احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

حسام الدین آشنا اگرچه تاکید کرد که استعفا داده و برکنار نشده اما شعری که او از حافظ در توییترش پس از استعفا یا برکناری گذاشت، موید این بود که با اکراه استعفا داده است و به تعبیری مجبورش کرده اند که استعفا بدهد.
داوطلب نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری در اعتراض به روند ممیزی قبل از ثبت نام داوطلبان جبهه اصلاحات ایران، خواستار خودداری این نهاد از معرفی او به عنوان یکی از نامزدهای این جبهه شد.
یکی از اعضای جبهه اصلاحات ایران بر این باور است که لازمه حضور موثر اصلاح‌طلبان و مشارکت پر شور مردم منوط به برگزاری انتخابات آزاد و رقابتی در چارچوب قانون اساسی است.
اگر دنبال مبارزه با فساد هستیم، به معلول‌ها نباید پرداخت، زیرا اتلاف وقت است، در درجه اول اصلاح ساختار اقتصادی و خروج دولت از تصدی‌گری و قیمت‌گذاری و...، سپس تقویت نهادهای نظارتی رسمی (دستگاه قضایی) و غیر رسمی (رسانه‌ها) و حفظ و توسعه استقلال آنها است. 
یادداشت/ پدر پوپولیسم ایران باید بداند که اگر چه مردم در مشکلات و فشارهای بی‌رحمانه و بی‌سابقه دشمنان است ولی هیچگاه از دایره فهم و انصاف خارج نشده و عوام فریبان را از یاد نمی‌برند.

نامزد ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران که شعار (شورای دانا - شهر توانا) برای این دوره انتخابات برگزیده است، گفت: حدود 2500 نفر برای انتخابات این دوره ثبت نام کردند. اما بیش از دو هزار نفر از این افراد که همه قابل احترام هستند، کوچکترین مطالعه و پژوهش و نقطه نظری پیرامون شهر تهران، شورای شهر و شهرداری تهران و ابعاد و جوانب آن را نداشتند.
سخنگوی شورای ائتلاف گفت: شورای ائتلاف به اجماع مصوب کرد که عامه مردم متدین و انقلابی که در مجمع عمومی شورای ائتلاف ثبت‌نام کرده‌اند در فرآیند رسیدن به لیست شورای شهر تهران قرار گیرند و به عبارت دیگر در این فرآیند مشارکت داده شوند.
قدیری ابیانه در گفت‌و‌گو با پرسون؛/ بخش دوم

مردم مراقب فریب کاری برخی افراد در انتخابات باشند

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: ایام انتخابات زمان فریب دادن و فریب خوردن است؛ مردم باید با بصیرت در انتخابات شرکت کنند و توطئه بیگانگان را خنثی کنند. 
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران از تشکیل ائتلافی جدید میان احزاب اصلاح‌طلب برای انتخابات ۱۴۰۰ خبر داد که جایگزین شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان می‌شود.
به نظرم ارزش این را دارد که درباره نکته اصلی این یادداشت تامل شود. خطابم هم به مجموعه دست‌اندرکاران ارشد حکومت، هم به اصولگرایان و نیز به دوستان اصلاح‌طلب است که هر کدام به نحوی دارای نقش ویژه‌ای در سیاست جاری کشور هستند.
قانون اساسی می‌گوید رئیس‌جمهور باید مستقیما فهرست وزرا را به مجلس ارسال کند. نه اینکه اول با همه نهادها توافق کند و بده‌بستان انجام شود، بعد فهرست را به مجلس بدهد. بنابراین هر‌کسی نمی‌تواند مقاومت کند. من افراد را می‌شناسم. کسانی که فعلا کاندیدا هستند، چنین شخصیتی ندارند. فکر می‌کنم حضور کسی مثل من لازم باشد.
سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اگر کرونا بگذارد، بیست و هشتم خرداد ماه در شرایطی برگزار خواهد شد که وعده‌های کاندیداها و نارضایتی‌ بخش‌هایی از مردم از وضعیت اقتصادی، سیاسی،فرهنگی و اجتماعی فعلی نه‌تنها حل نشده، بلکه حال و هوای ناشی از رویارویی‌های پیشاانتخاباتی نیز بعید نیست به جای داغ کردن تنور انتخابات، تا حدی به سرمای فضا و بی‌اعتمادی بیشتر بیفزاید.
شورای وحدت در نامه‌ای هدف اصلی انتخابات، را ارتقای کمّی و کیفی حکمرانی، رضایتمندی عمومی و افزایش خدمت و رفاه ملی دانست و اعلام کرد: گام اول در این مسیر، اعتمادسازی، امیدآفرینی و انسجام‌بخشی است.
اجرای گفت‌وگو ظریف در قالب طرح تاریخ شفاهی نه فقط غیرعلمی بود، بلکه غیرمعقول هم بود. علت آن بسیار روشن است. بازتاب گسترده این سخنان نشان می‌دهد که موضوعات آن به تاریخ نپیوسته‌اند و همچنان در سیاست و امور روزمره زنده هستند. کدام یک از موضوعات مورد بحث ظریف به تاریخ پیوسته است؟