ظریف:

مردم با حضور خود در پای صندوق‌های رای آینده ایران را تضمین کنند

وزیر امور خارجه دولت‌ یازدهم و دوازدهم گفت: مردم با حضور گسترده و پرشور خود در پای صندوق‌های رای و با انتخاب دکتر پزشکیان آینده خود و میهن اسلامی را تضمین کنند

تصویر مردم با حضور خود در پای صندوق‌های رای آینده ایران را تضمین کنند

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدجواد ظریف عصر دوشنبه در دیدار با مردم اراک در سالن ۲ هزار نفری مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد اراک، پس از خواندن شعر «همراه شو عزیز، همراه شو عزیز، تنها نمان به در، کین درد مشترک هرگز جدا جدا، درمان نمی‌شود» افزود: عرض سلام و ادب و احترام خدمت مردم بزرگ استان امیرکبیر، استان خمینی(ره) کبیر، استان قئیم مقام و استان دکتر محمد مصدق دارم و افتخار می‌کنم در پایتخت صنعت ایران، در حضور بزرگمردان و شیر زنان این مرز و بوم حضور دارم.

وی بیان کرد: محضر شما، محضر قهرمانان است، شما قهرمانان این مرز و بوم هستید، شما نه تنها آلومینیوم را به آسیا خواهید فرستاد، بلکه زودتر از آن روز جمعه پزشکیان را به پاستور خواهید فرستاد، شما زخم خوردگان تحریم هستید، شما کسانی‌که جز تحریم برای شما چیزی به ارمغان نیاوردند را از سیاست ایران حذف خواهید کرد.

ظریف گفت: شما اجازه نخواهید داد کسانی‌که برق کشاورزی شما را قطع کرده‌اند و کسانی‌که صنعت شما را نابود کرده‌اند با غذا به در خانه، شما را تحقیر کنند.

وی تصریح کرد: شما اجازه نخواهید داد با توهین به روستاییان و کشاورزان رای بخرند، شما اجازه نخواهید داد کسانی‌که که برای دختران شما ارزش قائل نیستند، قدرت بیشتری بگیرند و شما اجازه نخواهید داد کسانی‌که اینترنت شمار را قطع کرده و می‌خواهند بیشتر قطع و فیلتر شکن بیشتری بفروشند، به پاستور بروند.

وزیر امور خارجه دولت‌ یازدهم و دوازدهم گفت: ما روز جمعه با یک انتخاب بزرگ طرفیم، انتخابی که تاریخ ما را رقم خواهد زد، دوستان عزیز من می‌دانم که بسیاری از مردم اراک، استان مرکزی و ایران ناراضی هستند و برای همین روز جمعه گذشته در انتخابات شرکت نکردند، من در برابر اراده مردم سر تعظیم فرود می‌آورم و به کسانی‌که که تصمیم گرفتند روز جمعه به ۲ دسته نه بگویند احترام می‌گذارم، اما شما در برابر آینده هستید آیا می‌خواهید گذشته ادامه پیدا کند یا آینده‌ای دیگری را رقم بزنید.

ظریف اظهار کرد: اگر مردم به پای صندوق رای بروند هیچ‌کسی نمی تواند ایرانی را تحریم، تحقیر و تهدید کند. ما تحریم را از ۲ طریق شکست خواهیم داد، اول پاسبان تحریم را به خانه می فرستیم و بعد با پشتوانه ملت، با تحریم گران مقابله و تحریمشان را شکست خواهیم داد.

وزیر امور خارجه دولت‌ یازدهم و دوازدهم ادامه داد: مقاومت تنها مذاکره نکردن نیست، اتفاقا مذاکره نکردن یعنی راه دادن به تحریم‌گران و مقاومت یعنی ایستادن در برابر تحریم گران و تحریم‌ها را از بین بردن، مقاومت به معنای قطعنامه برای ایران آوردن نیست، به معنای بردن قطعنامه‌ها از سر ایران است.

ظریف بیان کرد: مقاومت یعنی ایستادن، نه شعار دادن، مقاومت یعنی مذاکره کردن با اقتدار، با اعتماد به نفس نه سخنرانی کردن و شعار دادن برای کشور تحریم خریدن، ما کسانی را در مقابل داریم که شعار دادن تحریم نعمت است و هر بار که مذاکره کردند یک تحریم و ۲ تحریم و هزار تحریم جدید برای این ملت خریدند و امروز طلبکارند.

وی گفت: شما سفره این مردم را کوچک کردید، شما هپکو را به باد دادید و صنعت این شهر را از بین بردید، باید تحریم را از دوش این ملت بردارید، باید زنجیره‌های تحریم و زنجیره‌های «اف ای تی اف»(FATF) و زنجیره‌های ناحکمرانی را از پای ملت باز کنید و این با حضور شما در پای صندوق رای طی خواهد شد.

وزیر امور خارجه دولت‌ یازدهم و دوازدهم افزود: دوستان من، همه خواهان رفراندوم بودند،جمعه این هفته ما به تحجر نه خواهیم گفت، جمعه ما به سرکوب زنان نه خواهیم گفت، جمعه ما با نادیده گرفتن دخترانمان نه خواهیم گفت، جمعه نشان خواهیم داد که مردم ما تحریم نمی‌خواهند، نشان خواهیم داد مردم ما نمی پذیرند در برابر سفره کوچکشان غذا برایشان بفرستید، ما این تحقیر را نمی پذیرم، بس کنید شرم است، آیا رای این مردم را با یک‌غذای کوچک می‌خواهید بخرید.

ظریف تصریح کرد: این مردم بزرگند، مردمی هستند که هزاران سال در مقابل هر هجمه تاریخی ایستادگی کردند و سر فرود نیاوردند، جمعه به همه اینها نه خواهیم گفت، یک نه بلند، و به جای آن به صداقت، پاکدستی، تعامل، سربلندی، به ایران خواهی و دیدن همه کودکان، بزرگسالان، معلمان، دانشگاهیان، روستائیان، کشاورزان، کارگران، اقوام و گروه‌ها همه زیر پرچم سه رنگ ایران رای خواهیم داد.

وی گفت: دوستان جمعه گذشته گروهی و اکثریت مردم در انتخابات شرکت نکردند، من می دانم اکثریت طرفدار پزشکیان بودند و می خواستند ناراحتی خود را ثبت کنند اما این جمعه با حضورتان و رای به دکتر پزشکیان آینده را تضمین کنید.

وزیر امور خارجه دولت‌ یازدهم و دوازدهم ادامه داد: جمعه ما رقیبی جز خانه نداریم، تنها رقیب ما خانه است، اجازه ندهند گروهی شما را در خانه نگه دارند، این شما هستید که تصمیم می‌گیرید، انتخاب با شما است، شما می توانید تغییر را انتخاب کنید یا ادامه وضعیت موجود را انتخاب کنید.

ظریف گفت: معلوم است هر ترفندی را به کار می‌گیرند که شما را در خانه نگه دارند، هر پیامکی می‌زنند و هر دروغی می گویند که در خانه بمانید، اما مردم ایران هوشیارند، اجازه نخواهند داد دیگر وضعیت تورم ادامه داشته باشد. قیمت گوشت از ۱۰۰ هزار تومان به ۷۰۰ هزار تومان برسد و آن وقت شما بسته غذایی به در خانه مردم بدهید، مگر مردم ایران گدای شما هستند، شما که همه چیز از مردم ایران دارید بعد بسته غذایی در خانه مردم می فرستید، با حمایت شما اجازه نخواهیم داد با رای شما بازی کنند.

وزیر امور خارجه دولت‌ یازدهم و دوازدهم افزود: یقین دارم انتخابات با آرامش برگزار می‌شود و یقین دارم که با دستور رهبر معظم انقلاب که فرمودند رای مردم حق الناس است، کسی جرات نمی‌کند به رای شما دست بزند به شرطی که در پای صندوق رای حاضر شوید.

تجمع کنندگان شعار «پزشکیان زنده باد، خاتمی پاینده باد»، «مرکزی یک کلام پزشکیان وسلام»، «دکتر دوست داریم»، «دکتر خوش آمدی به شهر خوبان آمدی» و «ظریفیم ظریفیم تو همه را حریفی» سر دادند.

منبع: ایرنا

694935