تاکید زاکانی بر مشارکت در دور دوم انتخابات

علیرضا زاکانی با بیان اینکه آرای مردم از درون صندوق‌های رأی با انتخاب اصلح موجب تثبیت جهت‌گیری راه دولت رئیسی خواهد بود، گفت: آمادگی مردم برای مشارکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری باید نسبت به دور اول دوچندان و مضاعف شود.

تصویر تاکید زاکانی بر مشارکت در دور دوم انتخابات

به گزارش سایت خبری پرسون، وی امروز (دوشنبه، ۱۱ تیر ماه) در همایش بزرگ اتحاد و همدلی انتخاب اصلح که در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسدآباد استان همدان برگزار شد، اظهار کرد: امروز در نقطه‌ای تاریخی قرار گرفته‌ایم و رأی و نظر ما می‌تواند آثار بسیار جدی بر زندگی آینده و انقلاب و سرنوشت ما داشته باشد.

او ادامه داد: امروز مردم برای انتخاب فرد اصلح به‌عنوان رئیس جمهوری دو گزینه دارند که هریک از این گزینه‌ها هم خود و هم حامیان و هواداران‌شان کارنامه دارند و می‌توان براساس کارنامه آنها نسبت به انتخاب فرد اصلح اقدام کرد.

زاکانی با بیان اینکه امروز مردم گرفتار معیشت، تورم، مسکن، اجاره‌نشینی و اشتغال هستند که رفع این نیازهای مردم نیازمند توجه است، ادامه داد: دولت رئیسی تلاش بسیاری برای حل مشکلات مردم کرد، او کشور را با ۶۰ درصد تورم تحویل گرفت و با همت و تلاش بسیار این تورم را به ۴۰ درصد رساند.

او با اشاره به اینکه شهید رئیسی در حالی دولت سیزدهم را تحویل گرفت که کشور دارای ۱۰۰۰ میلیارد تومان بدهی بود و نرخ اقتصادی کشور به صفر رسیده بود، گفت: شهید جمهور با تلاش شبانه‌روزی تلاش بسیاری کرد تا توانست این وضعیت را سامان ببخشد.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها علیه ایران اسلامی نشان داد که به‌جز همت مردم، این تحریم‌ها برداشته نمی‌شود و برداشتن این تحریم‌ها نیازمند پیگیری در مجامع جهانی است، اظهار کرد: تا وقتی برخی بند ناف مملکت را به دلار بستند و به هیچ‌وجه حاضر نیستند با هیچ کشوری مبادله دو طرفه با ارزهای کشور که از سال ۲۰۰۷ رایج بوده است، داشته باشند چگونه می‌توان این مشکلات را حل کرد؟

زاکانی گفت: آنها نمی‌خواهند قبول کنند که دوران آقایی آمریکا تمام شده و به پایان رسیده است. این طایفه به این فکرند که آمریکا هنوز آقاست، درحالی‌که امام راحل و ملت ایران از سال‌های بسیار گذشته، ابهت آمریکا را شکسته‌اند، اما هنوز آنها این را باور ندارند.

وی با اشاره به اینکه دولت را تیم اداره می‌کند نه شخص، بیان کرد: امروز جریان انقلاب یکپارچه شده و به‌دنبال آن است که بدون تنگ‌نظری و خودخواهی، فردی اصلح به‌عنوان رئیس جمهور انتخاب شود که تیم قوی و با برنامه برای حل مشکلات داشته باشد.

زاکانی ادامه داد: امنیت شغلی، مسکن، حق بازنشستگی و اشتغال، حق همه مردم است و این حق در قانون اساسی کشور به آن اشاره شده است و باید اجرا شود، گفت: باید کسی را به‌عنوان فرد اصلح برای ریاست جمهوری انتخاب کنیم که جلوی زیاده‌خواهی‌ها را بگیرد، حق بازنشستگان را بدهد و مسکن و امنیت شغلی برای مردم ایجاد کند و صرفاً نگرش یک‌سویه نداشته باشد، بلکه به تمام مشکلات در تمام زمینه‌ها توجه ویژه کند.

وی با بیان اینکه فرد اصلح به‌عنوان رئیس جمهور باید توان حل مشکلات کشور و ایده تغییر داشته باشد و وعده به غیر ندهد، چون هیچ بن‌بستی برای حل مشکلات وجود ندارد، اظهار کرد: در این دنیا هر کشور برای خود کار می‌کند و این امر کاملاً منطقی است؛ اما ایران اسلامی خود را برای همه کشورها و مسلمین حریم حرم کرده است، پس حرکت برای ساختن ایران اسلامی، حرکت در راستای ساختن ایران نوین اسلامی است که باید با انتخاب فرد اصلح به‌عنوان رئیس جمهوری توسط مردم با مشارکت حداکثری در پای صندوق‌های رای انجام شود.

زاکانی گفت: حضور و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای با انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به‌طور قطع، نقش موثری در حل مشکلات کشور و تثبیت ادامه راه شهید رئیسی خواهد داشت.

منبع: ایسنا

694914