دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

سرپرست ریاست جمهوری جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه در سایه سکوت و انفعال مجامع بین‌المللی و کشورهای اسلامی را محکوم کرد و گفت‌: این روزها جنایتگری صهیونیست‌ها در غزه با پشتیبانی و حمایت آمریکا تشدید و همه تلاش‌های بین‌المللی نیز برای آتش‌بس با شکست مواجه شده است.

همزمان با روزهای آخر دولت سیزدهم رسانه khamenei.ir بر اساس بیانات رهبر انقلاب اسلامی به خصوصیّات مثبت رئیس‌جمهور شهید، «آیت‌اللّه سیّدابراهیم رئیسی» پرداخت.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اقدامات یکجانبه آمریکا از جمله قرار دادن نام کشور کوبا در فهرست حامیان تروریسم، در تضاد کامل با هنجارهای پذیرفته شده بین‌المللی قرار دارد و تکرار آن‌ها اساس صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را متأثر ساخته است.

سرپرست ریاست جمهوری گفت: شهید رئیسی با هوشمندی، راهبری صحیح سیاست خارجی و با همراهی شرکای راهبردی توانست بر یکجانبه‌گرایی فائق شود و شرایط در دنیا به گونه‌ای رقم خورد که امروز آمریکایی‌ها در ضعیف‌ترین نقطه قرار گرفته‌اند و در معادلات بین‌المللی دیگر حرف اول را نمی‌زنند و در زمینه تحریم نیز به هیچ‌عنوان قدرت گذشته را ندارند.

وزیر کشور گفت: خرید خانه توسط اتباع خارجی طبق ضوابطی است که فعلا ما چنین ضابطه‌ای نداریم لذا خرید ملک به نام تبعه خارجی الان موضوعیتی ندارد. ممکن است کسانی به نام دیگران این کار را کرده باشند که قانونی نیست طبیعتا اگر سیستم‌ها و دستگاه‌هایی که وظیفه رسیدگی و نظارت دارند با این تخلفات روبه‌رو شوند، به عنوان یک کار غیرقانونی قلمداد خواهد شد.
انتخاب مسعود پزشکیان به‌عنوان رئیس‌جمهور جدید ایران، حالا بسیاری از نگاه‌ها متوجه کابینه احتمالی دولت اوست؛ اینکه وزرای پیشنهادی چه افرادی خواهند بود و تا چه اندازه بتواند در چینش کابینه‌ای که به نظریاتش نزدیک باشد، موفق شود، بزرگ‌ترین آزمونی است که پیش‌روی پزشکیان قرار دارد.
رئیس شورای انتقالی دولت چهاردهم گفت: ما یک بازوی مشورتی برای رئیس‌جمهور محسوب می‌شویم. ۶۰ درصد از افراد پیشنهاد شده به رئیس‌جمهور برای بار اول است که در مقام وزیر وارد دولت خواهند شد.
پزشکیان فردی ساده زیست، پیرو حضرت علی، متشرع، تابع رهبری، دارای اصالت خانوادگی، بی تکلف، معتقد به تخصص، عدالتخواه و... است.
فرزند سید ابراهیم رئیسی در اختتامیه نشست های علمی «ملت ابراهیم» اداره فقیهانه امور در آستان قدس، قوه قضائیه و دولت را از ویژگی های شخصیتی سید ابراهیم رئیسی دانست و از حوزه های علمیه خواست تا به فقه حکومتی توجه ویژه ای داشته باشند.

چند ساعت گذشته خبری مبنی بر اینکه پزشکیان مجوز تدوین و ارسال "لایحه آزادی پوشش" به مجلس را از رهبری گرفته است در رسانه های مختلف منتشر شد.