دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست سران قوا گفت: هر سه قوه به دنبال این هستند که کاهش وابستگی به نفت را بیشتر از گذشته پیش برده و به صفر برسانند.
سخنگوی دولت با بیان اینکه حرف‌های سیاسی و بدون محاسبه درباره بودجه دردی از دردهای مردم را درمان نمی‌کند، گفت: هر تصمیمی که باعث بروز نوسان و بی‌ثباتی در اقتصاد می‌شود، برخلاف منافع ملی و عمومی مردم است و ما باید از آن پرهیز کنیم.
روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت؛

مسائل کلان باید در فضای آرام و منطقی برنامه‌ریزی شود

رییس جمهوری بر ضرورت افزایش تعامل میان مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس و توجه به واقعیات کشور در لایحه بودجه تاکید کرد و گفت: مسائل کلان و راهبردی کشور باید به دور از تنش و رفتارهای سیاست‌زده در فضای آرام و منطقی، تدبیر و برنامه‌ریزی شود.
معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه کشورهای همسایه مهم‌ترین هدف و بزرگترین سرمایه‌های صادراتی ایران هستند، گفت: دولت از هیچ حمایتی برای بهبود شرایط تجاری به ویژه صادرات دریغ نخواهد کرد.
بایدن، اوباما یا ترامپ، درمان درد مردم ایران نیستند و نخواهند بود. آن‌ها منافع ملی‌شان و البته کارکرد کشورهای منطقه برای پیشبرد اهدافشان را اولویت خود قرار داده‌اند و بس. برای واشنگتن، ایرانی که مدام «مرگ بر امریکا» بگوید به مراتب مفیدتر از کشوری است که به دنبال روابط عادی با کشورهای دیگر است. آنها از این که در ایران مرگ بر این و آن گفته شود ‌واهمه ندارند.

فائزه هاشمی گفت: برای ایران دوست داشتم آقای ترامپ انتخاب شود ولی اگر یک آمریکایی بودم به آقای ترامپ رای نمی‌دادم. به خاطر همین فشارهایی که می‌آورد، بالاخره شاید یک تغییر سیاستی اتفاق بیفتد.
رییس جمهوری از تصویب وضعیت جدید آبی برای شهرهای کشور خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه امروز دولت، شهرهایی که تعداد کرونای مثبت آن دو در صدهزار بوده و شرایط کرونا در آنها نزولی باشد، آبی خواهند بود. در این شهرها همه کسب وکارها فعالیت خواهند کرد.
بحران جدید در کابینه تدبیر و امید؛

غیبت در هیات دولت/ رزم‌حسینی از دولت قهر کرد؟

صحبت‌های روز گذشته محمود واعظی نشان می‌دهد که گویا اختلاف جدیدی در کابینه تدبیر و امید در ۶ ماه مانده به پایان دولت، شکل گرفته است.
عضو کمیسیون اصل نود مجلس گفت: طرح مجدد FATF با هدف فضاسازی برای انتخابات مطرح می‌شود و از سوی دیگر آقایان دولتی با طرح آن به دنبال آن هستند که اگر گشایش اقتصادی صورت نگرفت علتش را عدم تصویب لوایح FATF بخوانند.
رییس دفتر رییس جمهوری با بیان اینکه طبق قانون دولت مسئول نوشتن بودجه و اجرای آن است، گفت: مجلس حق ارائه اصلاحات و پیشنهادات دارد و ما پیشنهادات خوب را می‌پذیریم اما اگر شاکله بودجه برهم بخورد دولت دیگر نمی‌تواند آن را اجرا کند.
دست پر رئیس قوه قضائیه برای اصولگرایان؛

آیا رئیسی معادلات انتخابات ۱۴۰۰ را به هم خواهد زد؟

محمد مهاجری می‌گوید: من شکی ندارم که ورود آقای رئیسی به انتخابات می‌تواند معادلات را به هم بریزد. اگر ایشان به انتخابات ورود پیدا کند معادلات را قطعاً به ضرر آقای قالیباف به هم خواهد زد. چون بخش عمده جناح اصول‌گرا که در دوره قبلی در رقابت میان آقای رئیسی با قالیباف، پشت سر آقای رئیسی قرار گرفتند و به همین دلیل قالیباف مجبور به انصراف شد در این دوره هم در صورت حضور آقای رئیسی از وی حمایت می‌کنند.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی روی تورم اثرگذار است، ‌گفت: مردم در حال حاضر شرایط پذیرش تورم بالاتر و فشارهای معیشتی و اقتصادی را ندارند.