دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

در تماس تلفنی با نخست‌وزیر عراق بیان شد؛

امیدواری پزشکیان برای برگزاری «اربعین» باشکوه

رئیس جمهور منتخب کشورمان به نخست‌وزیر عراق گفت: امیدواریم امسال نیز با مساعدت و یاری دولت عراق، زائرین کشور ما در کنار زوار دیگر کشورها بتوانند اربعین باشکوه دیگری رقم بزنند.
واعظی گفت: اصولگرایان تصمیم گرفتند کلا ۳ سال دولت سیزدهم را نادیده بگیرند و به دولت روحانی حمله کنند و این گونه پیش بروند که انگار قرار نیست دولت چهاردهم را از دولت سیزدهم تحویل بگیرند و بناست آن را از دولت دوازدهم تحویل بگیرند.
با انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهوری ایران، گمانه‌زنی‌ها درباره رویکرد دستگاه دیپلماسی ایران افزایش یافته است. گروهی بر این باورند که امروز غرب فرصت دارد تا سیاست های اشتباه خود را جبران کرده و راه را برای توافقی منطقی با ایران هموار سازد.
پزشکیان در دیدار طیب‌نیا تاکید کرد؛

لزوم بهبود شرایط اقتصادی مردم

علی طیب نیا وزیر اسبق اقتصاد به دیدار مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب رفت.
سرپرست ریاست جمهوری به تشریح ویژگی‌های مدیریتی شهید آیت‌الله رئیسی در بیان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار امروز اعضای دولت با ایشان اشاره کرد و گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند این مشخصات و ویژگی‌ها باید ثبت و تبدیل به الگو شود.

حسین‌ قشمی در یادداشتی نوشت: مخبر با سعه صدر و تلاش برای عمل به وظایف قانونی خود مبنی بر فراهم کردن شرایط لازم برای برگزاری انتخابات سالم و انتقال دولت، نشان داد که یک کارگزار انقلابی به معنی واقعی کلمه است که چشمداشتی به قدرت ندارد.

پس از اعلام نهادهای رسمی روز گذشته مسعود پزشکیان به عنوان نهمین رئیس جمهور منتخب معرفی شد؛ او طی روزهای گذشته، در گفت‌وگوها و مناظره‌های گوناگون نظرات و دیدگاه‌های خود را در حوزه اینترنت، فیلترینگ، دسترسی آزاد به فضای مجازی مطرح و راهکارهایی را برای تغییر شرایط موجود ارائه کرد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در نامه‌ای به سرپرست ریاست جمهوری اعلام کرد: با گذشت بیش از ۳ ماه از ابلاغ آئین‌نامه اجرای مواد ۲۴ و ۳۰ قانون بهبود محیط کسب و کار و تأکید مکرر دولت مبنی‌بر تغییر ندادن ناگهانی مقررات، این سیاست‌های کلیدی دولت توسط برخی دستگاه‌های اجرایی به‌نحو مطلوب اجرا نمی‌شود.
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس کمیته امنیت ستاد انتخابات گفت: در انتخابات روز جمعه ۱۵ فروردین ما هیچ مشکل امنیتی نداشتیم و انتخابات در نهایت امنیت برگزار شد.