احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

پس از تلاش‌های دامنه‌دار جبهه پایداری برای وارد ساختن ضربات متعدد بر پیکره شورای ائتلاف و نواصولگرایان، از دیروز توپخانه‌های جریان نزدیک به قالیباف در مجلس، جبهه‌های نبرد تازه‌ای را علیه اعضای جبهه پایداری یا «سوپرانقلابی‌ها» گشوده است.
یک هفته دیگر پیش‌ثبت‌نام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز می‌شود و ترکیب چهره‌های انتخاباتی مجلس روشن می‌شود. اما تا پیش از ۱۶مرداد که زمان شروع پیش‌ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی است، خبرهای مختلفی از ورود چهره‌های سیاسی به صحنه انتخابات درعالم سیاست شنیده می‌شود.
یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: آقای لاریجانی ظرفیتی است که باید او را حفظ کرد. او از سرمایه‌های جبهه اصولگرایی است و در این جبهه سیاسی رشد کرده است؛ پس نباید بگذاریم که از دایره اصولگرایان خارج شود.
هیات امنای هیات بعثت یزد، صراحتا اعلام می‌دارد که هرگونه تعبیر و تفسیری که مسیر عشق ورزی و ولایتمداری به ساحت منور سید و سالار شهیدان را مخدوش نماید، قاطعانه مردود دانسته و هرگونه اظهار نظر رسانه‌های معاند و علی‌الخصوص رژیم سفاک و اشغالگر اسرائیل را محکوم می‌نماید.
اظهارات جلیل رحیمی جهان‌آبادی درحالی در چند روز گذشته ادامه داشته است که انتظار می‌رود هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان برخورد مناسب و درخوری با این نماینده انجام دهد تا به او یادآوری شود که نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی است و نباید علیه مردم خود شمشیر به‌دست بگیرد‌!
امسال با وجود پرحجم‌ترین حملات، سراسر شهر‌ها و روستا‌های کشورمان، شاهد پر‌رونق‌ترین محافل قرآنی در ماه مبارک رمضان، و پرشورترین سوگواری‌ها برای سالار شهیدان‌(ع) در دهه اول محرّم بود. آنها که در این مصاف از ملت ایران سیلی خوردند، نه سفلگان پروژه بگیر سیاسی و رسانه‌ای، بلکه کارفرمایان‌شان در ناتوی فرهنگی- اطلاعاتی بودند. هر چند «آرایش جنگی» دشمن غلیظ‌تر شده، اما منحصر به امروز نیست و هر‌قدر شدت یابد، سند محکم‌تری است بر این مدعا که تمدن وحشی غرب به عنوان امتداد حرکت شیطان، قافیه را باخته است.
موضوع حجاب اجباری و عدم تمکین به آن از سوی بخشی از جامعه یکی از مسائل پیش روی کشور است که به ویژه اخیراً نگرانی‌ها و التهاب‌هائی را در پی داشته است. این مسأله و مسائل مشابه آن نمی‌تواند در سطح نگرش‌ها و راهبرد‌ها و راهکار‌هائی که ناکارآمدی خود را نشان داده‌اند باقی بماند.
یکی از فعالان رسانه ای در صفحه توئیتر خود و در واکنش به اخباری که درباره اظهارات فاطمه سلیمانی درباره پدرش، شهید حاج قاسم سلیمانی مطرح می شود، مطلبی نوشت.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اپوزیسیون خارج از کشور از ابتدا تا به امروز در ارزیابی جایگاه خود در بین مردم ایران دچار توهم بوده است و مردم ایران پاسخ محکمی به تحریم کنندگان محرم دادند.
یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: آقای لاریجانی یکی از مهم‌ترین محورهای انتخاباتی خواهد بود. تمایل او بیش از آنکه به سمت اصولگرایان سنتی باشد، به سمت مستقلین و اصلاح‌طلبان معتدل است.
شایعه مذاکره وزیرراه رئیسی با اصلاح طلبان در باره انتخابات

کرباسچی: قرار است در انتخابات مجلس دوازدهم انقلابی تر عمل کنند

دبیرکل سابق حزب کارگزاران سازندگی می‌گوید: واقعیت امر این است که وقتی همه کاندیداهای اصلاح‌طلب ردصلاحیت شوند اگر انتخابات تناسبی هم برگزار شود به رقابت داخلی میان خود آقایان تبدیل می‌شود.