احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

سودای رئیس جمهور شدن آقای ضرغامی مربوط به الان نیست. ایشان زمانی که در صدا و سیما رئیس بود هم از این سودا ها در سر داشت. همان زمان که دستور می داد روی تصویر ایشان آهنگ کریستف کلمبِ ونجلیس را بگذارند و با مناسبت و بی مناسبت از صدا و سیما پخش کنند. اما ظاهرا حالا عزم حضرتش برای فتح پاستور جدی تر شده است.
آنچه از مضامین مداحی های جدید در بسیاری از هیات ها برمی آید، نوع نگرش به نهضت عاشورا و تاثیر گذاری تفاسیر افرادی چون شهید بهشتی، شهید مطهری، علی شریعتی و ... به موضوعاتی چون عدالت، آزادی، مبارزه فقر و فساد، و امثالهم است که نگرش رسمی مداحان از اسلام را دچار چالش کرده، و می رود بن مایه های هیات های عزاداری را که در دوره های دولت های نهم و دهم، و حالا سیزدهم، خلاف مفاهیم متفکران پیش گفته رواج یافته، به جایگاه نخست خود برگرداند
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه می‌گوید: اگر جریان‌های سیاسی کلاهبردار نباشند هر دوره با یک اسم وارد عرصه نمی‌شوند، آنها سلیقه مردم را می‌بینند می‌گویند امروز اسم اقتصادی بگذاریم، سلیقه تغییر می‌کند اسم سیاسی می‌گذارند.
دولت از فردای خودش بی اطلاع است؟

یوسفیان‌ملا: مردم نمی‌دانند فردا چه خواهد شد

نماینده ادوار مجلس گفت: مردم نمی‌دانند فردا چه خواهد شد؛ اساسا مردم نمی دانند نگاه دولت به فردا چه هست که براساس آن امیدوار باشند که اوضاع اقتصادی بهتر می شود.
بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران در نامه ای به رئیس و نمایندگان مجلس و وزیر کشور با انتقاد از دخالت برخی نمایندگان در عزل و نصب‌ها خصوصا آنچه درباره معاون سیاسی وزیر کشور مطرح شد، آمده است: چرا برخی از نمایندگان با دخالت‌های غیرقانونی در اختیارات وزیر کشور، سلامت انتخابات را لکه‌دار می‌کنند.
پس از انتشار فیلم منتسب به رضا ثقتی مدیرکل ارشاد گیلان، و خشم بی‌سابقه از این موضوع، این سوال مطرح شد که اعتراض به حجاب اجباری به دلیل نوعی اباحه‌گری اخلاقی است اما چرا مردمی که تقیدات اخلاقی خود را در حوزه حجاب تقلیل داده و خواهان سهل‌گیری در امور اخلاقی و مذهبی‌اند، به یک‌باره چنین واکنشی را در قبال رفتار این مدیر دولتی نشان می‌دهند؟
استاد حسین انصاریان گفت: راه دین را باید برای همه مردم باز گذاشت و نباید در این مسیر مانعی ایجاد کرد، مردم را نباید عصبانی کرد و به آنها فشار آورد چرا که با فشار، کسی دین‌دار نمی‌شود.
علم الهدی گفت: اول به من گفت به مدت ۵ سال تولیت موقوفه گوهرشاد بر عهده شما. بنده اعتراض کردم که اگر متولی منصوص هستم پس ۵ سال معنا ندارد، مادام‌العمر متولی هستم، مگر زمانی که به شما ثابت بشود که از سادات صلحا نیستم.
روزنامه کیهان با اشاره به حضور سید محمد خاتمی در مراسم ترحیم آیت الله حسن صانعی به انتقاد تند از تفسیر رسانه ای عکس هم‌نشیی خاتمی با چهره های سیاسی اصولگرا پرداخت
در برابر رفتارهای دولت و حاکمیت رفتار متقابل نشان می‌دهد و برای اینکه احترام کند نیازمند احترام متقابل است و این صرفاً با قربان صدقه رفتن و خود را نوکر مردم دانستن و در عمل بی‌توجهی کردن به مطالبات اساسی آنان حاصل نمی‌شود و نتیجه این می‌شود که دودش به چشم فلان طلبه قلیل المعاش و یا فلان روحانی مردمی که خودش هم قربانی این شرایط فقرزده است می‌رود. کلام آخر اینکه نگذاریم پیوند دیرینه روحانیت با مردم آسیب ببیند یا بیش از این آسیب ببیند… کاری بکنیم.