دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

وزرای آموزش و پرورش و ارتباطات و فناوری اطلاعات هفته جاری برای پاسخگویی به سوالات برخی از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا می کنند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از اعلان وصول طرحی برای رایگان شدن اینترنت برای دانش آموزان، معلمان و مدارس و توزیع یک میلیون تبلت در میان دانش آموزان خبر داد.
سفیر قطر در ایران تاکید کرد: تاریخی بودن روابط دو جانبه قطر و ایران تاکنون ثابت شده، و روابط بین ملت‌های دو کشور، روابطی همراه با مهر و دوستی است.
پرسون/ وزیر ارتباطات در خصوص تصمیمات اخیر مجلس برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: برخی به شوخی می‌گفتند، مصوبه تصویب شده فقط «حرف اول اسم» یک کاندیدا کم دارد که تصویب کنند. احساس می کنم برخی دنبال «جوان دنباله رو» هستند نه «جوان پیشرو».

از نظر کارشناسان، در شرایط کنونی امکان اخذ مالیات بیشتر از فعالیت‌های اقتصادی نیست زیرا افزایش بیش از اندازه درآمدهای مالیاتی نسبت به دوره گذشته، پیامدی جز رشد فرار مالیاتی ندارد. اما در لایحه بودجه ۱۴۰۰ درباره کاهش درآمدهای مالیاتی انتقادهایی مطرح شده است.

این هفته درکمیسیون‌های تخصصی مجلس صورت می گیرد؛

حضور سه وزیر در بهارستان

وزیران علوم تحقیقات و فناوری، راه و شهرسازی و امور اقتصادی و دارایی این هفته در کمیسیون‌های تخصصی مجلس حضور می‌یابند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: استدلال‌های اعضای مجمع تشخیص را نسبت به FATF می‌دانم، امکانی برای تصویب لوایح مرتبط با آن وجود ندارد.
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که لایحه بودجه به کار کارشناسی نیاز دارد، گفت که دولت بودجه را بر مبنای خوش بینی به حوادث سیاست خارجی در سال آینده تنظیم کرده است که توصیه میکنم لایحه را از مجلس بگیرد و اصلاحاتی بر روی آن اعمال کند.
رییس مرکز توسعه دولت الکترونیک وزارت کشور با اشاره به اقدامات وزارت کشور برای برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در شرایط همه گیری بیماری کرونا، گفت: در حال نهایی کردن اپلیکیشنی هستیم تا افراد از طریق آن ثبت نام کنند و فقط کد رهگیری خود را به بخشداری یا فرمانداری ارائه داده و فرایند ثبت نام خود را تکمیل و نهایی کنند. این اپلیکیشن جهت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری نیز قابلیت بهره برداری دارد.
رئیس جمهور با ابراز خرسندی و تقدیر از همکاری و همراهی مردم در اجرای دستورالعمل های بهداشتی، تاکید کرد که تداوم رعایت دقیق این دستورالمعل ها بویژه در مناسبت های پیش رو، برای عبور از وضعیت شکننده کنونی و رسیدن به یک وضعیت پایدار در فرایند مهار کرونا ضروری است.
رئیس جمهور گفت: کرونا مشکلات زیادی را به ویژه در کلانشهرها به وجود آورده است و مترو به هوای پاک کمک می کند و برای دولت بسیار مهم است.
واکنش نماینده مجلس به اظهارات رئیس‌جمهور درباره قانون لغو تحریم ها

آقای روحانی؛ حرفهایتان تبعات بین‌المللی دارد

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس در واکنش به اظهارات رئیس جمهور درباره قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، گفت: این اظهارات موجب تضعیف جایگاه نظام در عرصه بین المللی می شود.
عضو هیأت رئیسه مجلس در واکنش به صحبت های یکجانبه روحانی علیه قوه مقننه گفت: ابتداعا لایحه‌ای که به‌عنوان بودجه 1400 ارائه شده است، بودجه نیست، بلکه استقراضیه است ضمنا عمده لوایح دولت باری را از دوش مردم برنداشته و راهگشا نیست.
وزیر خارجه کشورمان در توئیتی نوشت: مؤسسه پژوهش رسانه‌ای خاورمیانه «ممری» با نزول به سطح تازه‌ای از ابتذال، استفاده طعنه‌آلود من از کلمه جهود را دستاویز متهم کردن من به یهودی‌ستیزی قرار داد.