احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

وزیر مسکن دولت روحانی نوشت: روس‌ها با رندی و نامردی تمام و ما هم با بی‌تدبیری و موقعیت ناشناسی تمام وارد بازی روس‌ها شدیم. کشورها در باره‌ امنیت خود با هیچ‌کس شوخی ندارند. هم‌چنان‌که ما با هیچ‌کس در دوران جنگ شوخی نمی‌کردیم.
دومین برنامه جام انقلاب با سردبیری مصطفی صادقی و تهیه کنندگی فریدون ماهر از رادیو انقلاب پخش شد. در این برنامه به شبهات و سئوالات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی درباره پیروزی انقلاب اسلامی پاسخ داده می شود. موضوع برنامه امروز یکشنبه دوم بهمن ماه پاسخ به کمپین «من وکالت می‌دهم» بود.
حسین شریعتمداری در کیهان نوشت: تصمیم اتحادیه اروپا مبنی بر جای دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریست تازه‌ترین نمونه از دنباله‌روی اروپا از آمریکا و ریختن احمقانه منافع مردم اروپا به پای منافع آمریکاست.
یک جریان سیاسی در ایران تلاش می‌کرد و نیز تلاش می‌کند درخصوص مواجهه غرب با انقلاب اسلامی، کشورهای مطرح غربی را به دو دسته تقسیم کند؛ «آمریکا» که راه خصومت را برگزیده و «اروپا» که اگرچه با ایران اختلاف دارد ولی می‌توان با آن به توافق و «منافع مشترک» رسید و حتی می‌توان از آن در مقابل آمریکا و برای تخفیف و بی‌اثرسازی خصومت‌های آن استفاده کرد.
محمد جواد لاریجانی:

نباید از تهدیدها بترسیم

یکی از گزاره‌های مهم مورد اشاره رهبر انقلاب اسلامی در چند ماه اخیر، اشاره به موضوع تغییر نظم فعلی دنیا و رفتن به سوی یک نظم و ساخت جدیدی از جهان است. به تعبیر ایشان، شاخصه مهم این تغییر افول قدرت غرب و آمریکاست. رسانه KHAMENEI.IR برای بررسی و تحلیل این موضوع به گفتگو با آقای دکتر محمدجواد لاریجانی پرداخته است.

استاد علوم سیاسی می‌گوید: این روز‌ها که حداقل در ظاهر کمی از شدت اعتراضات میدانی کاسته شده، هسته سخت قدرت در ایران به دنبال آن است که سیاست‌های گذشته را با قدرت و صلابت بیشتری ادامه دهد. بسیاری از مدیران کشور، اساسا اعتقاد به وجود بحران در کشور ندارند. معتقدم اسباب و دلایلی که اعتراضات اخیر را شکل دادند تمام نشده‌اند.
جمعیت مهاجران ایران در خارج از کشور «بازی باخته» سیاست داخلی ماست. تنها به شرطی می‌توان این جمعیت را دوباره جذب کرد که در داخل گشایش ایجاد شود و صداهایی که این افراد نمایندگی می‌کنند، به رسمیت شناخته شود.
انستیتو رویت از دولت خواسته بود راه‌های وارد کردن فشار بر نخبگان غربی را برای ترویج چهره‌ای متفاوت از اسرائیل مورد مطالعه و توجه قرار دهد.
امام جمعه مشهد با اشاره به تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی اتحادیه اروپا گفت: "سپاه"خادم صادق ملت است.
امام جمعه دشتستان با اشاره به اقدام خصمانه پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: اعلام تروریست بودن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط پارلمان اروپا نشانه شکست و ناامیدی آنها از آشوبهای اخیر و غیظ و عصبانیت آنها از اقتدار سپاه عزیز و مقتدر است.