دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رییس جمهوری با بیان اینکه دولت در حد توان نظرات اصلاحی مجلس را با حفظ شاکله بودجه لحاظ می‌کند،‌ گفت: در بودجه ۱۴۰۰، با توجه با واقعیت‌های پیش رو هم منابع لازم برای سرمایه گذاری‌های عمرانی دیده شده و هم برای حمایت از اقشار کم درآمد، اعتبار لازم در نظر گرفت.
امریکایی ها از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به شکل های گوناگون به دنبال ضربه زدن به مردم و نظام بودند، آنها در ابتدای انقلاب با حمایت «صدام» رئیس جمهور دولت بعثی عراق جنگ نظامی به پا کردند که با مقاومت مردم ایران بعد از 8 سال از مسیر جنگ نظامی مایوس شدند.
معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه اقدامات دولت در توسعه و عمران روستاها کم‌نظیر بوده است، گفت: تولید ۱۳۰ میلیون تن محصولات کشاورزی در روستاها و بی‌نیازی از واردات گندم نتیجه سیاست‌های حمایتی دولت از جامعه روستایی و عشایر است.
نماینده مردم بخش مرکزی هرمزگان بودجه‌ی ۱۴۰۰ را سراسر ایراد و سبب ایجاد مشکلات جدی در کشور دانست و گفت: در این بودجه نیز بار دیگر راهکاری برای بازگرداندن سهم ۵۰ درصدی مازاد درآمد مالیاتی به استان‌ها دیده نشده است.
آیین‌نامه اجرایی بند (ح) ماده (۹۲) قانون برنامه ششم توسعه، موضوع بیمه بیکاری اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه با هدف حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر و معاش آنها در جلسه هیات دولت به ریاست معاون اول رییس جمهوری به تصویب رسید.
در نشست امروز فراکسیون زنان مطرح می شود؛

حضور معاون پرستاری وزارت بهداشت برای بررسی مشکلات زنان پرستار

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه های هفته جاری این فراکسیون به مناسبت روز پرستار گفت: مسائل و مشکلات زنان پرستار با حضور جمعی از پرستاران و معاون پرستاری وزارت بهداشت در نشست فردای فراکسیون بررسی خواهد شد.
رییس قوه مقننه گفت: آنچه به نفع مردم نیست و به معیشت و منزلت اجتماعی آنها آسیب می‌زند را به دیوار می‌کوبیم و آنچه که به مصلحت آنهاست از زبان هر کسی گفته شود و با قلم هر کسی نوشته شود، روی چشم می‌گذاریم
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به تحریف نظر رهبر انقلاب درباره رفع تحریم‌ها گفت: این حرکات هماهنگ دشمنی اسرائیل و آمریکا و خط نفوذ با اسلام و انقلاب اسلامی را نشان می‌دهد.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد : آمریکایی‌ها باید از منطقه خارج شوند، ما همیشه این را گفته ایم.
از مجلس اول تا امروز در هر دوره‌ای افرادی بودند که به لابی من های مجلس معروف شدند؛ همان افرادی که گاهی به دلیل سوابق حضورشان در پارلمان، گاهی به خاطر فعالیت‌های سیاسی یا شأن و منزلت حزبی، یک سر و گردن بالاتر از دیگران بودند و توانستند از قدرت تاثیر گذاری بیشتری برخوردار باشند.