دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

ایرانیان در قرن جدید با یک دولت جدید پا به سپهر سیاست جهان خواهند گذاشت. دولتی انقلابی، جوان و حزب‌اللهی که بتواند از دستاوردهای الهی و نورانی انقلاب اسلامی پاسداری کند.
رئیس هیات تحقیق و تفحص از خودروسازان با بیان اینکه هیات تحقیق و تفحص از خودروسازان پس از سرکشی به حوزه‌ انتخابیه، کار خود را آغاز می‌کند، گفت: تلاش ما این است که گزارش تحقیق و تفحص را ظرف کمتر از 6 ماه نهایی کنیم.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 با اشاره به مصوبات جلسه امشب این کمیسیون گفت: اعضای کمیسیون مصوب کردند که سقف پرداختی حداکثری حقوق در دولت برای سال آینده 33 میلیون تومان باشد.
روحانی در بهره برداری از پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس؛

مدعیان توطعه گر دیگر نیستند/ مسیر را برای دولت بعدی هموار میکنیم

رئیس جمهور در مراسم افتتاح طرح‌های وزارت نفت بیان داشت: این افتتاح در زمانی اتفاق افتاد که آنهایی که مدعی بودند ایران را به زمین خواهند زد و توطئه و برنامه ریزی کردند دیگر نیستند.
یادداشت/ مرتضی حیدری مجری مشهور صدا و سیما در بخشی از تفسیر خبری خود از دست بردن صندوق های بازنشستگی در جیب دولت و دست بردن دولت در جیب مردم برای پرداخت حقوق بازنشستگان سخن به میان آورده و مدعی شده است که چون صندوق های بازنشستگی نمی توانند حقوق بازنشستگان را بدهند لاجرم این صندوق ها دست در جیب دولت کرده و دولت هم برای آنکه بتواند حقوق بازنشستگان را بدهد مجبور است دست در جیب ملت کرده،  ایشان در نهایت تورم موجود در کشور را ناشی از این دست ها و جیب ها برشمرده است

واعظی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: شما اصلاً در بازار بورس دخالت نکنید! مجلس ماموریت خود را دارد و کارش قانونگذاری و نظارت است، اگر بخواهد در مسائل ریز اجرایی وارد شود یا سفر استانی بروند و به جای دولت تصمیم بگیرند و در داخل مجلس هم اگر کسانی می‌خواهند به دنبال مسائل اجرایی بروند، پس اشتباه کردند که در مجلس رفته‌اند باید وارد کار اجرایی می‌شدند.
ظریف خطاب به فرانسه و آمریکا؛

فروش سلاح به منطقه را متوقف کنید

وزیر امورخارجه گفت: مشکل منطقه، فروش ۲۵ درصد سلاح‌های دنیا از سوی فرانسه و آمریکا به این منطقه است که باید متوقف شود.
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران با اشاره به اینکه روز بیست و هشتم خردادماه ۱۴۰۰ این استان برگزار کننده ۴ انتخابات است، گفت: برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و سلامتی مردم جهت رای‌دهی، شعبه‌های انتخاباتی با توجه به شرایط کرونایی انتخاب می‌شود.
رئیس جمهور گفت: امروز در ۱۳۹۹ شمسی دوران یک مستبد دیگر سپری شده و حکومت نحس ترامپ رو پایان است؛ کسی که در تمام چهار سال جز ظلم، فساد و مشکلات برای مردم خود و مردم جهان ثمر دیگری نداشت.
رییس ستاد انتخابات وزارت کشور گفت: بر اساس توافق صورت گرفته در ۱۳۹ شهر انتخابات شوراها به صورت الکترونیک برگزار می شود و پیشنهاد ما برای کلانشهرها برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک است.
رئیس کمیته سیاسی، نظامی و امنیتی کمیسیون اصل ۹۰ مطرح کرد:

سیاست، منهای حزب بازی‌ها و دو قطبی‌های رایج چپ و راست

علی خضریان، گفت: علامه مصباح یزدی، سیاست را منهای حزب بازی‌ها و دو قطبی‌های رایج چپ و راست می دانست و در قالب کارآمدی اصلح بودن تعریف می کرد. ‏این دیدگاه منجر به تربیت ⁧‫جوانان‬⁩ و تشکیل ⁧‫جبهه انقلاب‬⁩ در چارچوب ⁧‫طرح ولایت‬⁩ گردید.
وزیر امور خارجه گفت: خدا را شاکریم امروز که روز آخر ریاست منحوس دونالد ترامپ در آمریکا است، توانستیم با همین ابزار و با پشتوانه مقاومت مردم ایران، ترامپ را در حوزه سیاست خارجی شکست دهیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه اخیر سه کشور اروپایی گفت: اورانیوم فلزی کاربردهای صلح آمیز نیز دارد و هم اکنون برخی کشورها از سوخت مبتنی بر اورانیوم فلزی برای رآکتورهای خود استفاده می کنند و این موضوع، منافاتی نیز با معاهده عدم اشاعه و تعهدات پادمانی کشورها ندارد.
وزیر امور خارجه در جلسه علنی امروز مجلس، از نمایندگان کارت زرد گرفت.
سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به بررسی طرح رایگان شدن اینترنت برای دانش آموزان مناطق محروم، گفت: کمیسیون آموزش در مصوبات امروز خود، بر کنترل آسیب‌های فضای مجازی و دسترسی دانش آموزان به تجهیزات آموزشی تأکید کرد.
رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت کنونی بازار سرمایه را هرگز قابل قبول نمی‌دانیم و دولت باید جداً در این خصوص پاسخگو باشد، گفت: نمی‌شود در یک جنگ اقتصادی انتظار داشت مردم درخط مقدم مقابله با دشمن بایستند و سختی بکشند ولی برخی افراد در ساحل امن و آسایش، روز به روز مرفه‌تر شوند.
سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی طی نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: رفتار سازمان بورس در عدم اعلام تخلفات به مراجع ذی‌صلاح و عدم اتخاذ تدابیر لازم جهت پیشگیری از وقوع تخلفات حقوقی‌ها موجب تحقق مسئولیت کیفری است.