احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

یک فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان این‌که «نگاه‌های افراطی چه در داخل و چه خارج کشور علاقه‌مند نیستند که در اتفاقات اخیر کشور، نگاه‌های محبت آمیز مطرح شود»، گفت: عفو معترضین می‌تواند شکاف‌ها و گسل‌های پیش آمده را ترمیم کند.
مهم‌ترین میراث انقلاب برای مردم ایران چه بود؟
تکیه معرفتی انقلاب حضرت امام، بر قرآن کریم و ادعیه ائمه معصومین علیهم‌ السلام و مواریث عرفانی اسلام بود و از این رو امام و مردم با مسائل اساسی کشور و جهان اسلام برخورد عمیق داشتند و نیز در این راه پایمردی ‌‌کرده و از میانه راه بازنگشتند.
۴۴ سال از آن روزها که به پیروزی انقلاب اسلامی ایران منجر شد، می گذرد. تصور نمی کنم کشوری در این زمانه این همه اتفاق را در طی دورانی کوتاه و در پیک انقلاب متحمل شده باشد و همچنان استوار باقی مانده باشد. در طی این ۴۴ سال در کشور، هم شاهد کودتا، هم تحمیل جنگ خارجی، هم جنگ داخلی، هم ترور در سطوح مختلف از عالی رتبه ترین مقامات کشوری و لشکری تا شهروندان عادی، هم نبرد قدرت بین انقلابیون و هم تحریم اقتصادی بوده ایم.
امام جمعه اردبیل گفت: حادثه سفارت آذربایجان را بهانه‌ای برای هجمه به ایران قراردادن، برازنده دولت محترمی مثل آذربایجان نیست، از طرفی کمک‌های ایران به آذربایجان از بدو تاسیس تاکنون بسیار زیاد و حیاتی است و ما اصلاً انتظار نداریم که آن مساعدت‌های حیاتی فراموش شود.
ابوترابی فرد گفت: از نمایندگان مردم درخواست دارم در پاسخ دغدغه‌ها، سیاست‌ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اولاً با کنترل افزایش هزینه‌های جاری و کنترل حداکثری هزینه‌ها و مخارج اداری کشور و نیز ارتقا کارایی دولت زمینه افزایش منابع ریالی و ارزی را فراهم کند. همچنین موجب رشد منابع صندوق توسعه ملی با هدف سرمایه گذاری در پروژه‌های راهبردی که دارای بالاترین تأثیر را در رشد اقتصادی کشور دارد فراهم آورند.
سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی با اشاره به سرنوشت سلمان رشدی بیان کرد: کسانی که قرآن کریم را آتش زدند از سرنوشت سلمان رشدی مرتد درس بگیرند، مسلمانان آنها را تنبیه می کنند.
آن روز‌ها که آرزو می‌کنی در راه است. از رسول خدا‌(ص) وصف مردمی را شنیده‌ام که در صلب پدران و رحِم مادران خویشند و چون آن عصر که تو آرزو کرده‌ای فرا رسد، لبیک‌گویان از راه می‌رسند، مردمانی که از «‌من‌» و «‌ما‌» گذشته‌اند، نه در سر سودای سود دارند و نه در دل، غم بود و نبود، دل در گرو اسلام ناب محمدی‌(ص) دارند.
دشمن نیز می‌داند که قطار رشد و پیشرفت کشور در سایه انقلاب اسلامی بر پایه حمایت مردمی که دل در گرو این کشور و انقلاب دارند متوقف شدنی نیست، اما دست از سنگ‌اندازی به این قطار در حال حرکت بر نمی‌دارد و هر بار به روشی ایجاد مزاحمت می‌کند، اگر ما به‌اندازه کافی قوی شویم و درست عمل کنیم، به فرموده امام راحل، آمریکا و همه یاران و انصارش هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند... و به همین روال بوده است که تاکنون نتوانسته‌اند هیچ غلطی بکنند.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: دشمن در اغتشاشات اخیر بزرگترین ظلم را در حق زنان کرد، به این صورت که آزادی حیوانی را در زنان علم کردند تا آزادی انسانی و حیات طیبه او را سلب کنند.
در سطح خانواده وقتی امکان تامین معیشت حتی در سطح خوراکی‌ها وجود نداشته باشد نان‌آور خانواده مدام درگیر شرمندگی است. قطعا سرپرست‌های خانوار نباید شرمنده باشند بلکه عاملین این شرایط باید شرمنده مردم باشند.