دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

مجمع تشخیص مصلحت نظام تکلیف دولت به تأدیه بدهی قطعی حسابرسی‌شده به سازمان تامین اجتماعی را برای متناسب‌سازی حقوق و حفظ قدرت خرید بازنشستگان تامین اجتماعی، تصویب کرد.
وزیر میراث فرهنگی و گردشگری درباره دوبرابر شدن ارز مسافرتی، گفت: این مصوبه بدون اطلاع وزارت گردشگری انجام شده اما سیاست‌های ارزی دولت ایجاب می‌کند برای کنترل قیمت ارز در بازار در مقطع تعطیلات نوروزی، این اقدام انجام شود.
روابط عمومی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری در پاسخ به سخنان نماینده مراغه خاطرنشان کرد: آقای علیزاده اگر هم نسبت به روند انتخابات و اخذ رای در حوزه انتخابیه اش قائل به تخلف و اشکالاتی است باید به نهادهای قانونی و نظارتی مراجعه کرده و دلایل و مستندات خود را ارائه دهد.
در بحبوحه انتخابات ریاست جمهوری، تصویر شناسنامه ایرانی یک شهروند افغانستانی در رسانه ها منتشر شد و سازمان ملی مهاجرت با صدور اطلاعیه ای کوتاه، به موضوع واکنش نشان داد.
در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا به تصویب رسید؛

تأمین و مدیریت بودجه‌ ۴ وزارتخانه با اعطای مجوز به سازمان برنامه و بودجه

شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا به سازمان برنامه و بودجه مجوز دادند تا بتواند برخی محدودیت‌های بودجه‌ای در وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیرو را تأمین و مدیریت کند.
رئیس جمهور در پیام‌های جداگانه‌ای اعطای نشان فتح از سوی مقام معظم رهبری به فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران را به ایشان تبریک گفت.
معاون اول رئیس‌جمهور در پیام‌هایی جداگانه به همتایان خود در کشورهای اسلامی، حلول ماه مبارک رمضان را تبریک گفت.
رئیس‌جمهور اظهار امیدواری کرد که به یمن و برکت ماه رمضان بتوانیم در جهت مبارزه با ظلم و تاراج سلطه‌گران به ویژه رژیم غاصب صهیونیستی گام‌های مؤثری برداریم و شاهد عزت و سربلندی مسلمانان بالاخص ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین، در همه عرصه‌ها باشیم.
بی‌تردید، دشمنان خارجی و پایوران داخلی آنها، در اجرای پروژه بزرگ‌شان علیه انتخابات، شکست بزرگی خوردند و این شکست، حاصل موقعیت‌شناسی و احساس مسئولیت مردم، با وجود همه مشکلات و نارسایی‌های موجود است. در واقع، همه کسانی که با وجود گلایه‌های جدی پای صندوق آمدند، در برابر یک سال تدارک عملیاتی و آتشبار ترکیبی دشمن، حماسه‌ای بزرگ آفریدند.
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: همه نمایندگانی که در مجلس یازدهم حضور دارند تا آخرین روز مسئولیت داشته و باید احساس تعهد و مسئوولیت در آنها همچنان پایدار بماند تا کارهایی که باقی مانده مجلس را به سرانجام برسانند.
سخنگوی دولت گفت: به محض اینکه مجلس شورای اسلامی متن کلیات بودجه را به دولت ابلاغ کند، این آمادگی را داریم که بلافاصله بخش دوم را تقدیم مجلس کنیم.