سخنگوی دولت: امروز مردم اخلاق سیاسی می‌خواهند

سخنگوی دولت، شهید آیت‌الله رئیسی را نماد پاکدستی و فسادستیزی دانست و تقوای سیاسی شهید جمهور را یادآور شد و گفت: امروز مردم اخلاق سیاسی می‌خواهند.

تصویر سخنگوی دولت: امروز مردم اخلاق سیاسی می‌خواهند

به گزارش سایت خبری پرسون، علی بهادری جهرمی پنجشنبه شب ۱۰ خردادماه در مراسم هفتمین روز شهادت شهدای خدمت، شهید آیت‌الله رئیسی، شهید جمهور و همراهانش در شیراز که در حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزه(ع) برگزار شد، با اشاره به حضور میلیونی اقشار مختلف مردم در مراسم تشییع شهید آیت‌الله رئیسی و همراهانش، شهدای خدمت گفت: اگر مردم این‌گونه شهید جمهور را تکریم کردند، باید ببینیم ویژگی‌های بارز و اصلی ایشان بوده است تا هم ما مسئولان این‌ها را در خودمان تقویت، زنده و تثبیت کنیم و هم مردم در انتخاب‌هایشان به این ویژگی‌ها توجه کنند که در نهایت این مسیر خدمت گم نشود و این راه استمرار داشته باشد.

وی افزود: اولین، مهم‌ترین و بارزترین خصیصه راهی که شهید آیت‌الله رئیسی پیمودند این بود که از مردم بودند، برای مردم زندگی کردند و در میان مردم هم ماندند و در همین راه جان خود را فدا کردند.

سخنگوی دولت ادامه داد: شهید آیت‌الله رئیسی ۳٠ سال جایگاه و سمت حاکمیتی داشت ولی مردم او را خود می‌دانستند. مردم او را یک چهره مردمی می‌دانستند، نه یک چهره حاکمیتی یا مسئولی که جنسش با مردم فرق داشته باشد.

وی ادامه داد: چرا مردم او را از خود می‌دانستند، چون از عمق جان به مردم باور داشت و ذاتش مردمی بود. نگاهش در موضوعات مختلف یک لحظه هم از مردم منحرف نشد و هر مساله‌ای که عنوان می‌کردیم، کلیدش را در دست مردم می‌دید. اعتقاد واقعی و ایمان به مردم داشت، ایمانی که امام راحل به ما یاد داده بود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه باید ببینیم چه کسی از عمق جان به مردم اعتقاد دارد و خدمت به خلق را نوعی عبادت حق و اطاعت از ولی امر می‌داند، گفت: شهید آیت‌الله رئیسی حتی سربازی ولایت را در گرو خدمت به مردم می‌دانست.

بهادری جهرمی با تصریح اینکه دومین ویژگی ذاتی و درونی رییس جمهور شهید آیت‌الله رئیسی این بود که جنس حساب و کتابش خداباورانه بود، افزود: شهید جمهور عبادت حق را در خدمت به خلق جست‌وجو می‌کرد. نه ترسی از قدرت‌های ظاهری و مادی و جهانی داشت و نه امدادی از آن‌ها می‌خواست. ترس را از خدا داشت و امداد را هم از خدا می‌خواست.

وی یادآور شد: در دنیای سیاست عادت کرده بودیم که دنبال کسی بگردیم که بیشتر بی‌اخلاقی می‌کند، اما شهید آیت‌الله رئیسی به همه یاد داد که می‌توان در عالی‌ترین سطوح سیاسی وارد شد و حد اعلای رعایت اخلاق را به همه نشان داد. به همه ما یاد داد که می‌توان مثل مسیر شهدا و امام، تقوای سیاسی داشت و اخلاق حکمرانی در عالی‌ترین درجه داشت و وسط گود دعواهای سیاسی هم رفت. ذائقه مردم هم همین جنس را می‌پسندند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه شهید جمهور تلنگری به همه مقامات زد و کار بعدی‌ها را سخت کرد، افزود: مردم مدام بقیه را با شهید جمهور مقایسه می‌کنند. اگر نفر بعدی متلک انداخت و بی‌اخلاقی کرد، ناخودآگاه با شخصیت بزرگ آیت‌الله رئیسی مقایسه خواهد شد که در هر جایگاهی که بود، اخلاق را رعایت می‌کرد. امروز مردم اخلاق سیاسی را می‌خواهند و هر کسی بیاید، اولین مطالبه‌ای که می‌کنند، در همین مورد است.

بهادری جهرمی، ویژگی مهم و نماد آیت‌الله رئیسی را پاکدستی و فسادستیزی دانست و گفت: در این ۳۰ سال خدمت ذره‌ای غبار و لکه از ایشان، در مخیله کسی نمی‌گنجد. اگر کسی به ایشان می‌خواست نزدیک شود، اولین چیزی که باید از آن برخوردار می‌بود، کارنامه‌ای پاک و بدون فساد بود.

سخنگوی دولت ادامه داد: ایشان یکی از قضات عالی رتبه کشور یعنی رئیس سازمان بازرسی کل کشور را درون دستگاه اجرایی قرار داد تا به کار دولت و خود او نظارت کند. برعکس بعضی‌ها که می‌خواهند برخی کارهایشان پنهانی انجام شود. این پاکدستی فوق‌العاده، مردم را این‌گونه عادت داده است که حالا رئیس جمهوری بخواهند که ذره ی غبار روی پرونده‌شان نباشد.

وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آیت‌الله رئیسی این بود که در عین جدیت بسیار در کار، در عین اینکه ثبات بسیار محکمی در مسیر حق داشت، این ثبات و جدیت و استقامت در مسیر حق به هیچ وجه باعث نمی‌شد که تعاملی با شخصیت‌ها، جناح‌ها و نهادهای مختلف سیاسی نداشته باشد. ایشان با همه ارگان‌ها تعامل داشت.

بهادری جهرمی تصریح کرد: همه انقلابیون می‌گویند آیت‌الله رئیسی از ابتدا تا انتها هیچگاه از مسیر انقلاب خارج نشد اما اجازه نداد یک جناح سیاسی احساس کند درب مملکت به رویش بسته شده و بخواهد به جای دیگری پناه ببرد. او گوشی شنوا برای همه نگاه‌های سیاسی بود و پس از شهادت هم از همه جناح‌ها این مطلب را تایید کردند.

وی با بیان اینکه در دولت ایشان همه برادرانه و با تعامل کار را پیش می‌بردند. ایشان غیرسازی نداشت و همه در یک خانواده کار می‌کردند، افزود: وقتی حواست به این باشد که فسادی وارد نشود، آنقدر قوی می‌شویم که عملیات وعده صادق را انجام دهیم. در عین مذاکرات، عملیات اقتداری انجام داده و به دنیا نشان دهیم که تحت هیچ شرایطی از مسیر انقلاب منحرف نخواهیم شد.

سخنگوی دولت ادامه داد: اگر می‌خواهیم این راه اعتماد مردم ادامه پیدا کند، ما مسئولان باید این ویژگی‌ها را در خود ایجاد کنیم و مردم هم ملاک انتخابشان را همین ویژگی‌ها قرار دهند و اشخاص بعدی را با همین معیارها محک بزنند.

منبع: ایسنا

680671