احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

رییسی در 1396 به گفتمان روحانی باخت اما برایش تجربه نشد که آن خلأ را طی 4 سال بعد پر کند. بخت، یار او بود که در 1400 با گفتمان غالب و نامزدهای پرقدرت مواجه نشد تا باز هم بی‌گفتمان ‌بودن خود را به یک «گفتمان» مسلط و قدرتمند ببازد.
کیهان با حمله به روحانی نوشت: طی هشت سال دولت قبل بخش مهمی از وقت رئیس‌جمهور و یا برخی مقامات دولت صرف راه رفتن روی اعصاب مردم می‌شد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه یک‌ جوان علاوه‌ بر داشتن شغل باید بتواند کارآفرین باشد، گفت: اولویت در تأمین‌ اجتماعی نیز باید ایجاد شغل باشد.

جهانگیری گفت: هنوز ارزهایی که در دولت احمدی‌نژاد هدر رفت، شناسایی نشده است. در موضوع فساد خیلی‌ها دستگیر شدند که مربوط به دولت ایشان بودند. یک‌بار به آقای رئیسی گفتم، از زمانی که رهبری فرمان مبارزه با فساد را در سال 80 داده‌اند، فساد زیاد یا کم شده است؟ وقتی‌که برخوردها دوگانه باشد، همین می‌شود. حالا هم از دل مبارزه با فساد فقط فساد بیرون می‌آید
عباس عبدی نوشت: شخص روحانی از حیث اقتصادی نوعی محافظه‌کاری پیشه کرد، به ویژه آنکه تیم اقتصادی او در دور دوم بسیار ضعیف شد قادر نبودند که خودشان و دیگران را قانع کنند که سیاست قیمت‌گذاری نه تنها مشکل را حل نمی‌کند، بلکه عوارض آن بدتر است.
انتقاد تند صادق زیباکلام:

الهی، هیچ انسانی گرفتار ۱۳ آبان نشود

زیبا کلام در توئیتی نوشت: اگر یک روز مسئولین به ۱۳ آبان می آمدند می دیدند که ایران خیلی هم آن گل و بلبلی که برای خودشان ساخته اند نشده.
علی مطهری در توئیتی با اشاره به شیوه مذاکرات ایران با آمریکا نوشت: همه به‌خاطر یک ژست انقلابی که ما می‌خواهیم آمریکا را تحقیر کنیم درحالی‌که ملت ما زیر فشارهای معیشتی درحال تحقیر شدن است.
مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: « پاسخ ایران به متن پیشنهادی آمریکا و اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که این متن را سازنده ندانسته است، حاکی از اصرار ایران بر مطالبات قانونی خود و مقاومت در مقابل باج خواهی آمریکاست » .

داوری در توئیتی نوشت: سعید جلیلی در اوج بحران 88، دبیر شورایعالی امنیت ملی بود و آمریکایی ها در آن زمان، همه مقامات امنیتی کشور را با ادعای مشارکت در سرکوب اعتراضات، تحریم کردند، اما جلیلی هرگز تحریم نشد
شاید غیرمتعارف باشد که به سیاستمداران اعم از آنان که در حکومت هستند یا بیرون آن توصیه شود، ولی با توجه به پدیده‌هایی که به‌طور مکرر شاهد آن هستیم بد نیست که به چند نکته اشاره کنم. اولین توصیه این است که هیچ اقدامی را بدون مشورت دوستان و همفکران یا حتی منتقدان خود انجام ندهید.
آگاهان و دلسوزان کشور همواره به لزوم حضور حداکثری مردم در انتخابات تاکید دارند که یک راه تحقق این امر حضور کاندیداها از سلائق مختلف است.
دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری، گفت: وقتی استقلال در لیگ برتر اول می‌شود، افتخارش به این است که در آن لیگ پیروزی، سپاهان، گل‌گهر، تراکتور و... هستند و او بین چند تیم قدرتمند اول شده است. وگرنه اول شدن در دسته سوم برای استقلال افتخار و هنری نیست. کسانی هم که در انتخابات‌های مجلس و ریاست‌جمهوری برنده می‌شوند، باید در میدانی باشند که بتوانند با رقبای قدرتمندی رقابت کنند.
حسن روحانی بزرگترین میراث تورمی پس از انقلاب را برای دولت سیزدهم به یادگار گذاشت. تورمی که با وجود تلاش های بسیار هنوز هم گریبانگیر اقتصاد کشور است. رشد بیش از 5 برابری پایه پولی و حدود 8 برابری نقدینگی، مهمترین عوامل اوج گیری تورم از سال 97 تا کنون بوده است.