دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

در جامعه پول‌زده نمایندگان هم خیال می‌کنند هر چه بیشتر بودجه بدهند اهداف‌شان بیشتر محقق می شود. منتها چند نفر از مردم اولویت امروز را افزایش بودجه صدا و سیما می‌داند؟
متأسفانه برخی افراد بی‌تقوا در داخل با متهم کردن افراد و دستگاه‌ها و تلاش برای صحیح جلوه دادن دروغ‌های شاخدار بیگانگان، همان کار دشمن را انجام می‌دهند. این افراد به جای آنکه سیاست خود را دینی کنند، برای رسیدن به اهداف پَست و حقیر سیاسی، دین خود را با سیاسی‌کاری همراه کرده‌اند
فرمانده پیشین قرارگاه خاتم الانبیاء، دبیر پیشین شورایعالی مناطق آزاد و کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ می گوید: دولت از همان ابتدا که شکل گرفت، واقعا برای پذیرش این مسئولیت آمادگی نداشت و از قبل برنامه ریزی نکرده بود.
اقلیتی خاص در تفسیر مضیق از قانون و قدرت، همانند هسته سخت و خالص ساز، مزایای پرشمار انتخابات را در برابر مشکلات معدود نادیده گرفته‌اند اقناع افکار عمومی را وظیفه خود نمی‌داند و شاید با تکیه بر ملاحظات جناحی و گروهی، حقوق اقشارمردم و وکیلان طبقات اجتماعی را مسکوت گذاشته و نادیده انگاشته است.
در واقع فساد فقط محصول کردار آدم فاسد بیرون از دستگاه‌های رسمی نیست، بلکه ناشی از کم‌توجهی‌ها، سوءمدیریت و احتمالا مسائل دیگر در طرف مدیران نیز هست و اگر قرار باشد با فساد مبارزه شود در درجه اول باید گریبان این طرف ماجرا که مدیران می‌شوند را محکم‌تر گرفت.
رئیس جمهور به دعوت همتای ترکیه‌ای خود و به منظور انجام سفری رسمی، در راس یک هیئت عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی وارد آنکارا پایتخت ترکیه شد.
اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) چهارم بهمن ۱۴۰۲ هیئت وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.
اخیرا رییس محترم سازمان برنامه و بودجه مدعی شدند که «با تلاش دولت رشد اقتصادی از شرایط صفر و منفی خارج شده. رشد اقتصادی سال ۱۴۰۰ بالای ۴درصد بوده و در سال گذشته نزدیک به ۵درصد رسیده است.
وحیدی با بیان اینکه دشمنان برای کاهش مشارکت طراحی های زیادی انجام داده اند، گفت: آنها هویت جوانان را نشانه گرفته‌اند و از توطئه های مختلف حتی اقدامات تروریستی برای زدودن آرامش در جامعه استفاده می کنند.
رئیس جمهور با تأکید بر ضرورت توجه به زمان‌بندی در تدوین سند آمایش سرزمینی ورزش برای تحقق عدالت ورزشی در کشور، وزارت ورزش و جوانان را مکلف کرد حداکثر ظرف مدت ۴ ماه نسبت به جمع‌آوری اطلاعات و تدوین این سند اقدام کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور کمک به معیشت مردم را ماموریت اصلی همه ارکان دولت عنوان کرد و گفت: در همین راستا اجرای طرح " از مزرعه تا سفره" با هدف کمک به معیشت مردم در دستور کار است.
به منظور نظارت ستادی؛

رئیسی به وزارت ورزش رفت

رئیس جمهور در ادامه شانزدهمین نظارت ستادی خود، به وزارت ورزش سرکشی کرد.