دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس‌ جمهور روز پنجشنبه هفتم دیماه جاری در اجلاس سالانه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای شهرها، ارائه آماری از وضعیت اقتصادی کشور و «شناسائی مؤدیان مالیاتی جدید بیش از مجموع تعداد مالیات‌ دهندگان در گذشته» ارائه کرد.
کاهش احتمال لو رفتن به دلیل نبودن شفافیت یا حمایت صاحبان قدرت از عامل فساد، فقدان نظارت‌های مستقل و مدنی در جامعه، فقدان اطلاعات از منشا مالی ثروت افراد، امکان استناد به مقررات غیردقیق و غیرشفاف یا دستورات شفاهی و... از همه بدتر گره زدن آبروی یک نهاد به آبروی افرادِ فاسدِ آن نهاد، موجب مصونیت یافتن فرد بزهکار می‌شود و برای ارتکاب فساد احساس امنیت ایجاد می‌کند.
مشاور عالی فرماندهی کل قوا گفت: نگاه آمریکایی‌ها به مردم مظلوم غزه و فلسطین متفاوت با آمریکا و اروپا است و به مردم این منطقه نگاه نژادپرستانه دارند.
رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی ماده واحده «نهایی‌سازی و تصویب سند ملی هوش مصنوعی جمهوری اسلامی ایران» را که در شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌ تصویب رسیده است، را برای اجرا ابلاغ کرد.
رئیس سابق بانک مرکزی نوشت:از دلایل مهم شکل‌گیری تورم انتظاری و خود تورم، افزایش خرج کردن دولت در غیاب درآمدهای کافی، خصوصا درآمدهای نفتی است که معلول تحریم‌هاست و نیز تکالیف متعدد به نظام بانکی در کنار تداوم ناترازی آنهاست که میزان رشد پایه پولی یا همان پول پرقدرت بانک مرکزی را به‌شدت افزایش داده است و می‌دهد.
ناگفته پیداست که وزارت کشور بعنوان مجری و مسئول برگزاری این رویداد ملی و حماسی نقش مهمی در بسترسازی برای مشارکت حداکثری مردم در عرصه انتخابات برعهده دارد.
معاون رئیس‌جمهور در حوزه زنان و امور خانواده:

نقش موثر فضای مجازی در افزایش آمار طلاق

انیسه خزعلی در جمع دانشجویان دانشگاه اصفهان گفت: طبق پژوهش‌های انجام شده فضای مجازی در افزایش آمار طلاق نقش موثری دارد و فضای مسموم آن به خانواده‌ها آسیب می‌زند.
روزنامه هم میهن نوشت:اینکه آقای رئیسی می‌گویند استقراض نکردیم و پول چاپ نکردیم، بر فرض درستی (که مطابق با آمارهای رسمی هم نیست) مشکلی را حل نمی‌کند.
یک راه وجود دارد که البته در قاموس ســاختار انتخاباتی نیست، اما شاید در حالت ضرورت این امکان به وجود آید اینکه انتخابات را به مدت دوماه عقــب بیندازند و کل پروســه ثبت نام و اقدامات انتخابات را دوباره برای کسانی که به هر دلیلی ثبت نام نکردنــد یا امکان ثبت نام نداشتند باز کنند تا دوباره ببینیم تا بستری بــرای اجرای نظرات رهبری از طرف وزارت کشور و دولت بوجود آید.
روزنامه شرق نوشت:دولت رئیسی با این ایده بر سر کار آمده بود که برداشت‌های سنتی از ارزش‌ها را حداکثری کند. نه‌تنها چنین اتفاقی نیفتاد بلکه پافشاری دولت بر این ایده‌ها و تصورهای آرمانی موجب جدال دولت و ملت شد که تجلی آن را می‌توان در جریان حوادث 1401 مشاهده کرد.