رئیس‌جمهور عراق با علی باقری دیدار کرد

رئیس‌جمهور عراق در دیدار با سرپرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران بر اهمیت همکاری با کشورمان در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

تصویر رئیس‌جمهور عراق با علی باقری دیدار کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، «عبد اللطیف جمال رشید» رئیس جمهور عراق امروز (پنج شنبه) در کاخ ریاست‌جمهوری این کشور میزان «علی باقری کنی» سرپرست وزارت خارجه ایران بود.

طبق گزارش خبرگزاری شفق نیوز، ۲ طرف در این دیدار درباره پرونده‌های مختلف و در راس آنها پرونده جنگ غزه رایزنی کردند.

ریاست جمهوری عراق در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: عبد اللطیف جمال رشید در این دیدار به عمق روابط دو جانبه میان ۲ کشور و نیاز به کار مشترک برای تقویت این روابط اشاره کرد.

وی همچنین بر اهمیت همکاری میان ۲ کشور در زمینه های اقتصادی، تجاری، گردشگری و انرژی و همچنین هماهنگی و مشورت درباره مسائل مشترک تاکید کرد.

رئیس‌جمهور عراق به توافقنامه امنیتی میان ۲ کشور و آثار مثبت آن در تثبیت امنیت مرزها و ثبات در عراق و ایران اشاره و تأکید کرد که عراق برای برقراری روابط متعادل با کشورهای همسایه و جهان در راستای تقویت فرصت‌های صلح و ثبات در منطقه اصرار دارد.

رشید درباره جنگ غزه نیز بر ضرورت تلاش برای پایان یافتن جنگ، محافظت از غیرنظامیان و جلوگیری از گسترش دامنه جنگ در منطقه تاکید کرد و گفت که گسترش جنگ در منطقه عواقب خطرناکی را به همراه خواهد داشت.

وی همچینن بر حمایت عراق از ملت فلسطین برای به دست آوردن تمام حقوق مشروع خود تاکید کرد.

طبق بیانیه ریاست جمهوری عراق، علی باقری نیز در این دیدار بر تمایل ایران برای توسعه چشم اندازهای همکاری سازنده با عراق در زمینه های مختلف و دستیابی به ارمان‌های ۲ ملت برای شکوفایی و تثبیت امنیت و ثبات در منطقه تاکید کرد.

باقری پیش از این نیز با «محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر، «فواد حسن» وزیر خارجه و «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

منبع: ایسنا

682498