دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه گفت: انتظار ما از آقای پزشکیان یک فرایند خردورزانه و خردمندانه است تا براساس نگرش‌های افراطی و مبتنی بر اصلاح‌طلبی صرف نباشد.
عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام گفت: در چینش کابینه فرض بر این باشد که باید نگاه جهانی داشت، به نظر بنده رویکرد درستی نیست. دولت منتخب باید از ظرفیت‌های منطقه‌ای کشور استفاده کند و با بها دادن به کشورهای همسایه، دوست و همسو در جهت بالفعل کردن ظرفیت‌های داخلی کشور اقدام کند.
گرچه ما نسبت به عملکرد دولت آقای رئیسی نقد داریم و آقای مخبر هم در مقام معاون اولی این دولت مستثنی از این نقد نیست؛ ولی وظیفه خود می‌دانیم که از عملکرد آقای مخبر در این ۵۰روز دوره سرپرستی ریاست‌جمهوری قدردانی کنیم. به‌ویژه اینکه انتخابات خوبی را برگزار کردند؛ به‌طوری‌که حتی سروصدای تندروهایی که انتخابات را باختند، درآورده است و برای آقای مخبر شمشیر را از رو بسته‌اند که فلانی برای حفظ معاون اولی دنبال اجرای انتخابات به نسبت سالم برآمده و مانع از تخلفات این جماعت زیاده‌خواه می‌شود.
علی لاریجانی رئیس ادوار هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی با دکتر مسعود پزشکیان رییس جمهوری منتخب مردم دیدار و گفت وگو کرد.

مسعود پزشکیان و الهام علی‌اف در تماس تلفنی که مسائل مرتبط با منافع دوجانبه کشورها در آن بررسی شد، یکدیگر را به سفر به ایران و جمهوری آذربایجان دعوت کردند که مورد استقبال هر دو طرف قرار گرفت.

رئیس جمهور منتخب دولت چهاردهم در نامه ای به محمد مخبر نوشت: در وزارتخانه ها و معاونت های ریاست جمهوری از هرگونه عزل و نصب نیروی جدید خودداری گردد.

عزت‌الله ضرغامی با اشاره به وعده مسعود پزشکیان، رئیس جمهور درباره اصلاح نظام فیلترینگ گفت: دوران فیلترینگ گذشته است. باید دستور اولین جلسه شورای عالی فضای مجازی، بررسی وعده مهم پزشکیان باشد.

در تماس تلفنی با نخست‌وزیر عراق بیان شد؛

امیدواری پزشکیان برای برگزاری «اربعین» باشکوه

رئیس جمهور منتخب کشورمان به نخست‌وزیر عراق گفت: امیدواریم امسال نیز با مساعدت و یاری دولت عراق، زائرین کشور ما در کنار زوار دیگر کشورها بتوانند اربعین باشکوه دیگری رقم بزنند.