دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

این روزها صحبت از قراردادهای روسی و سرمایه‌گذاری خارجی است، اما آیا روس‌ها سرجمع 500 میلیون دلار تاکنون پول در پروژه‌های نفتی هزینه کرده‌اند؟ چقدر از پولی که هزینه کرده‌اند تنها حقوق و دستمزد پرسنل خودشان است؟
رئیس‌جمهور منتخب تاکید کرد: من در این انتخابات وعده دروغ ندادم، حرفی نزدم که فردا نتوانم به آن عمل کنم و بعد مشخص شود که دروغ بوده است.
برخی ابزارهای ایجاد اجماع ملی در چارچوب‌های اعلامی در کمپین انتخاباتی پزشکیان وجود دارد و اگر او فشارهای سیاسی برای خروج از این چارچوب‌ها را مهار کرده و به قواعد اعلامی خود پایبند باشد می‌توان امیدوار بود که موفق به ایجاد اجماعی حداکثری شود.
نخست وزیر ارمنستان در پیام تبریک خود به پزشکیان نوشت: مطمئن هستم که با تلاش مشترک دولت هایمان، توافقات صورت گرفته بین ارمنستان و ایران اجرایی خواهد شد و ما به طور مشترک برنامه‌های جدیدی را برای رفاه مردم اجرا خواهیم کرد.
بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران، در پیامی ضمن تبریک انتخاب جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان را به عنوان نهمین رئیس جمهور منتخب مردم ایران گفت:جامعه دومین رکن اقتصاد کشور به رئیس جمهور منتخب ایران تبریک میگوید و آماده همکاری است.
آقای رئیس جمهور سلام؛

پزشکیان به پاستور رسید

نتیجه نهایی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد و طی مشارکت ۴۹/۸ درصدی مردم در این دوره انتخابات، مسعود پزشکیان بعنوان نهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.
وزیر آموزش و پرورش رای خود را به صندوق انداخت و گفت: هرکسی که رئیس جمهور شود رئیس جمهور کل ایران است و همه ایران باید به او کمک کنند تا در ماموریت‌هایی که برعهده دارد موفق باشد.

سرپرست وزارت امور خارجه با بیان اینکه بر اساس اطلاعات و آماری که ارائه شده مشارکت ایرانیان خارج از کشور در این دوره از انتخابات نسبت به جمعه قبل افزایش پیدا کرده است، گفت: امیدواریم در ادوار آینده با تمهیداتی که اندیشیده می‌شود ایرانیان خارج از کشور با سهولت بیشتری بتوانند در انتخابات شرکت کنند.