دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

ما متاسفانه در برخی از موارد  با کسانی روبه‌رو هستیم که یا با برنامه خارجی برای تحقیر ایران و سپس ربودن سرمایه‌های ارزشمند از دست این ملت تلاش می‌کنند و یا ساده‌لوحانه فریفته تبلیغات مسمومی شده‌اند که بر مبنای ضعیف نشان دادن ایران تنظیم گردیده‌اند.
شنیده ها حکایت از این دارد با توجه رویکرد ضعیف و ناکارآمد زاکانی در شهرداری تهران برخی اعضای شورای شهر تهران به دنبال تغییر شهردار تهران هستند و با توجه به اینکه زاکانی با دولت پزشکیان زاویه دارد و امکان عدم همکاری دولت با شهرداری در دوره جدید وجود داشته باشد تصمیم جدی برای تغییر زاکانی را شرایط کنونی دارند.
مسعود پزشکیان روزبه‌روز به نخستین تصمیم‌های سرنوشت‌ساز خود نزدیک می‌شود. او باید پس از مراسم تحلیف در مجلس، کابینه خود را معرفی کند. در این میان به دلیل شرایط کشور، برخی از سمت‌های دولت از جمله معاون اولی و وزارت اقتصاد و دیگر نهاد‌های تصمیم‌ساز اقتصادی بیشتر مورد توجه قرار دارند.
سرپرست ریاست جمهوری گفت: دولت سیزدهم توانست جایگاه هلال احمر ایران را به جایی برساند که نه تنها رضایت مردم کشور را به دنبال داشته، بلکه امدادرسانی‌های مؤثر و حرفه‌ای این جمعیت در سایر کشورها، موجب افتخارآفرینی برای ایران در سطح بین‌المللی شده است.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بخشی از بیانیه نشست سران ناتو در واشنگتن گفت: جمهوری اسلامی ایران ادعای مندرج در بیانیه پایانی اجلاس سران ناتو در واشنگتن مبنی بر کمک نظامی ایران به روسیه در جنگ اوکراین را کاملا بی‌پایه و اساس و دارای اهداف سیاسی دانسته و آن را مردود می‌داند.

رئیس جمهور منتخب ملت ایران در پیام خود خطاب به اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تصریح کرد: به حمایت همه‌جانبه از ملت مظلوم فلسطین تا احقاق کامل حقوق آنها ادامه خواهیم داد.
مشاوران و کارگروه‌های انتصابات که در دفتر آقای دکتر پزشکیان مستقر هستند تقریباً به جمع بندی نهایی درباره گزینه وزارت خارجه رسیده اند.

سرپرست ریاست جمهوری اعضای دولت را موظف کرد گزارشی مقایسه‌ای از وضعیت حوزه تحت مدیریت خود از زمان تحویل کار به دولت مردمی تا لحظه تحویل کار به دولت چهاردهم تهیه و ارائه کنند.
سخنگوی دولت سیزدهم در واکنش به انتشار شایعاتی درباره استعفای کابینه و خالی‌کردن سدها، گفت: لطفا آرامش فکری منتخب مردم را با فضاسازی خلاف واقع بهم نزنید.

سخنگوی دولت با اشاره به نامه روز گذشته رئیس جمهور منتخب به سرپرست ریاست جمهوری اعلام کرد: مفاد این درخواست در خرداد توسط آقای مخبر ابلاغ شده بود که تغییرات غیرضروری اتفاق نیفتد.