دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

نبود سید محرومان در باورمان نمی گنجد

ایران و جهان در شوک/ حزن و اندوه یک ملت

از همان دقایقی نحسی که خبر وقوع سانحه برای بالگرد سید محرومان سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور محبوب کشورمان و هیئت همراه در گوشی تلفنم پیچید، لحظه ای قرار نداریم. هر لحظه همچون یک ملت نگران چشم و گوش از خبرهای که تیم امداد میدادند، برنداشتیم.
شهادت «آیت الله سید ابراهیم رئیسی» خادم الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران به همراه تیم همراه ایشان در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه سی در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی طی یک سانحه هوایی در رسانه های غربی بازتاب گسترده‌ای داشته و به تیتر یک اکثر رسانه‌های جهان تبدیل شده است.
سخنگوی شورای نگهبان در پی سانحه اسفبار سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور و هیأت همراه وی و به شهادت رسیدن سرنشینان آن، گفت: شورایی متشکل از روسای قوه قضاییه، مقننه و معاون اول رئیس جمهور، اختیارات رئیس جمهور را بر عهده می‌گیرند و تدبیری اتخاذ خواهند کرد تا در ۵۰ روز انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود.
سوالات مردم در پی شهادت سید ابراهم رئیسی رئیس جمهور کشورمان

دوره رئیس جمهور بعدی ایران یک ساله است یا چهار ساله؟

طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان درباره روند قانونی اداره کشور در پی شهادت رئیس‌جمهور و در پاسخ به اینکه دوره رئیس جمهور بعدی ایران یک ساله است یا چهار ساله؟ گفت: اینها مواردی است که خودمان هم باید در شورای نگهبان درباره آن صحبت کنیم؛ پس از بررسی‌های دقیق‌تر توضیحات لازم را ارائه خواهم داد.
هیئت دولت در بیانیه‌ای تصریح کرد: به ملت وفادار و قدرشناس و عزیزمان اطمینان می‌دهیم مسیر پر افتخار و خدمت با تاسی به روحیه خستگی ناپذیر آیت الله رئیسی قهرمان و خادم ملت و یار وفادار رهبری ادامه خواهد داشت.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در واکنش به سانحه رخ داده برای بالگرد حامل رییس جمهور تاکید کردند: همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند. ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید.

مفقودشدن سه امدادگر در جریان عملیات جستجو در حادثه بالگرد رئیس جمهور صحت ندارد. به دنبال انتشار برخی شایعات در مورد حادثه برای بالگرد رئیس جمهوری مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر و همچنین سخنگوی سازمان اورژانس کشور این شایعات را تکذیب کردند.