جلسه مهم سران قوا درباره چگونگی تبلیغات نامزدها

سران قوا بر ضرورت افزایش مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری و در عین حال حفظ و پاسداشت فضای اخلاقی و پرهیز از هر نوع تخریب‌گری در تبلیغات نامزدها تاکید کردند.

تصویر جلسه مهم سران قوا درباره چگونگی تبلیغات نامزدها

به گزارش سایت خبری پرسون، جلسه سران قوا به میزبانی سرپرست ریاست جمهوری و با حضور رئیس قوه قضائیه، رئیس مجلس شورای اسلامی، قائم مقام شورای نگهبان، معاون حقوقی رئیس جمهور، وزیر اطلاعات، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس مرکز ملی فضای مجازی، رئیس سازمان صدا و سیما و معاون سیاسی وزیر کشور در راستای تمهید مقدمات اجرای مفاد اصل ۱۳۱ قانون اساسی و به جهت اتخاذ تصمیم‌های لازم جهت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پس از شهید شدن رئیس جمهور شهید دکتر رئیسی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه معاون حقوقی رئیس جمهور گزارشی از نحوه اجرای تصمیمات جلسات پیشین و همچنین عملکرد وزارت کشور و شورای نگهبان به عنوان مجری و ناظر انتخابات ارائه و از عملکرد وزارت کشور در ایجاد بستر مناسب برای ثبت‌نام واجدین شرایط تشکر کرد.

مهمترین دستور جلسه روز شنبه سران قوا نحوه افزایش مشارکت مردم و فراهم آوردن بستر تبلیغات سالم نامزدها در صدا و سیما، تلوبیون و فضای مجازی به ویژه شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های (سکوهای) بومی بود که در این خصوص وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس مرکز ملی فضای مجازی و رئیس رسانه ملی به طرح دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود پرداختند.

سران قوا در این نشست بر ضرورت افزایش مشارکت مردم و در عین حال حفظ و پاسداشت فضای اخلاقی و پرهیز از هر نوع تخریب‌گری در تبلیغات نامزدها تاکید کردند.

همچنین در این جلسه با تاکید محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری و در راستای حمایت از فضای رقابتی سالم، اخلاقی و برنامه محور، از دستگاه‌های نظارتی و قوه قضائیه خواسته شد تا ضمن احصای شاخص‌های تمیزدهنده بین رقابت‌های سالم انتخاباتی با اقدام‌های تخریبی، در راستای اجرای قانون پیشگیری از وقوع جرم، اقدامات پیشگیرانه از تخریب صورت پذیرد و مطابق قانون مردم نیز در جریان اقدامات تخریبی احتمالی نامزدهای متخلف قرار گیرند.

منبع: ایرنا

680931