دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

در گفتگو با رییس اتاق بازرگانی ایران وچین مطرح شد؛

انتظار سقوط ارز را داشته باشیم؟! / هاله ای از امیدواری در جامعه ایجاد شده است

همگام با روی کار آمدن جو بایدن رییس جمهوری جدید ایالات متحده، زمزمه لغو یا تعلیق تحریم ها علیه ایران به گوش می رسد و انتظار می رود که با تغییر سیاست های دولت آمریکا، شاهد بهبود وضعیت اقتصادی و به تبع آن کاهش نرخ ارز باشیم. آیا واقعا شرایط جدید حاکم بر نظام بین الملل می تواند زمینه سقوط نرخ ارز را در ایران فراهم کند؟
یک عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: مطالبات بورسی با هیاهو حل نمی‌شود. مشکلات مردم باید به صورت واقعی حل شود. هر چند که مردم گرفتار وضعیت متشنجی هستند اما به سهامداران توصیه می‌کنم که در این شرایط اندک صبر به خرج دهند. دولت برنامه ریزی‌هایی را تدارک دیده است.
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: تشویق‌های رئیس‌جمهور باعث شد که مردم سرمایه‌های خود را وارد بازار بورس کنند و در این شرایط دولتمردان باید پاسخگوی وضع بازار سرمایه باشند.
علی ربیعی دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهوری و سخنگوی دولت در یادداشتی در اینستاگرام با تاکید براینکه فضای مجازی را نمی‌توان با نوع خاصی از نگرش و سیاست‌گذاری فرهنگی بررسی کرد، نوشت: بی تردید فضای مجازی، در آینده بخش اعظمی از اقتصاد جوامع را تشکیل خواهد داد.
رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت یاد شهدای واقعه ۶ بهمن ۱۳۶۰ آمل، گفت: ما در مجلس مصمم هستیم ضمن رفع تبعیض ها از ظرفیت های این استان در برنامه هفتم توسعه استفاده کنیم.
یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که از دولت انتظار می رود تا با بهره گیری از راهکارهای کارشناسی جلوی پایمال شدن اعتماد مردم به بازار سرمایه را گرفته و رضایت مردم را جلب کند.
رییس جمهوری هدف کارگردانان شکست خورده جنگ اقتصادی را برهم زدن آرامش اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: نگاه طرف‌های تجاری ایران تغییر یافته و مناسبات اقتصادی کشور درحال ورود به مرحله جدیدی است.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نسبت به انتخاب رییس جدید سازمان بورس هشدار داد و گفت که این فرد باید سابقه تخصصی مدیریت بازار سرمایه، تحصیلات تخصصی در مقطع ارشد به بالا، جسارت در تصمیم‌گیری و سوابق سالم را دارا باشد.
رئیس کمیسیون عمران مجلس:

وزارت "صمت" نظارت را رها کرده است

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر صمت در جلسه این کمیسیون برای پاسخگویی درباره افزایش قیمت مصالح ساختمانی خبر داد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با توجه به این که برجام یکی از افتخارات دموکرات در حل بحران ایران محسوب می شود جو بایدن به راحتی این توافقنامه را کنار نخواهد گذاشت.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: هرکدام از قوا وظایف و اختیاراتی دارند که قوه دیگر نباید در آن دخالت کند تا تداخلی پیش نیاید که منجر به بروز نگرانی شود.
رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها تاکید کرد که متاسفانه در نگاه دستگاه های نظارتی بحث کنترل آلودگی هوا دورمانده و ما هیچ وقت در پی آن نبودیم که نقشه راه خود را تغییر داده و مسیر توسعه را به گونه ای طی کنیم که کمتر دچار این معضل شویم.