دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

مجلس، نحوه تسویه بدهی دولت به اشخاص حقیقی و حقوقی، خصوصی و تعاونی را که در چارچوب قوانین و مقررات تا پایان سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است، تعیین کرد.
مشاور رئیس‌جمهور گفت: نقشه راهبردی صنعتی و ارتقاء تولید داخل به‌ گونه‌ای تدوین‌شده تا در طی زمان بتوان بر اساس متغیرهای حاکم مانند علم و فناوری به‌روز شود.
معاون اول رئیس جمهور در واکنش به شهادت مستشاران ایرانی در پی حمله اسرائیل به دمشق، تصریح کرد: یقینا دشمن صهیونیستی پاسخ این جنایت کوردلانه را از جبهه مقاومت با سیلی‌های پی‌درپی خواهد دید.
من مال این خاکم. خاکم را شخم نزنید؛ ریشه‌کنم نکنید؛ در هَرس شاخ و برگم مهربان‌تر بچینید؛ این‌قدر وجینم نکنید؛ بگذارید از «خودم» هم چیزی باقی بماند.
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با تاکید بر اینکه سیاست شهرداری تهران حذف دستفروشان نیست و تلاش می کند با تکریم و جانمایی مکان های مناسب برای فعالیت آنها ساماندهی حقیقی آنها را رقم بزند، از تلاش دولت برای رسمی سازی دستفروشی با ثبت نام افراد از طریق درگاه ملی مجوزها خبر داد.
به نظر می‌رسد افزایش دو درصدی حقوق کارمندان در کمیسیون تلفیق مجلس، دولت را عصبانی کرده است؛ موضوعی که سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس نیز به آن اشاره کرده است.
سخنگوی دولت گفت: در خصوص نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای یا بازنشستگی بین صندوقهای مختلف بازنشستگی که امکان تجمیع سوابق بیمه‌ای را فراهم و نقل و انتقال سوابق را تسهیل می‌کند و امکان دریافت مستمری جمع هم وجود داشته باشد، در دولت مصوب شد.
رئیسی با بیان اینکه ایران پیشینه و تمدن بزرگ و درخشان دارد که قابل ارائه به همه جهان است، افزود: سینما موضوعی مهم و قابل توجه است که هر گونه هزینه در آن نوعی سرمایه‌گذاری برای کشور است.
دولت از ابتــدای روی کار آمدن وعده هایی در کاهش و نصف کردن تورم داد که این وعده درکنارسایر وعده های این دولت تاکنون عملیاتی نشده است.