دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس شورای اسلامی، گفت:اخذ مالیات از خانه‌های خالی، همکاری بانک ها در وام های مسکن، مشارکت موسسات مالی و بانک ها در خصوص سرمایه گذاری در حوزه ساخت و ساز و انبوه سازی و همچنین ترغیب نهادها برای توسعه مسکن در سطح کشور از جمله برنامه هایی است که با اجرای مشترک آنها و نظارت دقیق می توان در راستای حل معضل مسکن گام برداشت.
رئیس سازمان برنامه و بودجه، خطاب به قالیباف بیان کرد: مگر گزارشات به کلی سری و محرمانه را نمی‎خوانید؛ مگر از درآمدهای نفتی خبر ندارید.
در موافقت با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق بودجه خبر داد:

دلخوش: یکسان سازی نرخ دلار در بودجه 1400

یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت که این کمیسیون در جریان بررسی بودجه ۴ نرخ ارز را یکی کرده است.
کارشناس سیاسی و بین الملل با بیان اینکه حربه فرار به جلو یک استراتژی سوخته است گفت:اروپایی ها در عمل ثابت کردند که بدون آمریکا فاقد کوچکترین توانایی و نقش در تعهدات بین المللی هستند.
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 1400 مجلس گفت: بسیاری از اعضای کمیسیون تلفیق با کلیات لایحه بودجه ارائه شده توسط دولت موافق نبودند اما به صورت مشروط کلیات لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق رأی آورد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: نخستین پرواز برای واردات اولین محموله واکسن کرونا تا هفته آینده از روسیه انجام می شود و قدمات لازم برای انجام این پروازها انجام شده و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.
سخنگوی دولت گفت:‌ اساسا انقلاب‌ها نه ساخته می‌شوند و نه کسی انقلاب‌ها را به وجود می‌آورد بلکه انقلاب ها یک فرآیند اجتماعی هستند و قوانین خاص خود را دارند و براساس این قوائد اجتماعی انقلاب ها شکل گرفته‌اند و انقلاب اسلامی ایران نیز از این قائده مستثنی نبوده است.
معاون پارلمانی رییس جمهوری با بیان اینکه اگر دولت قصد استنکاف از اجرای قوانین مصوب مجلس را داشت، برای آنها آیین‌نامه نمی‌نوشت، ‌ گفت: دولت به دنبال استنکاف از اجرای قانون نبود.
رییس‌جمهوری گفت: امام از سال‌ها پیش به خوبی می دانست که قدرت نرم بر قدرت سخت پیروز خواهد شد به همین دلیل قدرت نرم را انتخاب کرد؛ دوازدهم بهمن سال ۵۷ روزی بود که امام (ره) سرمایه اجتماعی را به رخ جهانیان کشید.