجاد این فاجعه انسانی بوده و به بازماندگان تسلیت می‌گویند.

*پرده دوم*

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا:
از ابتدای طرح نوروزی تا به امروز (تا پایان روز ۴ فروردین ۱۴۰۳) متاسفانه تعداد ۴۱۷ نفر در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند همچنین ۱۱ هزار و ۳۹۲ نفر در تصادفات مصدوم شده‌اند.
سردار سید تیمور حسینی در سال ۱۴۰۲ گفت: سهم خطای انسانی در تصادفات جاده‌ای ۲۹ درصد، سهم راه ۲۰ درصد و سهم خودرو به‌ویژه خودروهای ایرانی مانند پراید و پژو ۵۱ درصد بوده است .
به تعبیر بهتر اینکه ۵۱ درصد فوت و جرح در تصادفات جاده‌ای کشورمان تقصیر ایران خودرو و سایپا است ، ولی چرا قوه قضائیه برای این کشتار وسیع وارد عرصه نمی‌شود.
این مقدار تلفات انسانی ظاهرا خیلی اتفاق مهمی نیست چرا که نه عزای عمومی ، نه محکومیت جهانی و نه تسلیت سران جهان در پی این فاجعه انسانی که طی چند روز چهار برابر حمله تروریستی مسکو تلفات گرفته بود دیده نمی شود.

*پرده سوم*

علیرغم موافقت دولت و مجلس و شورای نگهبان با واردات ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو ، سرنوشت واردات خودرو خارجی و ایمن که می‌تواند ۵۱ درصد مرگ و میر ناشی از تصادفات را کاهش دهد هنوز انجام نشده است .
جلوگیری از واردات خودرو ابتدا در دستان آقای میرسلیمِ قطعه ساز در مجلس و مجمع تشخیص بود که با حذف او از مجلس این ماموریت بعهده داود منظور گذاشته شده است او یک مرتبه در سال ۱۴۰۲ و همچنان در سال ۱۴۰۳ با واردات خودرو مخالف است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت : فرض می کنیم که سال ۱۴۰۳ حدود دو - سه میلیارد دلار واردات خودرو انجام شود. می دانیم به صلاح کشور نیست منابع ارزی کشور را به واردات خودرو اختصاص دهیم.
هیچکس نیست که به او بگوید جان مردم مهمتر است یا مخالفت شما، مگر این ارز در درجه اول برای رضایت و آسایش مردم در صندوق توسعه ملی قرار داده نشده است ؟
چگونه است که ۳/۵ میلیارد دلار برای چای دبش اختصاص دادید که بخش بزرگی از آن هم اختلاس شده است اشکالی ندارد ولی اختصاص این مبلغ برای سلامت و آسایش مردم و جلوگیری از مرگ و میر و معلولیت و مجروحیت آنان مشکل دارد .
ضمن این که در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۲ رقم ۸ میلیارد و ۱۳۴ میلیون دلار ارز به خودرو و نیروی محرکه اختصاص پیدا کرد و سهم واردات خودرو از این رقم تنها ۱.۵ درصد یعنی معادل ۱۲۰ میلیون دلار بوده است. واقعا ۹۸.۵ درصد این رقم وحشتناک برای قطعات و خودروهای چینی و ... اختصاص داده شده است.
با تفکری ساده می‌توان به این نتیجه رسید که داود منظور به تنهایی و اگر از ایران خودرو و سایپا هم کمک بگیرد چندین برابر تروریست‌های دنیا می‌توانند از مردم ایران تلفات بگیرند .
سال ۱۴۰۳ را باید سال *مطالبه مردم از مسئولین* نامگذاری کرد.

منبع: حزب همت

624693