پای یک صندوق برای یک ملت

روز انتخابات مهمی در پیش روی ملت ایران اسلامی است و این روز را اگرچه در غم ازدست‌دادن رئیس‌جمهور شهید تجربه خواهیم کرد؛ ولی باید به این نکته مهم اشاره کرد که چه اتفاق بزرگی رقم خواهد خورد آن‌هم به دست یک ملت آزاده که خود برای سرنوشتش تصمیم می‌گیرد.
تصویر پای یک صندوق برای یک ملت

به گزارش سایت خبری پرسون، حادثه تلخ سانحه بالگرد رئیس‌جمهور شهید آن‌چنان به کام ملت ایران تلخ و غیرقابل‌باور است که هنوز عامه مردم این واقعیت را درک نکرده‌اند و چشم‌انتظار آن هستند که بازهم شهید رئیسی برای رفع مسائل و مشکلات به سفر‌های استانی برود و کار مسیحایی کند.

باید قبول کرد که اگرچه شهید جمهور دیگر در میان ما نیست و آن لحن و صدای دلگیرش تنها در ذهن و خاطره‌ها مانده است، این نکته را نباید چشم پوشید که قبای ریاست‌جمهوری دیگر رنگ و بوی تازه یافته و آن‌قدر ارزش و مقام دارد که هر کسی نمی‌تواند خود را به آن نزدیک ببیند.

انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم بزرگ‌مردی را از دست داد که خون او زمینه‌ساز رشد و شکوفایی ملت ایران اسلامی، چه در داخل و چه در دنیا شده است، او رفت تا بیاموزد که برای خدمت به این مردم، نباید هیچ حد و مرزی را لحاظ کرد و خود را از ملت دور دانست.

به‌هرحال انتخابات مهمی در پیش داریم، چشم دنیا به سمت‌وسوی مردمی است در هشتم تیرماه مثل گذشته با شور و نشاطی وارد میدان می‌شوند و با انتخابی بزرگ و حساس، نشان خواهند داد که ملت ایران اسلامی قدر شهدا و فرزندان خلف خود را می‌داند و هیچ‌گاه اجازه نخواهد داد، تفکری شوم برای آنها تصمیم بگیرد.

در هرجای دنیا که نگاه کنید، انتخاباتی برای تعیین رئیس‌جمهور برگزار می‌شود؛ ولی به گواه بسیاری از سیاست مردان بزرگ دنیا، انتخابات جمهوری اسلامی ایران یک الگوی بارز مردم‌سالاری است که آرزوی کشور‌های توسعه‌یافته و به‌اصطلاح پیشرفته است.

آنچه که از برایند برگزاری هر انتخاباتی ماحصل می‌شود، میزان مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود است، حال این که فرد منتخب در ادامه قبول مسئولیت چگونه رفتار کند و در چه مسیری، حرکت کند، به سلایق و اهداف پیش از انتخاباتی او برمی‌گردد.

بازهم باید به این موضوع اشاره کرد که روند مناظره‌های انتخاباتی تأثیر بسزایی در انتخاب ملت دارد و هر آنچه که در این برنامه‌های نمایش داده می‌شود، بخش بزرگی از نوع نگاه و نقشه راه نامزد انتخابات است که بیشترین توجه مردم را به خود جذب می‌کند.

مردم ایران اسلامی در انتخابات پر شور نمایندگان مجلس نشان دادند که برای یک رأی خود آن‌قدر ارزش قایل هستند که در ساعات ابتدایی آغاز رأی‌گیری به‌پای صندوق می‌آیند و به این انتخاب خود افتخار می‌کنند.

ملتی که پای یک صندوق رأی جمع می‌شوند و با تک‌تک آرای مأخوذه، سرنوشت و آینده کشور را به دست فردی می‌سپارند که مثل رئیسی، لحظه‌ای از خدمت به مردم غفلت نکرد و برای رفع مشکل یک شهرستان و حتی روستا، بار‌ها به آن مکان سفر می‌کرد تا هرچه زودتر موضوع حل شود.

به‌راستی که ملت ایران اسلامی در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم، با انتخاب شایسته شهید رئیسی نشان دادند که آن‌قدر آگاه و بابصیرت هستند که در انتخاب خود، به همه مسائل و موضوعات شخصیتی نامزد‌ها دقت می‌کنند و با معیاری که از سر انصاف و عدالت دارند، فردی موردنظر خود را انتخاب می‌کنند.

عدالت، مردمی‌بودن، اخلاص، پاک‌دستی، دلسوز، باتقوا، بی حاشیه، عابد، روشن‌فکر و بزرگ‌اندیشی از خصوصیات یک رئیس‌جمهور است که معیار اندازه‌گیری مردم برای انتخاب رئیس‌جمهور آینده ملت است.

روز هشتم تیرماه، تاریخ جمهوری اسلامی ایران، حماسه‌ای را در قلب خود قاب خواهد که در آن، مردم و تنها مردم در آن خوش خواهند درخشید، به امید ایرانی سرفراز و بلندآوازه.

منبع: بسیج

682489