دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

بهادری جهرمی گفت: قانون اساسی کشورمان متولی امور داخلی مجلس را مشخص کرده که در صلاحیت خود نمایندگان است و دولت همچون گذشته با مجلس در چارچوب اصول قانون اساسی و حفظ استقلال قوا همکاری لازم را خواهد داشت.
رئیس جمهور به معاون علمی و فناوری خود ماموریت داد تا با تشکیل کارگروهی ویژه، برنامه‌ها و راهکارهای لازم برای تقویت سرمایه انسانی در حوزه فضای مجازی را تدوین و جهت بررسی و تصویب به شورای‌عالی فضای مجازی ارائه کند.
اعلایی استاندار قزوین گفت: نگاه مجموعه مدیریتی استان نسبت به شبکه بانکی هیچ گاه غیر منصفانه نبوده است و سیاست بر این است که بانک ها از ظرفیت حمایتی مجموعه دولت استفاده کنند تا بدین وسیله شکوفایی هرچه بیشتر اقتصاد در استان در مسیر درست خود رقم بخورد.
رئیس‌جمهور در پیامی قهرمانی تیم ملی تکواندوی مردان کشورمان در رقابت‌های آسیایی که موجب به اهتزاز درآمدن پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی و شعف و شادی مردم عزیز ایران شد، تبریک گفت.
اشتباه مهم دولت این است که گمان می‌کند با حمایت از این وزیر می‌تواند او را نجات بدهد، این دفاع به مثابه وزنه سنگینی است که به پای حامیان بسته می‌شود و ده‌ها برابر وزیر را با خود به زیر آب خواهد برد. شما که می‌خواهید چین را الگو قرار بدهید و هیچ بخش دیگر از سیاست‌های سازنده آن را انجام نمی‌دهید، حداقل از مجازات سخت مفسدان دولتی حتی اگر وزیر باشند، حمایت کنید.
رئیس جمهور گفت: باید گره های ذهنی که در رابطه با تشکیل خانواده، فرزندآوری و افزایش جمعیت وجود دارد باز شود که این در گروی تبیین و اقناع رسانه ها اعم از مکتوب، دیجیتال، رسانه ملی است.
وحیدی وزیر کشور، درباره در دستور کار قرار گرفتن گزارش کمیسیون داخلی کشور و شوراها درباره طرح تفکیک استان سیستان و بلوچستان به ۴ استان، اظهار کرد: موضوع قدیمی است و در دوران مختلف هم مطالبه شده است و الان در وزارت کشور در حال بررسی است.
استاندار گیلان با بیان اینکه واردات چای به دستور رئیس‌جمهور محدود شد، گفت: چای خشک به اندازه نیاز کشور وارد می شود و پارسال حدود ۴۲ هزار تن چای واردات شد که در طول سال‌های گذشته بی‌سابقه بود.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جزئیات قانون ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها گفت: اگر در استانی تورم بیش از ۳۰ درصد باشد شورای مسکن می تواند ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تورم نسبت به تعیین سقف اقدام کند.
رییس‌جمهور به وزیر امور اقتصادی و دارایی، رییس سازمان برنامه و بودجه و رییس بانک مرکزی ماموریت داد تا تدابیر لازم برای رفع موانع تامین مالی مورد نیاز صنایع را اتخاذ کنند.