دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

از تکذیب مالچ‌پاشی دریاچه ارومیه تا موضوع بازگشت خواننده لس آنجلسی به ایران

اعضای کابینه سیزدهم در حیاط دولت چه گفتند؟

در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) 20 دی ماه 1402 هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.
تورم و گرانی نتیجه یک عملکرد غلط است. در دوره اصلاح طلبان باشد، غلط است، در حاکمیت اصول گرایان باشد هم غلط است. نسبیت بردار نیست که در زمان روحانی کفر ابلیس باشد که همه تریبون‌ها علیه او بسیج بشوند. در زمانِ رئیسی بشود یک ارزش که - به اصطلاح-ارزشی‌ها در نقد آن کلامی برلب ننشاند.
بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه از دی سال جاری به جای اینکه وجه پرداختی برای حقوق به دستگاه‌ها داده شود به صورت مستقیم از خرانه به حساب خود کارمندان واریز خواهد شد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت در تخصیص اعتبارات در حوزه بهداشت و درمان از حداکثر توان خود بهره گرفته است، دغدغه‌های دولت در حوزه بهداشت و درمان کمتر از مجلس نیست.
دولت سیزدهم تلاش‌های گسترده‌ای برای مرجعیت‌بخشی به میراث‌ فرهنگی، مردمی‌کردن حفاظت از آثار باستانی، پیگیری حقوق ملی و استرداد اشیا تاریخی انجام داده است، ثبت ملی بافت‌های تاریخی شیراز و ارومیه، صعود ۲رتبه‌ای ثبت جهانی آثار ناملموس و استرداد ۵هزار و۳۳۶ شی تاریخی از فرانسه، انگلیس و آمریکا نتایج همین رویکرد تحولی است.
رئیس‌جمهور گفت که حضور در بین مردم زنجان و همچنین شرکت در اجلاسیه نماز جزو برنامه کاری بنده در سفر به این استان خواهد بود.
برای مبارزه موثر با فساد اقتصادی و جلوگیری از تکرار آن در آینده، در وهله نخست، باید روی برقراری حاکمیت قانون به معنای حقیقی کلمه تاکید کرد و این ممکن نیست مگر با تغییر نگاه نسبت به نظام اقتصادی و ‌سازوکارهای آن.
وزیر کشور: وزارت کشور وظیفه امانتداری از رای مردم را دارد و به هیچ وجه علیه یا له کسی تبلیغ نمی‌کند. این سیاست رسمی دولت است.
معاون پارلمانی رئیس جمهور اظهار داشت: این‌گونه جنایت‌ها نه‌تنها در عزم ملت ایران در پیروی از مکتب سلیمانی و حمایت از مردم مظلوم و آزادی‌خواه جهان خللی ایجاد نمی‌کند بلکه نفرت از نظام سلطه به سرکردگی آمریکا و عوامل و اذناب آنها را روزافزون خواهد کرد.