دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

سرپرست ریاست جمهوری به منظور شرکت و سخنرانی در بیست و چهارمین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای وارد آستانه پایتخت قزاقستان شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه برگزاری دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری خطاب به مردم ایران گفت: انشاالله همه‌ شما با قوت به صحنه بیایید، انقلاب اسلامی یک روز باشکوه و با افتخار دیگر را انشاالله تجربه خواهد کرد.

سرپرست ریاست جمهوری از مجموعه اقدامات و زحمات رسانه‌ها، به ویژه رسانه ملی برای زمینه‌سازی در راستای ایجاد شور انتخاباتی و فضای مشارکتی و نیز فراهم کردن فرصت و بستر مناسب برای ارائه توانمندی‌های کاندیداها و کسب شناخت دقیق مردم از ظرفیت‌های فکری و عملی نامزدهای انتخابات قدردانی کرد.

سرپرست ریاست جمهوری به منظور شرکت در بیست و چهارمین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای، امشب عازم آستانه، پایتخت قزاقستان خواهد شد.

سرپرست معاونت پارلمانی ریاست جمهوری از ارسال لوایح سه قلوی‌ دولت به مجلس شورای اسلامی به‌منظور پیوستن جمهوری اسلامی ایران به معاهدات زیست‌محیطی خبر داد.
سرپرست ریاست جمهوری در پیامی به نخست وزیر هند، وقوع حادثه تلخ در مراسمی در ایالت «اوتار پرادش» را که منجر به جان باختن و مجروح شدن تعدادی از شهروندان آن کشور شد، تسلیت گفت.
وزیر کشور گفت: توانستیم انتخابات ریاست‌جمهوری را در ۴۰ روز در کمال امنیت و سلامت با رقابت فشرده نامزدها برگزار کرده و مرحله دوم نیز با امنیت خوبی توسط دستگاه‌های قضایی، اطلاعاتی و امنیتی پیگیری خواهد شد. سلامت انتخابات مورد تاکید بوده و به‌عنوان یک حق‌الناس و امانت است.

سرپرست ریاست جمهوری با تاکید بر ضرورت تحرک بیشتر کشورهای جهان برای مقابله با جنایات صهیونیست‌ها در کشتار زنان و کودکان بی‌گناه و بی‌دفاع فلسطینی در غزه گفت: انتظار جمهوری اسلامی ایران از ایتالیا به عنوان کشوری برخوردار از تمدن و فرهنگ غنی و کهن این است که به رغم حمایت برخی کشورهای خاص از رژیم جنایتکار صهیونیستی، اقدامات موثری برای توقف جنایات این رژیم به عمل آورد.

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین گفت:هیچ گونه خدشه ای نباید در مسیر خدمت رسانی به مردم به وجود بیاید چراکه هر کدام از ۲ نامزد که به ریاست جمهوری برسند به طور طبیعی چندین ماه زمان می برد تا تغییرات آنها به سطوح استانی تسری پیدا کند و مدیران باید با تمام توان خدمت رسانی را به نحو احسن انجام دهند.
روح‌الله رئیسی عضو هیئت‌علمی دانشگاه پیام‌نور شیراز در یادداشتی تأکید کرد: شهید رئیسی در دوران کوتاه مسئولیت‌های خود، گام‌های بلندی را در این راه برداشتند؛ به‌گونه‌ای که بر اساس نظر بسیاری از کارشناسان منصف اقتصادی، آثار مثبت این اقدامات در آینده ملموس‌تر خواهد بود؛ لذا ضرورت دارد که دولت آینده در امتداد مسیر دولتی باشد که رهبر معظم انقلاب، رئیس شهید آن دولت را الگوی تراز ریاست‌جمهوری نامیدند.
سخنگوی وزارت خارجه ایران خواستار «توضیح و اقدام برخی کشورهای غربی نسبت به رفتارهای وحشیانه، غیرمتمدنانه و غیرقانونی عده‌ای هنجارشکن» شد که سعی کردند مانع از رأی‌دادن ایرانیان شوند.

محمد مخبر در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی تکواندو در رقابت‌های جهانی کره جنوبی برای دومین سال متوالی تصریح کرد: ضمن قدردانی و تشکر صمیمانه از زحمات ورزشکاران شایسته و تلاش‌های مربیان، دست‌اندرکاران و همه زحمت‌کشان این رشته مدال‌آور، این موفقیت ارزشمند را به مردم کشورمان تبریک عرض می‌کنم و از درگاه خداوند متعال، استمرار توفیقات تیم ملی و سایر ورزشکاران کوشای کشورمان را مسئلت دارم.
دفتر سخنگوی دولت در پاسخ به ادعای سخنگوی ستاد پزشکیان اعلام کرد: سخنگوی دولت جزو مقامات اجرایی و نظارتی انتخابات قلمداد نمی‌شود و در اعلام موضع اخیر خود نیز از تریبون یا امکانات رسمی و دولتی و در ساعات اداری استفاده یا اقدام نکرده است.

مخبر در تشریح جلسه با رهبر انقلاب گفت: جلسه دولت که تمام شد دفتر ما را صدا کرد که خدمت رهبر انقلاب برسیم. ابهت، وقار و اطمینانی که در چهره باوقار ایشان بود حالی به من دست داد، گفتم خداروشکر یک نعمت بزرگی مثل رهبر انقلاب بالای سرمان است.
سرپرست ریاست جمهوری ضمن قدردانی از حضور آگاهانه و با بصیرت مردم در انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری و نیز همه دست‌اندرکاران برگزاری موفق این رویداد گفت: مردم همواره به مسئولیت‌های خود در رابطه با نظام جمهوری اسلامی ایران به بهترین و شایسته‌ترین نحو عمل کرده‌اند.