فرآیند ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری پایان یافت

فرآیند ثبت نام از داوطلبین نامزدی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ساعت 18 امروز پایان یافت.
تصویر فرآیند ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری پایان یافت

به گزارش سایت خبری پرسون، فرآیند ثبت نام از داوطلبین شرکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ساعت 18 امروز(دوشنبه، 14 خرداد 1403) پایان یافت.

پنجمین و آخرین روز ثبت‌ نام از داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری از ساعت ۸ صبح امروز (دوشنبه، ۱۴ خرداد) آغاز شده بود.

همچنین، طبق جدول زمانبندی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری، فرآیند ثبت نام از داوطلبان کاندیداتوری در این دوره انتخابات، از ساعت 8 صبح روز پنجشنبه(10 خرداد 1403) به مدت 5 روز آغاز شده بود.

در این پنج روز، مجموعاً ۸۰ نفر برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند.

طبق آنچه در اطلاعیه شماره یک وزارت کشور برای انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام شده است؛ «ثبت‌نام داوطلبان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در محل وزارت کشور واقع در میدان فاطمی، ابتدای خیابان شهید گمنام، تالار بزرگ وزارت کشور، انجام می­‌پذیرد.»به استناد ماده (۳۵) قانون انتخابات ریاست جمهوری، داوطلبان هنگام ثبت نام باید دارای شرایطی از قبیل رجال مذهبی، سیاسی، ایرانی الاصل؛ تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران؛ مدیر و مدبر؛ دارای حسن سابقه و امانت و تقوی و مومن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور باشند.همچنین؛ بر اساس ماده (۵۵) قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام عبارتند از؛ اصل شناسنامه عکس­ دار، اصل کارت ملی، دو (۲) قطعه عکس ۴ × ۶ جدید و اصل مدرک تحصیلی.

نحوه ثبت‌نام داوطلبان در انتخابات ریاست جمهوری

نحوه ثبت‌نام داوطلبان انتخابات در مرحله ثبت‌نام، داوطلبان فرم و پرسشنامه‌ای را که به آنان داده می شود، باید مطالعه و پر کنند و بعد از امضای آن به همراه مدارک تحویل کاربر می شود تا در نهایت به شورای نگهبان ارسال شود.داوطلبان باید توجه داشته باشند که درصورت وجود هرگونه مغایرت مانند سن، مدرک تحصیلی و... ثبت نام در ستاد انتخابات کشور انجام نخواهد شد.فرآیند ثبت نام برای هر داوطلب هم حدود ۴۰ دقیقه طول خواهد کشید.طبق قانون، فرآیند بررسی صلاحیت داوطلبان از 15 خرداد آغاز و تا 21 خرداد ادامه خواهد داشت. پس از آن، وزارت کشور در 22 خرداد اسامی داوطلبان تائید صلاحیت شده را منتشر خواهد کرد.تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری نیز از ۲۳ خردادماه آغاز و تا هفتم تیرماه ادامه خواهد داشت و در نهایت هشتم تیرماه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری برگزار و نهمین رئیس جمهور با رأی مستقیم مردم برگزیده خواهد

منبع: فارس

681161